Yayımlanan geliştirici blogunda VALORANT’ın yapımcıları, oyuna yeni eklenen Ejder Ateşi kaplamasının gelişim aşamalarından bahsetti.
VALORANT’ın geliştirici günlüklerinde oyunun gelişim evreleri, haritaların, modellemelerin geliştirilmesi anlatılıyor. Geçtiğimiz haftalarda yayımlanan blogda Split haritasının evriminden bahsedilirken bu blogda Ejder Ateşi kaplamasının nasıl ortaya çıktığı oyunculara sunuldu.
İlginizi Çekebilir: Split haritasının evrimini konu alan bir geliştirici blogu yayımlandı!
İlk olarak Kıdemli Konsept Sanatçısı Timur Mutsaev tarafından “Element Ejderhası” adıyla 2018 yılında ortaya atılan fikri hayata geçirmek için hiçbir seçenek yoktu, çünkü oyundaki kaplamaların nasıl olacağı bilinmiyordu. Henüz silahları bile hazır olmayan oyunda böyle bir proje yapmak o aşamada mümkün değildi.
İlk kaplamaların geliştirilmeye başladığı 2019 yılında Ejderha’nın gelişimi için temeller atılıyordu. Bütün ekibin üzerinde çalışmaktan heyecan duyacağı bu kaplama ile ilgili bol bol tartışmalar ve beyin fırtınası yapıldı, işin sonunda ise Riot ekibi bu kaplamayı hayata geçirmeye karar verdi.
Karar verildikten sonra yapılması gereken şey, Ejderha’nın anatomisini silahlara doğal bir şekilde yansıtmaktı. Riot ekibi Vandal, Operator ve Judge silahlarında bu konuda zorlansa da asıl sorunu tabancada yaşadı, fakat kaplama Frenzy’e de uydurulabildi. Kalan tek sorun, animasyonları doğru bir şekilde üretebilmekti. Yeterli teknolojiyi ellerinde bulundurmadıklarına, bir kaplama için çok fazla zaman harcadıklarına ve ekibin yeteri kadar deneyimi olmadığına inanan Marino bir süre boyunca projeyi yapmamaları gerektiğini düşünse de 2019 yazının sonlarında karar verildi: Ejderha’yı yapmaya hazırız.
Ejder Ateşi Kaplaması Nasıl Ortaya Çıktı?
Bunun ardından ekip silahlarda ejderha özellikleri sunabilmek için bu canlının özelliklerini inceledi. Ejderha ile karıştırılan türlerin (ejder, wyrm, wywern) arasındaki farkı öğrendi ve yapacakları kaplama için dört ana özellik belirledi: karanlık ve vakur, yaşayan ve nefes alan, sadık, ölümcül.
19 Ağustos 2019’da Ejderha Vandal kaplamasının yapımına resmen başlandı, fakat modellemeyle değil, seslendirmeyle. Ses Tasarımcısı Isaac Kikawa, Riot ekibine kaydettiği birkaç dakikalık ses kaydını dinletti ve ekip bu sesi çok beğendi. Denizayısı, bengal kaplanı, deve gibi çeşitli hayvanların sesini içeren bu karma, Ejderha’nın güçlü ve tehditkâr sesini oluşturdu.
Ardından modelleme dönemi başladı. Her silahın ejderhasının kendine has özellikleri olması gerektiğini düşünen ekip, yapılan beyin fırtınalarıyla farklı fikirleri sentezleyerek modellemeler oluşturmayı başardı.
Sıradaki iş ise animasyonları düzenlemekti. Animasyonların oynanışa etki edebileceğini yapılan testlerden bilen ekip, bu sorunu göz önünde bulundurarak silahın ateş etmeye hazır olduğu zamanı doğru olarak belirten bir zamanlamayla silahın animasyonlarını yarattı. Böylece hem kullanıcı deneyimi kötü olmayacak, hem de Ejderha’nın ruhu silahlara yansıtılabilecekti.
Riot ekibinin kaplamayı bitirirken yaptığı son şey görsel efektleri yaratmak oldu. Dumanlar, kıvılcımlar içeren birbirinden güzel efektler Ejderha’ya tehditkâr ve ölümcül bir hava kattı. Yakın dövüş silahını öncelikle yavru bir ejderha yapmayı düşünen ekip, bu fikirden sonrasında vazgeçti ve bıçağı da alevlere bürüdü. Ardından animasyonların oynanış açısından fazla sorun çıkarmayacağı fark edilince bıçak birçok görsel efektle bezendi, sonuç muhteşem oldu.