8.22 yamasına ilişkin tüm detaylar an itibarıyla oyunculara sunuldu. Birçok şampiyonun ve rünlerin değişim gördüğü bu yamada giderilen bazı hataların yanında birkaç kostüm de yer alıyor. 8.22 yaması ile Şanlı Orianna’yı da oyuna dahil eden Riot Games, kostüm için oyunculara farklı renkler de sunuyor. Yama ile Şanlı Orianna’yı görmemiz bu yamanın ayrıca bu sezonun en son yaması olduğunu gösteriyor. İşte 8.22 yaması tüm detayları:
8.22 yaması detayları
Şampiyonlar
Akali
Son vuruş desteği kalktı. W’nun bekleme süresi ilk yetenek seviyelerinde arttı. R’nin hasarı ilk yetenek seviyelerinde azaldı, ileri yetenek seviyelerinde arttı.
Akali’nin ilk güncellendiği zamanlardaki (yeniden) öğrenme eğrisi geride kaldığına göre, şampiyonu oynarken artık daha az hata payınız olacak. Artık son vuruş yapmak daha zor olacak, Alacakaranlık Perdesi daha az koruma sağlayacak ve infaz hasarı maçın başlarında daha düşük olacak. Bu yüzden Efendisiz Suikastçı’nın oyunun erken safhalarında avantaj kazanması için daha fazla çaba göstermesi gerekecek. Diğer yandan ileri yetenek seviyelerinde arttırdığımız hasar sayesinde, bu zorlukların üstesinden gelen Akali oyuncuları daha büyük bir avantaja sahip olacak.
Genel
W – Alacakaranlık Perdesi
R – Kusursuz İnfaz
Fiora
Hamle’nin hedef alma özelliği biraz geliştirildi.
Biri bize “Baksanıza, Hamle’nin katledildiinde Fiora’ya büyük bir iyileştirme çemberi veren şampiyonları hedef almaması oldukça garip,” dedi. Biz de “Evet çok garip,” dedik ve bu değişikliği getirdik.
Q – Hamle
Jhin
Hata gidermece.
Jhin’in temasına uygun sayıda düzeltme.
Pasif – Suflör
LeBlanc
W’nun hasarı azaldı.
Bunun LeBlanc’ı garip bir şekilde az etkileyen bir zayıflatma olduğunu düşünüyorsanız, haklısınız. Hilekâr 8.22’de gücünü koruyacak. Bir sonraki yamada gelecek Sezon Öncesi Dönem değişiklikleri, kırılgan şampiyonların oyuna önemli boyutta büyü direnciyle başlamasını sağlayarak LeBlanc’ı dolaylı yoldan zayıflatacak. (Aramızda kalsın!)
W – Vurkaç
Maokai
E’nin bekleme süresi azaldı, hasarı ilk yetenek seviyelerinde arttı.
Bu değişiklik Maokai için genel olarak faydalı olsa da buradaki asıl amacımız, ormanı daha verimli bir şekilde temizlemesini sağlamak.
E – Fide Atışı
Nunu ve Willump
SG arttı. Şampiyonlar üzerinde kullanılan Q’nun sağladığı can arttı.
Güncellendiklerinden beri Nunu ve Willump oyunlarda kısmen yetersiz kalıyor. Son yamada gelen kullanılabilirlik ve oyun deneyimi değişiklikleri Ayrılmaz İkili’yi maalesef beklediğimiz gibi etkilemedi. Bu yüzden daha doğrudan değişiklikler getirerek onların rekabetçi oyunlarda daha çok tercih edilmesini sağlayacağız.
Taban nitelikler
Q – Tüket
Pyke
Gri can artık azami cana göre değil, SG’ye bağlı olarak daha fazla artacak. W’nun hareket hızı azaldı, artık SG yerine zırh deşmesine bağlı olarak artacak. E’nin sersemletmesi yetenek seviyesi yerine zırh deşmesine bağlı olarak artacak. R zırh deşmesine bağlı olarak güçlenecek.
Pyke’ın yetenek setinin yüksek risk ve yüksek ödül dengesine sahip olması için yetenek setine büyük miktarda işlevsellik eklemiştik; ancak oyuncular daha çok tank dizilimlerine yöneldiği için çok da riskli bir oynanış ortaya çıkmıyordu. Aşağıdaki değişikliklerden de görebileceğiniz üzere Pyke’ın işlevselliği artık temel değerlerinden ziyade saldırı değerlerine bağlı olacak. Dolayısıyla daha güvenli dizilimler, agresif Pyke’ın verdiği avantajları sağlayamayacak. Bazı yeteneklerin mana bedelini düşürdük; böylece Eski Para’dan ve Donmuş Yürek’ten daha riskli eşyalara geçiş yapmak kolaylaşacak.
