League of Legends için beklenen güncelleme olan 12.4 detayları Riot Games tarafından 15 Şubat Salı gününün akşam saatlerinde oyuncular ile paylaşıldı. Pek çok şampiyonun güçlendirildiği ve zayıflatıldığı League of Legends 12.4 yaması güncelleme notlarına göz atalım.
Aatrox, Amumu, Ashe, Illaoi, Kalista, Lucian, Nami, Neeko, Rumble, Sett ve Xayah’ın yapılan güncellemeler sonucu gücü artarken, Blitzcrank, Dr. Mundo, Nunu ve Willump, Qiyana, Veigar ve Zeri ise 12.4 yaması ile zayıflatılan şampiyonlar oldu.
Eşya tarafında ise Yenilenme Boncuğu’nda yapılan güncelleme ile toplam bedel ve taban can yenilenmesi artarken, satış oranı da %70’den %40’a düşürülürken, bu eşyaya bağlı olarak Kristal Kolluk, Şövalye’nin Adağı ve Warmog’un Zırhı’nda da güncellemeler yapıldı.
Ayrıca yeni eklenen takım arkadaşı eşya sinyalleri ile birlikte artık Tab tuşu ile açılan skor tablosundaki eşya simgelerine tıklayarak takım arkadaşlarınızın eşyalarının bekleme süreleri ve yükleri hakkında oyun içi sinyaller gönderebilirsiniz. Şimdi hızlıca League of Legends 12.4 yaması detaylarına göz atalım.
League of Legends 12.4 yaması notları
Şampiyonlar
- Renata Glasc
- Yeni şampiyon 17 Şubat Perşembe günü Sihirdar Vadisi’ne giriş yapıyor.
- Buraya tıklayarak şampiyonun yeteneklerine ulaşabilirsiniz.
- Aatrox
- Q – Darkin Kılıcı
- Kılıcın Keskin Tarafı Hasarı: %150 ⇒ %160
- Q – Darkin Kılıcı
- Amumu
- E – Sinir Krizi
- Fiziksel Hasar Azaltma: 2/4/6/8/10 (+%3 İlave Zırh) (+%3 İlave Büyü Direnci) ⇒ 5/7/9/11/13 (+%3 İlave Zırh) (+%3 İlave Büyü Direnci)
- E – Sinir Krizi
- Ashe
- R – Büyülü Kristal Ok
- Atış Hızı: 1600 ⇒ 1500 (yolculuk ettiği her saniye +200), en fazla 2100
- R – Büyülü Kristal Ok
- Blitzcrank
- Taban Nitelikler
- Taban Can Yenilenmesi: 8,5 ⇒ 7,5
- Taban Nitelikler
- Dr. Mundo
- Taban Nitelikler
- Saldırı Gücü Büyüme Oranı: 4,2 ⇒ 3,5
- Saldırı Gücü: 1-18. seviyelerde 61-132,4 ⇒ 1-18. seviyelerde 61-120,5
- R – Doz Aşımı
- Bekleme Süresi: 110/100/90 saniye ⇒ Bütün yetenek seviyelerinde 110 saniye
- Taban Nitelikler
- Illaoi
- Taban Nitelikler
- Saldırı Hızı: 0,571 ⇒ 0,625
- W – Sille Tokat
- İlave Fiziksel Hasar: Hedefin azami canının %3/3,5/4/4,5/5’i (100 SG başına +%2) ⇒ Hedefin azami canının %3/3,5/4/4,5/5’i (100 SG başına +%4)
- Giderilen Hatalar
- Illaoi E – Ruh Sınavı yeteneğiyle bir rakibin ruhunu çektikten hemen sonra katledildiğinde, yakınındaki dokunaçların ruha saldırmamasına yol açan hata giderildi.
