Connect with us

Espor

VALORANT 8.0 Yama Notları yayınlandı

VALORANT 8.0 Yama Notları yayınlandı.

VALORANT 8.0 Yama Notları yayınlandı

2024 yılının ilk VALORANT güncellemesi oyuncular ile buluştu! 9 Ocak Salı günü yayınlanan VALORANT 8.0 Yama Notları ile birlikte pek çok yenilik de oyuna eklendi.

VALORANT 8.0 Yama Notları detaylarına hızlıca göz attığımızda yeni silah Outlaw’ın oyuna eklenmesi ile birlikte Lotus’un güncellenmesi ve Icebox’ın güncellenerek harita havuzuna eklenmesi en büyük noktalar olarak göze çarpıyor.

Bunlara ek olarak Deadlock ve Killjoy’da güncellemeler yapılırken, üçüncü parti uzamsal ses yazılımları artık VALORANT’ta desteklenmeye başlandı. Şimdi hızlıca VALORANT 8.0 Yama Notları detaylarına göz atmaya başlayalım.

VALORANT 8.0 Yama Notları

Genel Güncellemeler

  • Silah uğuru ekranında uğurlar artık isme göre alfabetik sırada görünüyor. Aradığınızı bulmanız daha da kolaylaşır diye umuyoruz!

Ajan Güncellemeleri

Deadlock

  • Sonik Sensör (Q) yeteneğinin tetiklendikten sonraki hazırlanma süresini kısaltarak sersemletmesinin daha güvenilir olmasını sağlarken aynı zamanda yerleştirildiği noktadan alınıp tekrar yerleştirilebilmesini sağlayarak yeteneğe esneklik katıyoruz.
    • Sonik Sensör (Q)
      • Sonik Sensörler artık tur içinde yerleştirildikleri yerden alınabiliyor.
      • Sonik Sensör’ün yerleştirildiği noktadan alınma mesafesi arttı: 12 metre >>> 27 metre
      • Tetiklenme sonrası sersemletmeye hazırlanma süresi kısaldı: 1 sn. >>> 0,5 sn.
      • Sonik Sensör tetiklendikten sonra düşmanların yeteneği yok edebileceği süre kısaldı: 0,65 sn. >>> 0,5 sn.
      • Artık Deadlock ve takım arkadaşları yeteneğin etki alanı içerisindeyken hafif bir ses duyacaklar.
  • Bariyer Ağı (E) yeteneğinin duvarlarının uzunluğunu arttırarak benzer işlev üstlenen yeteneklere kıyasla daha geniş alanları bölebilmesini sağlıyoruz ve hızlıca yere atıldığında alana girişleri tamamen kapatabilme konusundaki güvenilirliğini iyileştiriyoruz.
    • Bariyer Ağı (E)
      • Bariyer Ağı duvarlarının maksimum uzunluğu arttı: 6 metre >>> 10 metre

Killjoy

  • Taret (E)
    • Görüş alanı küçüldü: 180 derece >>> 100 derece
    • Killjoy Taret’ini yerleştirdiğinde artık mini haritasında taretinin görüş açısının yansımasını görebiliyor.
    • Taret yeteneğine görsel efektler eklendi ve yetenek animasyonları yeni görüş açısını yansıtacak şekilde güncellendi.

Harita Güncellemeleri

Kapı Düzenlemeleri

  • Etkileşime girilebilen kapıların yazılımında değişikliklere giderek kapıların ajan yetenekleriyle ve oyuncularla olan etkileşimini iyileştirdik.

ICEBOX

  • Saldıran Taraf Başlangıcı
    • B Geçit’ten Saldıran Taraf Başlangıcı’na bakan açıyı kapatmak için sol tarafa bir konteynır eklendi.
  • B Yeşil
    • B Yeşil’de havada asılı duran konteynır oyuncular hem zeminde kaldığı hem de konteynırın üstüne çıkabildiği için buradaki çatışmaları fazlasıyla karmaşık hale getiriyordu. Bu konteynırı yukarı kaldırmak bu koridorda yaşanacak çatışmaları daha başa çıkılabilir kılacak.
  • B Geçitin Dışı
    • Orta’yı tutmak her iki takıma da daha fazla şey katmalı diye düşündük. B Geçit’in içine hem Orta’yı hem de A Bölgesi’ni ve Savunan Taraf Başlangıcı’nı görebilen bir pencere yerleştirdik. Bu pencere haritanın diğer ucuna dönen düşmanlar üzerinde baskı kurma konusunda saldıranlara avantaj kazandırırken savunanların da B Mutfak veya Orta Kazan Dairesi’nden Orta’yı korurken daha fazla alan tutmalarını sağlayacaktır.
  • B Geçit’in İçi
    • Duvara dayalı ve üst üste iki kutu yerleştirildi.
  • B Kar Yığını
    • Orta’dan B Bölgesi’ne giden iki paralel yol vardı. Bu bölgede çıkan çatışmaları daha tahmin edilebilir kılmak için B Mutfak’a en yakın olan B Turuncu rotasını kapattık.
    • B Mutfak’a çıkan kar yığınını da kutuların üstünden sessizce inebileceğiniz şekilde düzenledik.

