Connect with us

LoL

Taktik Savaşları’na bir taktik veya seviye sistemi gelebilir

League of Legends gelecek yamalar ve mevcut düzenlemeler hakkında oyuncuları bilgilendirmeye devam ediyor.

League of Legends gelecek yamalar ve mevcut düzenlemeler hakkında oyuncuları bilgilendirmeye devam ediyor. Riot Emaic, “Oynanış Gündemi – Antrenman modu ve 9.14 için test edilen bazı değişiklikler” yazısında bu konudan ve daha fazlasından bahsetti.

Neden Antrenman Modu’nu bazen devre dışı bırakıyoruz?

Son dönemlerde Antrenman Modu’nu bazı sunucular için zaman zaman devre dışı bıraktığımızı fark etmişsinizdir. Bu önlemi oyuncu sayısının ciddi anlamda yükseldiği zamanlarda tercih ediyoruz. Böylece daha fazla oyuncunun oyuna girmesi mümkün oluyor. Bir oyunun meşgul ettiği sunucu kapasitesi iki unsurdan oluşuyor. Bunlardan ilki oyunun sürdürülebilmesi için gerekli olan kaynak miktarı. Minyonların yapay zekâsının veya hareketlerinin işlenmesi, yapılar gibi bazı öğelerin durumunun takip edilmesi, oyun sonrasındaki verilerin karşılaşma geçmişine yansıtılması vs. için gereken süre buna dahil. İkincisiyse oyundaki oyuncu başına ayrılan işlem bedeli. Tabii bu da Antrenman Modu’ndaki oyuncuların diğer modları oynayan oyunculara göre daha fazla sunucu kapasitesi harcaması anlamına geliyor. Modu devre dışı bırakmamız onu kullanmak isteyen oyuncular için can sıkıcı bir durum olsa da bu işlem aynı anda daha fazla oyuncunun oyunu oynayabilmesini sağlıyor.

Durumu sayılarla açıklayacak olursak (sayılar temsili ama yine de fikir verecektir):

  • Bir oyunun taban bedeli – 5 birim
  • Oyuncu başına ilave bedel – 1 birim
  • Bir Antrenman Modu oyununun toplam bedeli – 6 birim (tek bir oyuncu için)
  • Bir Sihirdar Vadisi oyununun bedeli – 15 birim (oyuncu başına 1,5 birim)
  • Özetle, 15 birim karşılığında Antrenman Modu’nda 2,5 kişi veya Sihirdar Vadisi’nde 10 kişi oyun oynayabiliyor.

TS ve modun diğer sistemlerle birleştirilmesi

Artık TS’yi daha geniş bir kitleye sunabildiğimize göre, sıradaki hedeflerimizden biri de modun diğer oyun sistemleriyle nasıl etkileşime girmesi gerektiğini incelemek olacak. Etkinlik kartlarının TS karşılaşmalarından da sembol kazandırması bu tarz etkileşimlere bir örnek. Üstünde tartıştığımız diğer konularsa, TS’ye bir takdir (sohbetin çok fazla kullanılmadığı bir ASA moduna takdir sistemini getirmek mantıklı mı?) veya seviye sistemi (ödüller ve açabileceğiniz diğer şeyler göz önünde bulundurulduğunda mevcut seviye sisteminin TS’ye pek de uygun olmadığı görülüyor ama ayarlamalar yapılabilir) getirmeyi içeriyor. Özellikle de hem standart LoL’e hem de TS’ye zaman ayırmak isteyen oyuncuların durumunu iyileştirmek istiyoruz. Mevcut sistem bu açıdan biraz garip veya cezalandırıcı hissettiriyor.


9.14’teki hafif karşı oyun mekanikleri

Şu anda çeşitli şampiyonlar için onlara belli türdeki rakiplere karşı ufak avantaj veya dezavantajlar getirecek dengeleme değişikliklerini test ediyoruz. Hedefimiz, çok fazla karşı oynanış sunmayan şampiyonlara oyunların sonucunun şampiyon seçme ekranındayken belirlenmesine sebep olmayacak türden bazı ilave zayıf noktalar eklemek. Beklentimiz belli başlı şampiyonları gözü kapalı seçmenin, özellikle de onlara karşı üstünlük sağlayabilecek şampiyonların seçilebileceği organize oyunlarda biraz daha riskli hale gelmesi.

Bu hedefe ulaşmak için test ettiğimiz değişikliklerden bazıları şöyle:

  • Ahri’nin ayartmasının gerçekleşmekte olan atılmaları durdurması (hareket kabiliyeti yüksek şampiyonlara karşı etkili)
  • Akali’nin W’sunun standart görünmezlik sağlaması (yetenek setiyle gizli birimleri açığa çıkarabilen şampiyonlara karşı daha fazla zayıflık)
  • Blitzcrank’in R’si ve Renekton’un W’sunun hedeflere hasar vermeden önce onların kalkanlarını yok etmesi (güçlü veya biriken kalkanlara karşı etkili)
  • Cassiopeia ve Poppy’nin hareketliliğe karşı etkili özelliklerinin güçlendirilmesi, Cassiopeia’nın W’sunun asgari kullanım menzilinin kaldırılması ve Poppy’nin W’sunun atılmakta olan şampiyonları yere saplaması ve sersemletmesi
  • Katarina’nın R’sinin ve Kled’in Q’sunun iyileştirme etkilerini %60 azaltan, daha güçlü Ağır Yara özelliklerine sahip olması (hayatta kalma kabiliyeti yüksek şampiyonlara karşı etkili)
  • Leona’nın W’sunun sabit hasar azaltmaya sahip olması (zaman içinde hasar veren ve Kai’Sa gibi art arda ufak ufak hasar veren şampiyonlara karşı etkili)

Tabii bu değişikliklerin oyuna gelip gelmeyeceği kesin değil. Araştırmalarımız devam ediyor. Umarız bu tarz araçları dikkatli bir şekilde kullanarak hem bunlara sahip hem de bunlara karşı güçlü olan bazı şampiyonları normal ve profesyonel düzey için aynı anda dengeleyebiliriz.

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

KAÇIRMAYIN

LoL