- Taban Nitelikler
- Kalista
- Taban Nitelikler
- Zırh: 21 ⇒ 24
- Taban Nitelikler
- Lucian
- Q – Işık Atışı
- Mana Bedeli: 50/60/70/80/90 ⇒ 48/56/64/72/80
- Q – Işık Atışı
- Nami
- E – Dalga Çağıran’ın Hediyesi
- İsabet Halinde Hasar (İsabet Başına) 20/35/50/65/80 (+%20 YG) ⇒ 25/40/55/70/85 (+%20 YG)
- E – Dalga Çağıran’ın Hediyesi
- Neeko
- Taban Nitelikler
- İsabet alanı Yarıçapı: 80 ⇒ 65
- Q – Tohum Tuzağı
- Açan Çiçek Hasarı: 40/60/80/100/120 (+%20 YG) ⇒ 40/65/90/115/140 (+%20 YG)
- W – Kandırıkçı
- Bekleme Süresi: 20/19/18/17/16 saniye ⇒ 16/15/14/13/12 saniye
- Yaşam Kalitesi Değişiklikleri
- Neeko’nun Gerçek Şo’ması: Neeko oynarken merkezi arayüzünüz (örn. yeteneklerinizin üstündeki güçlendirme simgeleri) artık Pasif – Binbir Surat yeteneğiyle kılığına büründüğünüz takım arkadaşının güçlendirmelerini değil, kendi güçlendirmelerinizi gösterecek. Üstünüze tıklayan rakipler, ekranın üst kısmında yer alan hedef arayüzünde kılığına büründüğünüz takım arkadaşınızın güçlendirmelerini görmeye devam edecek.
- Taban Nitelikler
- Nunu ve Willump
- Taban Nitelikler
- Can Büyüme Oranı: 82 ⇒ 76
- 18. Seviyede Can: 1934 ⇒ 1832
- Q – Tüket
- Şampiyonlardan Elde Edilen İyileştirme: 60/88/116/144/172 (+%72 YG) (+%8 İlave Can) ⇒ 45/66/87/108/129 (+%54 YG) (+%6 İlave Can)
- Taban Nitelikler
- Qiyana
- Pasif – İmparatoriçenin Hakkı
- Fazladan Fiziksel Hasar: 1-18. seviyelerde 15-83 (+%55 İlave SG) (+%30 YG) ⇒ 1-18. seviyelerde 15-83 (+%45 İlave SG) (+%30 YG)
- Pasif – İmparatoriçenin Hakkı
- Rumble
- Taban Nitelikler
- Taban Zırh: 31 ⇒ 36
- Taban Nitelikler
- Sett
- Taban Nitelikler
- Can Büyüme Oranı: 93 ⇒ 100
- 18. Seviyede Can: 2181 ⇒ 2300
- Taban Nitelikler
- Veigar
- Taban Nitelikler
- Taban Zırh: 23 ⇒ 21
- Zırh Büyüme Oranı: 3,75 ⇒ 4,0
- 18. Seviyede Zırh: 86,75 ⇒ 89
- Taban Nitelikler
- Xayah
- E – Keskin Çekim
- Kritik Vuruş İhtimali Hasar Çarpanı: Her %1 Kritik Vuruş İhtimali başına %0,5 ⇒ %0,75 daha fazla hasar verir
- E – Keskin Çekim
- Zeri
- Yüksüz Normal Saldırı
- Büyü Hasarı: 1-18. seviyelerde 15-40 (+%4 YG) ⇒ 1-18. seviyelerde 10-25 (+%3 YG)
- Hasar Artışı: Canı %35’in altında olan rakiplere karşı %300 ⇒ Canı %35’in altında olan rakiplere karşı %500
- Yüklü Normal Saldırı
- Yavaşlatma: Q’nun seviyesine bağlı olarak %20/25/30/35/40 ⇒ Q’nun seviyesine bağlı olarak %14/23/32/41/50
- Yavaşlatma Süresi: 1,5 saniye ⇒ 1 saniye
- Q – Taramalı
- Hasar: 10/15/20/25/30 (+%110 SG) ⇒ 9/13/17/21/25 (+%110 SG)
- Süper Taramalı: Taramalı’nın kritik vuruşları artık taban hasarını da arttırıyor (SG oranına ek olarak).
- Fazlalık Saldırı Hızının Saldırı Gücüne Dönüşümü: %50 ⇒ %60
- W – Ultraşok Lazeri
- Yavaşlatma: %50/55/60/65/70 ⇒ %30/40/50/60/70
- Bekleme Süresi: Bütün yetenek seviyelerinde 10 saniye ⇒ 13/12/11/10/9 saniye
- E – Kıvılcım Akımı
- Bekleme Süresi: 23/21,5/20/19,5/17 saniye ⇒ 23/22/21/20/19 saniye
- Bekleme Süresinde Azlama: Şampiyonlara isabet ettirilen yüklü normal saldırı veya yetenek başına 1,5 saniye ⇒ Şampiyonlara isabet ettirilen yüklü normal saldırı veya yetenek başına 1 saniye
- R – Yıldırım Patlaması
- İlave Saldırı Hızı: %30/35/40 ⇒ Bütün yetenek seviyelerinde %30
- Giderilen Hatalar
- Q – Taramalı’nın kritik vuruşları artık Navori Seribıçakları’nın pasifini tetikleyerek Q – Taramalı yeteneğinin bekleme süresini azaltmıyor.