LOTUS

  • A Ana
    • A Ana genişledi ve yeni kutular eklendi. Böylece savunanlar A Harabe kontrolü için savaşabilecekleri farklı seçenekler elde etmiş oluyor.
    • A Merdivenler’in dışındaki üst üste duran kutular arkalarındaki oyuncunun mermi yağmuruna tutulma ihtimalini azaltmak için kurşun geçirmez hale getirildi.
  • A Geçit
    • Kırılabilen kapının etrafındaki alan genişletildi. Kırılan kapının dışarısındaki düşmanlarla çatışmak hep garip hissettiriyordu ancak bu değişiklik sayesinde bu odadayken çatışmaya girmek daha kolay hale gelecektir.
  • A Kulübe
    • A Kulübe kapatıldı. Böylece Spike yerleştirme bölgesi daha anlaşılır ve geri alması daha kolay oldu. Savunan taraf başlangıcına doğru bakan bir hücre de eklendi ki savunanların bölgeyi tutmak için seçenekleri kısıtlı olmasın.
  • B Bölgesi
    • B Bölgesi daha da genişledi ve savunulabilirliğini arttırmak adına girişe doğru yeni kutular eklendi.
  • C Bölgesi
    • C Bölgesi’ndeki Spike yerleştirme alanı ve C Dönemeç’teki merdivenler buradaki Spike yerleştirme noktalarına esneklik kazandıracak şekilde güncellendi.
      Bölgenin arka tarafındaki kutular düzenlendi.
  • C Dönemeç
    • C Ana genişletildi ve yeni kutular eklendi. Böylece bu bölgenin ön tarafı daha savunulabilir hale geldi.
    • C Dönemeç’e çatışacak daha fazla alan ve yeni kutular eklendi.
  • Dönen Kapılar
    • Dönen kapıların dönüşünü tamamlaması artık 8 yerine 10 saniye sürüyor. 8 saniye bu kapıların içerisinden yetenek kullanmak ya da çatışmak ve sonrasında dönüş tamamlanmadan içeri girebilmek için yeterli değildi. Burada sağlanan ek süre kapıların arkasından girilen çatışmaları sıklaştıracak ve herkesin vaktinde içeriye girebilmesini mümkün kılacak.
      • Dönen kapıların tek bir dönüşü tamamlayacağı süre arttı: 8 sn. >>> 10 sn.

Mod Güncellemeleri

Takımlı Ölüm Kalım Savaşı

Sheriff’in 2. Aşama’daki silah ekosisteminde olması gerekenden daha iyi performans gösterdiğini fark ettik. Bundan ötürü diğer mühimmatlar pek tercih edilmiyordu. Bu değişiklikle diğer silahları da Sheriff’e karşı çatışırken etkili olacak birer seçenek haline getiriyoruz.

  • 2. Aşama – Sheriff Mühimmatı
    • Ağır Kalkanlar >>> Hafif Kalkanlar

Harita Rotasyonu

  • Takımlı Ölüm Kalım Savaşı ve özel oyunlar hariç tüm modlar rekabete dayalı harita havuzunu kullanacak.
  • Güncel harita havuzu: Icebox, Lotus, Sunset, Breeze, Ascent, Bind, Split.

Premier Güncellemeleri

  • Takım Kaptanı Rolü
    • Premier takımlarına “Takım Kaptanı” adını verdiğimiz ikincil bir idari rol ekledik. Takım kaptanları oyuncu davet etmek veya oyuncuları takımdan çıkarmak gibi idari işlerde takım sahibine yardımcı olabilecek. Kaptanların takımı silme veya takım sahibini takımdan atma yetkisi olmayacak. Takım sahipleri bir oyuncuyu takım kaptanlığına terfi ettirme ve kaptanlık rolünü geri alma yetkisine sahip olacak.
  • Sıralamalar
    • Artık diğer kümelerin hem mevcut hem önceki Premier aşamalarındaki sıralamalarına Sıralamalar sekmesinin sol üst köşesinde yer alan açılır menüden erişebileceksiniz.
  • Kümeler
    • Artık ilk karşılaşmanızı oynamadan önce hangi kümeye yerleştiğinizi görebileceksiniz.
  • Playoff’lara Yükselme
    • Bu Premier aşamasında playoff’lara yükselme eşiği tekrardan 675 Premier Skoru olacak şekilde ayarlandı.
  • EMEA Bölgesi Güncellemeleri
    • EMEA bölgesinde kesimlerimizi VCT Challengers Ligi’ne yükselmeyi destekleyecek şekilde güncelledik.

Silah Güncellemeleri

  • Outlaw oyundaki yerini aldı!

Oynanış Sistemleri Güncellemeleri

  • 8.0 Yaması’ndan itibaren VALORANT, kulaklıklar için üçüncü parti uzamsal ses yazılımlarını destekleyecek.

Giderilen Hatalar

  • Genel
    • Windows fare ayarları üzerinden fare tuşlarının birincil ve ikincil fonksiyonları değiştirildiğinde Saf Girdi Süresi’nde ortaya çıkan hata giderildi.

Bilinen Sorunlar

  • Takımlı Ölüm Kalım Savaşı
    • Silah noktasından Outlaw alındığında yanında yedek cephane gelmediğinin farkındayız. Şu anda bunu çözmek için çalışıyoruz.

Sizler VALORANT 8.0 Yama Notları hakkında neler düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi aşağıdaki yorum bölümünden bizler ve diğer okuyucular ile paylaşmayı unutmayın.


İlginizi Çekebilir:

CS2 konsol açma nasıl yapılır? CS2 konsol açılmıyor hatası detayları

Steam Türk Lirası yapma! Steam TRY Converter nasıl kullanılır?

Steam hesap değeri nasıl öğrenilir? İşte Steam Calculator

Şef Editör - Espor ve gazetecilik işlerini kovalıyorum. - yusufcan@playerbros.com

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Espor