Genel
Pasif – Boğulmuşların Nefesi
W – Hayalet Sular
E – Karanlık Gelgit
R – Derinlerin İntikamı
Trundle
Q’nun hasarı arttı.
Geçmişte uyguladığımız zayıflatmalar Trol Kralı’nın gücünün fazla azalmasına sebep oldu; bu yüzden sezonun başlarında kaldırdığımız düello beceresinin bir kısmını geri getiriyoruz. Hart hurt.
Q – Kopar
Viktor
Q’nun patlama taban hasarı sonraki yetenek seviyelerinde azaldı; oranı arttı. R’nin hasarı azaldı; oranı arttı.
Viktor’un taban değerlerden kazandığı hasarını azaltıp hasar oranlarını arttırıyoruz. Böylece saldırı yerine dayanıklılığa ve işlevselliğe yönelik dizilimler kurulduğunda hasar açısından daha büyük riske girmiş olacak.
Q – Güç Aktarımı
R – Kaos Fırtınası
Rünler
GÜNCELLENDİ
Zaman Büken Karışım
İksir ve peksimet yenilemesi önden verilecek; ancak artık uzun süreli olmayacak. Artık karışımları etkilemeyecek.
Tek kullanımlık eşyaların etkilerini değiştiren rünler olması hoşumuza gidiyor; ancak Zaman Büken Karışım orta ve üst koridor şampiyonlarına o kadar çok hayatta kalma becerisi sağlıyordu ki (Musibet İksiri ile) oyun ilerledikçe güçlenen şampiyonlar için neredeyse alması zorunlu hale geldi. Ayrıca Zaman Büken Karışım, Peksimet Teslimatı’nı çok güçlü hale getirdiği için, bu iki rünün neredeyse her zaman birlikte seçilmesine sebep oluyor. Bu da İlham rünü seçimlerini oldukça kısıtlıyor. Yenilenmelerin uzun süreli olması yerine önden verilmesi, Zaman Büken Karışım’ın koridor yıpratması (uzun vadeli yenileme vermesi) yerine çatışma işlevselliği (biraz can doldurmak için iksir tüketilmesi) sağlamasına sebep olacak.
Not: Kimsenin gözüne çarpmamasına rağmen üç dakika boyunca +%5 Hareket Hızı oldukça saçmaydı. İstismar edilmeye başlanmadan önce Zaman Büken Karışım’ın karışımlarla olan etkileşimini kaldırıyoruz.
Giderilen Hatalar
- Kennen W – Elektrik Dalgası kullandığında artık olduğu yerde durmuyor.
- LeBlanc Q – Şer Mührü kullandığında görsel ve ses efektleri artık doğru bir şekilde çalışıyor.
- Shaco’nun kutularını ve Azir’in askerlerini kullandığınızda artık şampiyonun katledilme sesini duymayacaksınız.
- Twisted Fate Teemo’nun mantarına güçlendirilmiş saldırı uyguladığında E – Şans Destesiartık bozulmayacak.
- Kara Kuzgun LeBlanc gizlenmeyi bıraktığında ses efekti doğru bir şekilde çalışacak.
- Yıldız Muhafızı Soraka’nın ses efektleri geri getirildi.
- Kont Kledula’nın Q – Ayı Oltası yeteneğinin ses efektleri geri getirildi.
- Şeker Hırsızı Ekko’nun şaka sopası ifade süresince artık aynı boyda kalacak.
- Ejderha Terbiyecisi Heimerdinger’ın katledilme ses efektleri artık gereksiz bir şekilde oynatılmayacak.
- Ejderha Terbiyecisi Heimerdinger’ın dans ses efektleri doğru bir şekilde çalışacak.
- Yıldız Muhafızı kostümleriyle Sığınak sırasında yeniden bağlanılınca oluşan ses efekti sorunu çözüldü.
- Aynasız Vi’ın copu, animasyon başlangıcında artık havalara uçmayacak.
- Yıldız Muhafızı ve Havuz Partisi Lulu’nun R – Vahşi Büyüme yeteneğinin görsel efektleri artık yüksek yüzey şekilleriyle çakışmayacak.
Yakında Gelecek Kostüm ve Renkler
Kaynak: League of Legends