- Tanrıça’nın Gözyaşı artık Q – Taramalı’yı bir normal saldırı olarak görüyor ve yetenek kullanıldığında yük kazandırmıyor. Zeri’nin sağ tıkla yapılan normal saldırıları hâlâ yetenek sayılıyor ve Gözyaşı yükü kazandırıyor.
- Yüksüz Normal Saldırı
Eşyalar
- Takım Arkadaşı Eşya Sinyalleri
- Tab tuşuyla açılan skor tablosundaki eşya simgelerine tıklayarak artık takım arkadaşlarınızın eşyalarının bekleme süreleri ve yükleri hakkında oyun içi sinyaller gönderebilirsiniz! Ayrıca skor tablosundaki eşya simgelerine, sihirdar büyülerininkine benzer şekilde durumlarını gösteren bir sayaç eklendi.
- Yenilenme Boncuğu
- Toplam Bedel: 150 Altın ⇒ 300 Altın
- Taban Can Yenilenmesi: +%50 ⇒ +%100
- Satış Oranı: %70 (105 Altın) ⇒ %40 (120 Altın)
- Kristal Kolluk
- Toplam Bedel: 650 Altın ⇒ 800 Altın
- Taban Can Yenilenmesi: +%50 ⇒ +%100
- Şövalyenin Adağı
- Birleştirme Bedeli: 700 Altın ⇒ 400 Altın (toplam bedeli değişmedi)
- Taban Can Yenilenmesi: +%150 ⇒ +%200
- Warmog’un Zırhı
- Birleştirme Bedeli: 650 Altın ⇒ 500 Altın (toplam bedeli değişmedi)
Sistemler
Desteklerin Altın Geliri Eşyaları
- Minyon Skoru Ödülleri: Minyon skoru ödülleri, artık her takımda bir destek altın geliri eşyası olduğunu varsaymak yerine, her takımın sahip olduğu destek altın geliri eşyası sayısına bağlı olarak belirleniyor.
- Harita Hedefi Ödülleri: Takımınızda iki veya daha fazla destek altın geliri eşyası varsa, artık rakip takımla aranızdaki büyük altın farkının harita hedefi ödüllerini tetikleme ihtimali önemli ölçüde azalıyor.
- Vergi/Savaş Ganimeti (Pasif) – Minyon Biçme Cezası: Fazla minyon biçtiğinizde (dakikada 4 minyon) ⇒ (5. dakikaya kadar dakikada 2 minyon, daha sonra dakikada 4 minyon) kazandığınız altın azalır. Ayrıca bu altın azalması cezası artık oyunun ilk 5 dakikasında daha ağır (başka bir değişiklik yok).
Harita Hedefi Ödülleri
- Ödüllerin Hedef Üstünde Kalma Süresi: Harita hedefi ödülleri kaldırıldıktan sonra 15 saniye ⇒ Harita hedefi ödülleri kaldırıldıktan sonra 5 saniye
Aram
Şampiyon Güçlendirmeleri
- Camille: Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %5 azalır ⇒ Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %5 azalır, kalkan etkileri %20 güçlenir
- Darius: Aldığı hasar %5 azalır ⇒ Aldığı hasar %5 azalır, iyileştirme etkileri %20 güçlenir
- Garen: Aldığı hasar %5 azalır
- Hecarim: Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %10 azalır ⇒ Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %10 azalır, iyileştirme etkileri %20 güçlenir
- Jarvan: IV Aldığı hasar %5 azalır ⇒ Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %5 azalır
- Lee Sin: Verdiği hasar %8 artar, aldığı hasar %10 azalır ⇒ Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %10 azalır, iyileştirme etkileri %20 güçlenir, kalkan etkileri %20 güçlenir
- Nocturne: Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %10 azalır ⇒ Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %10 azalır, iyileştirme etkileri %20 güçlenir
- Olaf: Aldığı hasar %5 azalır ⇒ Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %5 azalır, iyileştirme etkileri %20 güçlenir
- Rek’Sai: Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %15 azalır ⇒ Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %15 azalır, iyileştirme etkileri %20 güçlenir
- Riven: Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %5 azalır, kalkan etkileri %20 güçlenir ⇒ Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %8 azalır, kalkan etkileri %20 güçlenir
