Valorant geliştiricisi, bir sorunun nasıl olduğunu, örnek olarak Raze’nin roketinin bir oyuncuya nasıl zarar vermediği anlattı ve Riot Games’in bu sorunları nasıl çözdüğünü açıkladı.
Cloud9 White Valorant Takımı’nın bir oyuncusu olan C9 meL, Raze’in ulti yeteneğinin maçtaki bir oyuncuya nasıl zarar vermediğini gösteren kısa bir klip yükledi. Valorant geliştiricisi bu klip üzerinden yola çıkarak detaylı bir anlatım yaptı.
Yes! It's a bug, and we can fix it.
Games are built on approximations of the real world for performance reasons. VALORANT doesn't simulate the physics of a real explosion. This bug is a case where our approximation falls short. (1/9) https://t.co/4NGRMMRtEn
— Riot Nu (@RiotNu) February 11, 2021
Riot Nu, Valorant’taki patlamaların gerçek dünyaya nasıl yaklaştığını ve Valorant’ın gerçek bir patlamanın fiziğini simüle etmediğini detaylandırarak başladı.
Patlamalar Valorant’ta bir iç ve bir dış yarıçapa sahiptir ve tasarımcılar çapları değiştirerek ince ayar yapma imkanına sahiptir. İç yarıçap içindeki oyuncular patlamanın merkezindedir ve tam hasar alır. Dış yarıçaptakiler, patlamanın merkezinden ne kadar uzakta olduklarına bağlı olarak azalan hasar alırlar.
Oyun, herhangi bir oyuncu için dış yarıçapı tarar ve dış yarıçapın dışındakileri göz ardı eder. Oyun ayrıca patlamanın ortasından görünürlüğü kontrol eder çünkü patlamalar duvarlardan hasar vermez ve doğrudan görüş alanı içinde olmayan oyuncular hasar almaz.
Görünürlük kontrolü onlara giden engelli bir yol bulursa oyuncu hasar alır. Bu yöntem genellikle işe yarar, ancak bazen patlama dar alanlarda meydana gelirse görünürlük kontrolü başarısız olur. Orijinal klipteki patlama paletlerin altında meydana geldi ve Riot Nu bir ekran görüntüsünde başarısız bir görünürlük kontrolünü vurguladı.
This approach usually works. In very tight spaces like under the pallet in Mel's video, the visibility check fails and the player does not take damage. The pallet effectively eats the explosion. It's a bit more difficult to see; I've circled the failing visibility checks. (8/9) pic.twitter.com/CL9bNtFCTd
— Riot Nu (@RiotNu) February 11, 2021
Hata, nesnedeki çarpışma ayarlarını değiştirerek veya “küçük alanları daha iyi idare etmek için görünürlük kontrollerini yürüten mantık” ayarlanarak düzeltilebilir.
Geliştirici bu açıklamalarıyla, oyundaki sorunların nasıl çözüm bulduğu hakkındaki merakı gidermiş oldu.