- Ryze: Verdiği hasar %8 artar, aldığı hasar %10 azalır ⇒ Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %10 azalır
- Talon: Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %8 azalır ⇒ Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %8 azalır
- Zeri: Aldığı hasar %5 azalır
Şampiyon Zayıflatmaları
- Alistar: Verdiği hasar %5 azalır, aldığı hasar %5 artar, iyileştirme etkileri %10 zayıflar ⇒ Verdiği hasar %5 azalır, aldığı hasar %10 artar, iyileştirme etkileri %20 zayıflar
- Ashe: Verdiği hasar %15 azalır, aldığı hasar %5 artar ⇒ Verdiği hasar %15 azalır, aldığı hasar %10 artar
- Lillia: Verdiği hasar %5 azalır
- Maokai: Verdiği hasar %15 azalır, aldığı hasar %10 artar, iyileştirme etkileri %20 zayıflar ⇒ Verdiği hasar %15 azalır, aldığı hasar %10 artar, iyileştirme etkileri %40 zayıflar
- Miss Fortune: Verdiği hasar %8 azalır, aldığı hasar %8 artar ⇒ Verdiği hasar %10 azalır, aldığı hasar %10 artar
- Seraphine: Verdiği hasar %15 azalır, aldığı hasar %15 artar, iyileştirme etkileri %20 zayıflar, kalkan etkileri %20 zayıflar ⇒ Verdiği hasar %15 azalır, aldığı hasar %15 artar, iyileştirme etkileri %40 zayıflar, kalkan etkileri %40 zayıflar
- Sona: Verdiği hasar %15 azalır, aldığı hasar %15 artar, iyileştirme etkileri %20 zayıflar, kalkan etkileri %20 zayıflar ⇒ Verdiği hasar %15 azalır, aldığı hasar %15 artar, iyileştirme etkileri %40 zayıflar, kalkan etkileri %40 zayıflar
- Tahm Kench: Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %10 azalır ⇒ Verdiği hasar değişmez, aldığı hasar %5 azalır
- Vel’Koz: Verdiği hasar %5 azalır ⇒ Verdiği hasar %5 azalır, aldığı hasar %5 artar
- Ziggs: Verdiği hasar %20 azalır, aldığı hasar %18 artar ⇒ Verdiği hasar %20 azalır, aldığı hasar %20 artar
Ionia Kupası
2022 Clash Sezonu başlıyor! Ionia Kupası’nın birinci hafta sonu için takım kurma aşaması 14 Şubat’ta başlayacak ve turnuva 19-20 Şubat’ta gerçekleşecek. İkinci hafta sonu için takım kurma aşması 1 Mart’ta 12.5 Yaması’yla birlikte başlayacak ve turnuva 5-6 Mart’ta gerçekleşecek.
Davranış Sistemleri
Bilerek Besleyenlerin Tespit Edilmesi: Geçtiğimiz ay bilerek besleyen oyuncuları tespit eden yeni bir sistem çıkarıldı. Tespit modelinin isabetliliğine oyuncu deneyimini iyileştirecek bazı geliştirmeler yapıldı.
Kişiselleştirme
- Sihirdar Simgeleri: Artık bir sihirdar simgesi seçerken, mevcut simgelerinizi sıralayabilir ve arayabilirsiniz! İmlecinizi sihirdar simgelerinin üstüne getirdiğinizde artık bilgi veren ipuçları açılıyor.
- Sihirdar Seviyesi Simge Çerçeveleri: Yalnızca en yüksek seviyenin çerçevesi yerine, artık bugüne kadar kazandığınız tüm sihirdar seviyesi simge çerçevelerini seçebilirsiniz (seçiminiz henüz yükleme ekranında görünmeyecek).
Giderilen Hatalar ve Yaşam Kalitesi Değişiklikleri
- Hexgeçitlerden geçen şampiyonların bazı sihirdar büyülerini (Çarp dahil) kullanabilmelerine yol açan hata giderildi.
- Ahri’nin Pasif – Öz Hırsızı yeteneğinin şampiyon kopyalarından öz elde edebilmesine yol açan hata giderildi.
- Janna’nın E – Fırtınanın Gözü yeteneğini öğrenmemiş olsa bile, rakip şampiyonları yavaşlattığında veya havaya savurduğunda onun pasif iyileştirme ve kalkan gücü artışından faydalanabilmesine yol açan hata giderildi.
- İmleciniz merkezi arayüzdeki Senna simgesinin üstündeyken, Senna’nın kullandığı R – Gölgelerin Şafağı yeteneğinin yön değiştirmesine yol açan hata giderildi.
- Bir şampiyonu alt ederek Ölümün Dansı’nın Karşı Koy etkisini tetikledikten sonra bile Sık Dişini etkisinin biriktirilmiş hasarının bir kısmını almanıza yol açan hata giderildi.
- Yorick bir yapının yakınından geçerken, Sis’in Hanımı’nın onun içinde sıkışmasına yol açan hata giderildi. Sis’in Hanımı artık hayalet etkisine sahip ve bir hortlağa yaraşır şekilde yapıların ve birimlerin içinden geçebiliyor.
- Kai’Sa’nın yetenek ipuçları ve Pasif – İkinci Deri yeteneğinin Yaşayan Silah etkisinin gelişim sayaçları, doğru ilave saldırı gücü ve saldırı hızı miktarlarını gösterecek şekilde düzeltildi.
- Zed W – Canlı Gölge yeteneğini kullanmışsa ve Q – Keskin Shuriken hareket halindeyken onu yeniden kullanırsa, her iki shuriken de Zed’in yeni konumundan atılıyor (her bir konumdan birer shuriken değil).
- Gangplank’in E – Barut Fıçısı yeteneğini kullandığında bir Tanrıça’nın Gözyaşı yükü kazanmasına yol açan hata giderildi.
- Tahm Kench bir rakip şampiyona üç Pasif – Tadımlık yükü uygulamışsa ve belli eşyaların aktif etkilerini kullanmışsa, zaman zaman Tahm’ın rakibini yüklerin süresi dolduktan sonra bile R – Ham Yap yeteneğiyle yutabilmesine yol açan hata giderildi.
- Zoe’nin W – Büyü Hırsızı yeteneğinin simgesi artık çalınan Çarplarla verilen hasar miktarını her zaman doğru gösteriyor.
- W – Dönüştür etkinleştiğinde Aphelios’un yetenek kullanımı çubuğunun doğru bir şekilde değişmemesine yol açan görsel hata giderildi.
- Oyuncular sıradayken lobi değiştirmeye çalıştığında, yanlış bir bildirim gönderilmesine yol açan hata giderildi.
- Bir oyun lobisi oluştururken oynatılan ses efekti düzeltildi.
- Zihin Harekâtçısı Pyke’ın W – Hayalet Sular yeteneğinin düşük canlı rakiplere oynatılan ses efekti (ultisinin infaz eşiğinin altında olan), oynanış netliği açısından düzenlendi.
- KOD ADI: Jinx’in kritik vuruş isabeti ses efektleri düzeltildi.
- Ahri’nin E – Ayartan Öpücük yeteneğinden isabet alan rakiplerin zayıflama görsel efekti düzeltildi.
- Işınlan ve Dizginsiz Işınlanma’nın ipuçları düzeltildi ve artık doğru bekleme sürelerini gösteriyor.
- Ejder ruhu güçlendirmesinin skor tablosundaki ipucu artık doğru bilgileri gösteriyor.
- Gözcü Totemtaşı ve Nöbetçi Totemtaşı’nın ipuçları, yerleştirilen totemlerin sayısını doğru gösterecek şekilde düzeltildi.
- Çarp’ın şampiyon seçim ekranındaki ve Koleksiyon sayfasındaki ipuçları düzeltildi.
Yakında Gelecek Kostüm ve Renkler
- Kostümler
- Amiral Glasc
- Şokbıçak Qiyana/Şokbıçak Shen
- Alazışık Ekko
- Şokbıçak Kassadin
- Cesur Anka Xayah Prestij Serisi
- Renkler
- Amiral Glasc
- Şokbıçak Qiyana
- Şokbıçak Kassadin
- Şokbıçak Shen
- Cesur Anka Xayah (Altın Kaplan)
- Alazışık Ekko
- Ulvi Anka Anivia (Altın Kaplan)
- Zarif Anka Seraphine (Altın Kaplan)
- Havai Fişek Jinx (Altın Kaplan)
- Havai Fişek Vayne (Altın Kaplan)
- Havai Fişek Sejuani (Altın Kaplan)
Sizler League of Legends 12.4 Yaması hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce güçlendirme ve zayıflama alan şampiyonlar oyunu ve profesyonel arenayı ne kadar etkileyecek? Düşüncelerinizi aşağıdaki yorum bölümünden bizler ve diğer yüz binlerce okur ile paylaşmayı unutmayın.
İlginizi Çekebilir: