1 Ağustos Salı günü VALORANT ve League of Legends yama notları ile birlikte yeni Teamfight Tactics güncellemesi de oyuncular ile buluştu. Hızlıca yayınlanan Teamfight Tactics 13.15 Yama Notları detaylarına göz atalım.
Teamfight Tactics 13.15 Yama Notları
Ruh Dövüşü ve Choncc Ringi
- Ruh Dövüşü modunun, Choncc Ringi etkinliğinin ve Ruh Dövüşçüsü temalı kozmetik içeriklerin 20 Temmuz’dan 16 Ağustos’a kadar oyunda olacağını unutmayın. Oyun modu, etkinlik ve kozmetik içerikler hakkında tüm bilgiler burada.
Sistem Değişiklikleri
Canavarlara Karşı Turlarda Çıkan Ganimet Küreleri
- Keskingagaların kazandırdığı ortalama bileşen eşya sayısı azaldı. Buradan kazanılan eşyalar kayacıllarla alacakurtlara dağıtıldı. Artık genel itibarıyla bileşen eşyalarınızdan birini daha keskingagalar yerine kayacıllar veya alacakurtlardan elde edeceksiniz.
Bölge Geçitleri
- KALDIRILDI: Mor Deniz kaldırıldı.
- YENİ: Dokuzlar Salonu eklendi.
- Dokuzlar Salonu: Her aşamada tur başlangıcında herkes çok çeşitli bir ganimet havuzundan aynı ganimeti kazanır. Hiper Yenileme’de ganimetler iki aşamada bir kazanılır.
- Petrisit Ormanı’nın adı Ehrenmount olarak değişti.
Teamfight Tactics 13.15 Yama Notları Büyük Değişiklikler
Özellikler
Müdafiler setin başlarında Kayle + Guinsoo’nun Hiddeti diziliminin ön sıralarını tutarak Kayle’a zaman kazandırmakla görevliydi ancak şu anda ikisinin de eski halinden eser yok. Özelliği oynanabilir hale getirmek amacıyla Müdafilerin ilk iki eşiğini biraz güçlendiriyoruz.
Noxus özelliği oyuncuların yük biriktirmek için onu erkenden etkinleştirmesine bel bağlıyor ve bu da oyun boyunca kartopu etkisine dönüşüyor. Özelliği ileri safhalarda etkinleştirmekse onunla oynamayı zorlaştırıyor. Bu nedenlerden ötürü Noxus özelliğini kullanmayı kolaylaştırmak adına yüklerin gücünü azaltıp temel niteliklerin gücünü arttırıyoruz. Yük biriktirmek özellik için hâlâ hayati öneme sahip ancak yüklerin azami gücü artık kartopu etkisinin hızını kesecek şekilde biraz daha düşük.
Sinsiler 13.14‘teki büyük Sinsi güçlendirmelerimize rağmen hâlâ arka sıralara dalıp boğuluyor. Sinsiler arka sıralarda boğulmasın diye hem kanama hasarlarını hem de atıldıktan sonraki hedef alma mekaniklerini iyileştiriyoruz.
T-Hex ve ganimet arasında seçim yapmak zor. Üstelik yanlış bir karar sıklıkla pişmanlığa yol açabiliyor. Sizi kayıtsız şartsız seven bu robot dinozoru satmanın verdiği utançtan bahsetmiyoruz bile.
Ganimet elde etmek için T-Hex’i satmanın doğru karar olduğu durumlarda dahi kimse Chicxulub felaketini (dinozorların soyunu tüketen göktaşı vakası) yinelemek istemiyor. Zaten T-Hex’in çok güçlü olduğu zamanlarda özelliği oynamanın riski oldukça düşük. Bu nedenle özelliği hem T-Hex’in Güç yüklerini koruyacak hem de çatışmalarda galip geldikçe yüksek miktarda ganimet kazandıracak şekilde düzenliyoruz. Böylece TFT’nin Chicxulub felaketinin de kesinkes önüne geçiyoruz! Ucuz atlattık cidden… Tabii bu değişikliğin dengeli olması için özelliğin ganimet tablolarını ve T-Hex’in gücünü düzenlememiz gerekti. Genel itibarıyla özelliği %20 T-Hex’in gücüne, %80 kazandırdığı ödüllere dayanacak şekilde ayarlamaya çalıştık.
Hiçlik özelliği erken safhalarda tam bir dehşet olsa da oyun ilerledikçe etkisini kaybediyor. Çağrılan Hiçlik yaratıkları erken safhalarda baskın, ileri safhalarda ise zayıf olmasın diye güçlenme oranlarını düzenliyoruz.
Zaun özelliğine bir dizi yaşam kalitesi güçlendirmesi getiriyoruz. Modlarda yaptığımız kategori düzenlemesi 2 birimlik Zaun eşiğinin yaşattığı sıkıntıyı azaltacak çünkü özellik artık Zeri + Jinx kombosunda Hextech Kabuk modifikasyonunu kazandırmıyor. Ayrıca birimlerin yerini sürekli değiştirmeniz gerekmediği için modifikasyonları çıkarma yöntemindeki değişiklik kompozisyonu oynamayı kolaylaştıracak.
- Müdafilerin Zırhı ve Büyü Direnci: 20/50/100/240 ⇒ 25/55/100/240
- Noxus’luların Yük Başına Kazandığı Nitelik Artışı: %10 ⇒ %5
- Noxus’luların Azami Nitelik Artışı: %70 ⇒ %35
- Noxus’luların 3 Birimlik Eşikte Kazandığı Nitelikler: 160 Can, %16 YG ve SG ⇒ 170 Can, %17 YG ve SG
- Noxus’luların 6 Birimlik Eşikte Kazandığı Nitelikler: 300 Can, %30 YG ve SG ⇒ 340 Can, %34 YG ve SG
- Noxus’luların 9 Birimlik Eşikte Kazandığı Nitelikler: 500 Can, %50 YG ve SG ⇒ 600 Can, %60 YG ve SG
- Sinsilerin Yüzdelik Kanama Hasarı: %40 ⇒ %50
- Sinsilerin atılma mekaniği doğru hedefe yönelmelerini daha iyi sağlayacak şekilde düzenlendi.
- Piltover özelliği etkinken artık çatışmalarda galip geldiğinizde hem T-Hex için Güç yükü hem de ganimet kazanıyorsunuz. Bunu dengelemek adına T-Hex’i önemli ölçüde zayıflattık. Kısa mağlubiyet serilerinde özelliğin gücü büyük ölçüde kazandırdığı ganimetlerde yatacak. Uzun mağlubiyet serilerindeyse T-Hex çok daha güçlü olacak!
- T-Hex artık ganimet elde etmek için satılamıyor.
- T-Hex artık oyuna 1 Şarj yüküyle başlamıyor.
- Piltover özelliğinin ganimet tabloları düzenlendi.
- T-Hex’in Taban Zırhı ve Büyü Direnci: 15 ⇒ 25
- T-Hex’in Güç Yükü Başına Kazandığı Zırh ve Büyü Direnci: 2 ⇒ 1
- T-Hex’in Güç Yükü Başına Kazandığı Can: 65 ⇒ 45
- T-Hex’in Güç yükü eşikleri düzenlendi.
- T-Hex 20 Güç yüküne sahipken 2 yıldıza yükseliyor ve Hextech Nefesi yeteneği açılıyor.
- T-Hex 40 Güç yüküne sahipken 3 yıldıza yükseliyor.
- T-Hex 80 Güç yüküne sahipken 4 yıldıza yükseliyor.
- T-Hex’in yıldız seviyeleri, gücünü anlayabilmenize yardım eden göstergelerden ibaret çünkü nitelikleri mevcut Güç yüküne göre belirleniyor.
- T-Hex’in Şarj yüklerini gösteren simge artık galibiyet halindeki tahmini ganimet değerini gösteriyor.
- T-Hex’in ilerlemesini gösteren simge artık T-Hex satıldığında elde edilecek tahmini ganimet değerini göstermiyor çünkü T-Hex artık satılamıyor.
- 6 birimlik Piltover eşiğinin ortalama ganimet değeri arttı.
- Biçicilerin Hasar Artışı İçin Gereken Can Eşiği: %60 ⇒ %66
- Doruk Tareti’nin Altınatör Geliştirmesinin İnfaz Eşiği: %10 ⇒ %12
- Hiçlik, Vadi’nin Alameti’nin Başlangıç Manası: 60/120 ⇒ 80/120
- Hiçlik, Vadi’nin Alameti’nin Taban Canı: 950 ⇒ 1050
- Hiçlik, Vadi’nin Alameti’nin Aşama 3’teki Can Çarpanı: 0,85 ⇒ 0,8
- Hiçlik, Vadi’nin Alameti’nin Aşama 5’teki Can Çarpanı: 1,15 ⇒ 1,2
- Hiçlik, Vadi’nin Alameti’nin Aşama 6 ve Ötesindeki Can Çarpanı: 1,25 ⇒ 1,3
- Hiçlik, Baron’un Taban Canı: 1100 ⇒ 1250
- Hiçlik, Baron’un Aşama 4’teki Can Çarpanı: 0,85 ⇒ 0,9
- Hiçlik, Baron’un Aşama 6’daki Can Çarpanı: 1 ⇒ 1,15
- Zaun özelliğinin kazandırdığı ilk modifikasyon artık daima saldırı odaklı (Robot Kol ve Hastalıksaçan) veya karma (Değişken İmplant ve Işıltı Şırıngası) modifikasyonlardan biri oluyor. İkinci modifikasyonsa daima karma veya savunma odaklı (Dengesiz Kimyasal Tankı ve Hextech Kabuk) modifikasyonlardan biri oluyor. Özellik hiçbir zaman iki karma modifikasyon sunmuyor. Üçüncü modifikasyon her zaman geriye kalan son kategoriden oluyor.
- Zaun modifikasyonları artık ilgili birimi yedek kulübesine yerleştirerek çıkartılabiliyor.
1. Aşama Birimler
Cassiopeia‘da yaptığımız değişiklik Shurima özelliğinin Yükseliş güçlendirmesi sayesinde yüksek saldırı hızına sahip olduğu zamanlarda veya (bir nedenden ötürü) saldırı hızı odaklı Cassiopeia dizilimi yaptığınızda gözle görülebilir bir fark oluşturacak.
İlk eşiği etkinleştirmek için ileri sürülen 3 Demacia’lı, oyundaki en kötü başlangıç takımı olabilir. Bu üçlünün 1 Altınlık birimleri Kayle ve Poppy’yi elit unvanının hakkını verebilmeleri için biraz güçlendiriyoruz.
Malzahar‘ın kalkan kırma gücü ve erken safhalardaki yüksek hasarı onu âdeta bir tehdide dönüştürüyor. Hem Büyücü arkadaşı Swain’e getirdiğimiz güçlendirmeleri hem de hedef alma mekaniğinde yaptığımız iyileştirmeyi dengelemek adına Malzahar’a minik bir zayıflatma getiriyoruz.
- Cassiopeia’nın İkiz Diş yeteneğinin kullanım süresi azaldı.
- Cassiopeia, yeteneğini kullanmak üzereyken hedefi katledilirse artık en yakınındaki rakibi hedef alıyor.
- Kayle’ın Saldırı Gücü: 25 ⇒ 30
- Giderilen Malzahar Hatası: Malzahar artık yeteneğine en uygun açıyı daha iyi seçiyor.
- Malzahar artık yeteneğini en fazla 3 değil, 2 birime isabet ettirebiliyor.
- Malzahar’ın Hiçlik’in Çağrısı Hasarı: 200/300/450 ⇒ 185/280/420
- Samira’nın Gösteriş yeteneğinin kullanım süresi azaldı.
- Samira’nın Gösteriş yeteneği artık hedefli ve diğer birimler tarafından engellenemiyor.
- Poppy’nin Sağlam Çekiç Kalkanı: 290/310/330/350 ⇒ 310/330/350/350
2. Aşama Birimler
Kassadin 2 Altınlık birimlerin önde gelen isimlerinden birine dönüştü. Dayanıklılığı ve işlevselliği yetmezmiş gibi bir de bol bol hasar veriyor. Tanklığından ve sunduğu faydadan memnunuz ama hasarını bir miktar düşürmemiz şart.
13.14’ün yama ortası güncellemesinde Soraka‘nın iyileştirmesini azaltmıştık. 13.15’te de bu doğrultuda ilerleyip iyileştirme miktarını biraz daha düşürmeyi ancak bir yandan da onun destek taşıyıcı olma potansiyelini arttırmayı planlıyoruz.
Teemo 4 yıldıza yükseldiğinde kaslarını şişirip rakip takımı havaya uçuracak kadar güçlü oluyor. Ancak bu vakte dek İNANILMAZ zayıf kalıyor. Bu nedenle onu erken safhalar başta olmak üzere tüm yıldız seviyelerinde güçlendiriyoruz.
- Galio’nun Durand Kalkanı Yeteneğinin Hasar Azaltması: %20/20/25 ⇒ %20/20/30
- Kassadin’in Güç Darbesi Hasarı: 150/225/325 ⇒ 135/200/300
- Sett’in Surat Dağıtan Hasarı: 200/300/465 ⇒ 180/270/420
- Soraka’nın Astral İlham Yeteneğinin Güçlendirilmiş İyileştirmesi: %40 ⇒ %33
- Soraka’nın Astral İlham Hasarı: 115/170/265 ⇒ 125/185/290
- Swain’in Azami Manası: 40/80 ⇒ 30/70
- Swain’in İblis Ateşi Yeteneğinin Kazandırdığı İlave Can: 450/475/500 ⇒ 450/500/550
- Swain’in İblis Ateşi Yeteneğinin Tetiklenme Başına Hasarı: 25/40/60 ⇒ 35/50/75
- Taliyah’nın Başlangıç Manası: 20/60 ⇒ 0/60
- Teemo’nun Tehlikeli Tuzak Hasarı: 200/300/465/500 ⇒ 230/350/535/535
- Teemo’nun Mahir özelliğiyle fırlattığı Tehlikeli Tuzak mantarları artık mümkünse asıl hedefin arkasındaki hedeflere sekiyor.
3. Aşama Birimler
Akshan az bir farkla da olsa 3 Altınlık birimlerde güç bakımından başı çekiyor. Taşıyıcılığını kaybetmemesini umarak saldırı gücünü biraz azaltıyoruz ama bundan böyle saldırı gücü eşyalarınızı Aphelios’a vermek isteyebilirsiniz.
Jayce, Piltover özelliğini etkinleştirmek ve diğer Atıcılara güzel bir güçlendirme kazandırmak dışında pek bir şey garanti edemiyor. Yüksek mana bedeline sahip yeteneklerin ıskalayıp mağlubiyete neden olması sinir bozucu olduğundan oyuncular Jayce gibi güvenilmez taşıyıcılardan genelde uzak duruyor. Bu yaşam kalitesi iyileştirmeleriyle Jayce’in güvenilirliğini, eşya taşıma potansiyelini ve sadece özellikleri için ileri sürüldüğü durumlarda verdiği hasarı arttırıyoruz.
Rek’Sai 3 yıldıza yükselip mükemmel eşyalara sahip olmak gibi belli başlı koşulları sağlayınca çatışmalarda hüküm sürecek kadar güçleniyor. Ancak nihai biçimine giden yol bu kadar acı dolu olmasın diye onun 1 ve 2 yıldızda da oynanabilir olmasını hedefliyoruz.
- Akshan’ın Saldırı Gücü: 65 ⇒ 60
- Garen’in Yargı Yeteneğinin Tetiklenme Başına Hasarı: %72/75/80 ⇒ %75/75/85
- Jayce’in Hızlandırma Patlaması artık hedefini takip ediyor.
- Jayce, yeteneğini kullanmaya başladığında hedefi katledilirse artık en yakınındaki rakibi hedef alıyor.
- Rek’Sai’nin Hiddetli Isırık Yeteneğinin Saldırı Gücü Oranı: %300/300/315 ⇒ %315/315/315
- Rek’Sai artık hedefine atıldığında veya hedefi katledildiğinde daima iyileşiyor.
- Rek’Sai artık hedefe atılıp atılmayacağına karar verirken uygun durumlarda hasar artışını ve kritik vuruşları göz önünde bulunduruyor.
4. Aşama Birimler
Kai’Sa, Shojin’in Mızrağı sayesinde Atılgan kompozisyonlarında hâlâ başarı gösterebiliyor. Ancak bu koşullar sağlanmadığında yeteneğini kullanması çok vakit alıyor. Haliyle atı alan Yakındiyar’ı geçiyor. Bu mana güçlendirmesinin onu Shojin’in Mızrağı + Atılgan ilavesi olmadan da oynanabilir kılmasını umuyoruz ancak yine de ona Shojin’in Mızrağı vermek isteyebilirsiniz.
Geçen yamada Gwen‘i güçlendirmiş ve hedefinden uzaklaşmaması için yapay zekâsını düzenlemiştik. Ancak bu hamlemiz yeteneğinin alan etkili kısmını kullanamamasına yol açtı. Bu nedenle Gwen’in tutarlılığını iyileştirmek adına hedef alma mekaniğini yeniden güncelliyoruz.
Urgot‘ta yaptığımız yaşam kalitesi iyileştirmeleri taşıyıcı rolündeki güvenilirliğini arttırıyor. Pasif saldırıları normal saldırı sayıldığı için sıklıklarının artması mana yenilenmesinin de artması anlamına geliyor. Bu nedenle durumu dengelemek adına mana havuzunu genişletiyoruz.
- Azir’in İleri! Hasarı: 95/140/500 ⇒ 100/150/550
- Kai’Sa’nın Manası: 40/140 ⇒ 30/125
- Urgot’un Horgörü yeteneğinin pasif tetiklenmeleri arasındaki süre azaldı.
- Urgot’un Azami Manası: 30/90 ⇒ 40/100
- Urgot’un Horgörü Yeteneğinin Saldırı Gücü Oranı: %275 ⇒ %250
- Urgot’un Horgörü Hasarı: 50/75/500 ⇒ 40/60/500
- Gwen artık mümkün olduğunda yeteneğiyle birden fazla hedefe saldırmayı tercih ediyor.
5. Aşama Birimler
13.15’te Ryze‘ın 10 versiyonunda da büyük denge değişiklikleri yapıyoruz. Evet, 5 Altınlık bir birimin 10 farklı versiyona sahip olması epey çılgınca ama parçalanmış bir Runeterra’dan daha azı beklenemez. Değişikliklerle genel itibarıyla tüm versiyonları güç bakımından aynı düzeye getiriyoruz. Ayrıca Bandle Şehri ve Gölge Adalar gibi bazı versiyonları daha kullanıcı dostu olacak şekilde güncelliyoruz.
- Ahri’nin Öz Hırsızı Yeteneğinin Öz Çalma Hasarı: 115/170/1000 ⇒ 100/150/1000
- Bandle Şehri Ryze’ın Başlangıç Manası: 50/75 ⇒ 30/75
- Bandle Şehri Ryze’ın Yetenek Kullanım Süresi: 2,5 saniye ⇒ 2 saniye
- Bandle Şehri Ryze artık yedek kulübesinden rasgele bir birim değil, en pahalı birimi çağırıyor.
- Bandle Şehri Ryze’ın Çağırdığı Birimin Kazandığı Mana: 25/40/200 ⇒ 25/70/200
- Demacia Ryze’ın Mekân Sapması Kalkanı: 720/1080/9999 ⇒ 600/900/9999
- Demacia Ryze’ın Mekân Sapması Hasarı: 250/375/999 ⇒ 300/450/999
- Freljord Ryze’ın Geçit, Yetenek Kullanım ve Sersemletme Süresi: 3 saniye ⇒ 2 saniye
- Freljord Ryze’ın Mekân Sapması Hasarı: 300/450/2000 ⇒ 300/450/3500
- Freljord Ryze artık 3 yıldıza yükseldiğinde çok daha büyük bir fırtına çağırıyor.
- Ionia Ryze’ın Yetenek Kullanım Süresi: 3,5 saniye ⇒ 2 saniye
- Ionia Ryze’ın Kazandırdığı Saldırı Hızı: %50/60/300 ⇒ %30/40/300
- Ionia Ryze artık rakipleri sersemletirken 175/275/3500 Büyü Hasarı veriyor.
- Noxus Ryze’ın Yetenek Kullanım Süresi: 2,5 saniye ⇒ 2 saniye
- Piltover Ryze’ın Yetenek Kullanım Süresi: 2,5 saniye ⇒ 2 saniye
- Piltover Ryze’ın Mekân Sapması Hasarı: 250/375/1999 ⇒ 275/425/3000
- Piltover Ryze’ın Hapis Alanında Paylaşılan Hasar: %12/15/500 ⇒ %15/20/500
- Gölge Adalar Ryze’ın Yetenek Kullanım Süresi: 2,5 saniye ⇒ 2 saniye
- Gölge Adalar Ryze’ın Dirilttiği Birimlerin Canı: %40/60/100 ⇒ %40/80/300
- Gölge Adalar Ryze artık yeteneğini en güçlü takım arkadaşının üstünde değil, yüzdelik canı en düşük takım arkadaşının üstünde kullanıyor.
- Gölge Adalar Ryze’ın işaretlediği birimler artık Ryze onlardan önce katledilse dahi diriliyor.
- Shurima Ryze’ın Yetenek Kullanım Süresi: 2,5 saniye ⇒ 2 saniye
- Shurima Ryze’ın Mekân Sapması Hasarı: 150/225/2000 ⇒ 175/275/2500
- Targon Ryze’ın Yetenek Kullanım Süresi: 6 saniye ⇒ 4 saniye
- Targon Ryze’ın İlk Hedefin Canına Bağlı Yüzdelik Azami Can Hasarı: %15/20/100 ⇒ %18/25/100
- Zaun Ryze’ın Taban Geçit Sayısı: 3/6/25 ⇒ 5/8/25
- Zaun Ryze’ın Geçit Başına Verdiği Hasar: 155/230/2006 ⇒ 110/200/2006
- Zaun Ryze’ın İlave Her Geçit İçin İhtiyaç Duyduğu Altın (50 Altından Sonra): 15 Altın ⇒ 20 Altın
- Sion’un Dirildikten Sonraki Can Azalması: %12/8/0 ⇒ %15/10/0
Efsane Eklentileri
- Lee Sin artık Yenilemeye Devam eklentisi yerine Bronz Bilet eklentisini sunuyor.
- Bas Gaza III Eklentisinin Taban Saldırı Hızı: %10 ⇒ %12
- Bilginin Gücü II Eklentisinin Kazandırdığı XP ve Altın: 18 ⇒ 16
- Bilginin Gücü III Eklentisinin Kazandırdığı XP ve Altın: 24 ⇒ 20
- Çift Görmek I Eklentisinin Kazandırdığı Altın: 1 ⇒ 2
- Çift Görmek II Eklentisinin Kazandırdığı Altın: 8 ⇒ 10
- Çift Görmek III Eklentisinin Kazandırdığı Altın: 3 ⇒ 4
- Küçük Boy Ocak Eklentisinin Kazandırdığı Altın: 6 ⇒ 4
- Orta Boy Ocak Eklentisinin Kazandırdığı Altın: 10 ⇒ 7
Eklentiler
13.13’te Yenilemeye Devam eklentisinin bir turda sağladığı bedelsiz yenileme sayısını sınırlamamız eklentiyi fazla zayıflattığı için 13.15’te bir denge mekanizması daha ekliyoruz.
Kaz Gelecek Yerden… eklentisini gören oyuncular “Tavuk esirgenmez,” diyerek çoğu zaman bu eklentiyi seçiyor. Kazla tavuk arasındaki dengeyi daha iyi sağlamak adına eklentinin kazandırdığı altın miktarını biraz azaltıyoruz.
Bir Kesik Önde eklentisi hem bir tamamlanmış eşya kazandırdığı hem de ekonominizi desteklediği için fazla güçlü. Az da olsa erken safhalarda kazanılan altın, ileri safhalardaki birikim altınınızı önemli ölçüde etkileyebildiği için eklentinin ekonominize sağladığı desteğin sıklığını azaltıyoruz.
Sett güçlü olmasına rağmen taşıyıcı eklentisi Patron o kadar güçlü değil. An itibarıyla bu eklenti için en iyi senaryo Sett’i tank rolünde ileri sürüp hızlıca 9. seviyeye ulaşmak. Ancak bu değişikliklerle Sett çatışma sırasında mekik çekmeye daha erken başlayabilecek ve kasları şişirmiş bir taşıyıcı olarak rakip taşıyıcıları pataklamak üzere çatışmaya geri dönebilecek. Evet, bu güçlendirmeler epey büyük ama bunun bir nedeni de Sett’in yetenek hasarını düşürmemiz. Ayrıntılar için 2. Aşama Birimler başlığına göz atabilirsiniz.
Bazı taç eklentilerimizde denge değişiklikleri yapıyoruz. Noxus Tacı ve Gölge Adalar Tacı eklentilerinde büyükçe zayıflatmalar yaparken diğerlerini güç düzeylerini pek değiştirmeden oyunculara kompozisyonları için daha kullanışlı eşyalar sunacak şekilde düzenliyoruz. İlgili taç eklentilerinin kazandırdığı eşyaları hemen bir şampiyona verebileceğiniz gibi ileri safhalar için de saklayabilirsiniz. Bu düzenlemelere güçlendirme diyemeyiz ama söz konusu eklentileri anlamayı ve kullanmayı daha kolay kılacaklarının kesin olduğunu söyleyebiliriz.
- Yenilemeye Devam artık 2 Altın daha kazandırıyor.
- Kaz Gelecek Yerden… Eklentisinin Kazandırdığı Altın: 35 ⇒ 30
- Alışveriş Tutkunu devre dışı bırakıldı.
- Bir Kesik Önde Eklentisinin Altın Kazandırma İhtimali: %40 ⇒ %33
- Farklıyım İşte II Eklentisinin Canı: 180/240/300/360 ⇒ 200/275/350/425
- Adanmışlık Eklentisinin Amblem Kazandırma Koşulu: Aynı özellikten 5 birim ⇒ Aynı özellikten 4 birim
- Mahir Yüreği kaldırıldı.
- Veda Hediyesi artık bileşen eşya yerine tamamlanmış eşya kazandırmayı tercih ediyor.
- İşin Sırrı Pratik eklentisi etkinken Mahirler artık ilave yetenek kullanımlarından da yük kazanıyor.
- İşin Sırrı Pratik Eklentisinin Yük Başına Yetenek Gücü: 10 ⇒ 5
- İşin Sırrı Pratik Eklentisinin Azami Yetenek Gücü: 60 ⇒ 70
- Açgözlü Avcı Eklentisinin Azami Yük Sayısı: 50 ⇒ 40
- Patron Eklentisinin Mekik Çekme Can Eşiği: %40 ⇒ %60
- Patron Eklentisinin Mekik Başına Can Yenilemesi: %15 ⇒ %10
- Patron Eklentisinin Mekik Başına Saldırı Hızı ve Yetenek Gücü (En Fazla 4 Kez): %35 ⇒ %40
- Üç Aşağı Üç Yukarı artık yalnızca eşsiz şampiyonları sayıyor.
- Şok Sağlıklı artık yalnızca eşsiz şampiyonları sayıyor.
- Şok Sağlıklı Eklentisinin Canı: 111 ⇒ 100
- Hayalet İkmal geçici olarak devre dışı bırakıldı.
- İstikrarlı Evrim Eklentisinin İlave Canı: 70 ⇒ 60
- İstikrarlı Evrim Eklentisinin İlave Saldırı Gücü ve Yetenek Gücü: %7 ⇒ %6
- Noxus Tacı artık Ebedi Kılıç yerine İdman Eldiveni kazandırıyor.
- Gölge Adalar Tacı artık Statikk Hançer yerine Tanrıça’nın Gözyaşı kazandırıyor.
- Atılgan Tacı artık Bombardıman Topu yerine Adaletin Eli kazandırıyor.
- Demacia Tacı artık Gargoyl Taşzırhı yerine Guinsoo’nun Hiddeti kazandırıyor.
- Shurima Tacı artık Kanasusamış yerine Muhafızın Adağı kazandırıyor.
- Biçici Tacı artık Kanasusamış yerine Titanın Azmi kazandırıyor.
- Ezergeçer Tacı artık Titanın Azmi yerine Kanasusamış kazandırıyor.
- Piltover Tacı artık Zeke’nin Sancağı yerine Dev Katili kazandırıyor.
Eşyalar
Morellonomikon, yaptığımız değişiklikle alan etkili yeteneklere sahip Ashe ve hatta Senna gibi şampiyonlara verilebilecek bir eşyaya dönüştü.
- Demir Solari’nin Broşu’nun Kalkanı: 250/300/350/400 ⇒ 275/325/375/425
- Morellonomikon’un etkileri artık yalnızca yeteneklerle verilen büyü hasarı ve gerçek hasarda değil, yeteneklerle verilen tüm hasar türlerinde uygulanıyor.
Ornn (Ocak) ve Parlakpul Eşyaları
Ornn ve parlakpul eşyalarımızdan çok zayıf kalanları güçlendiriyor, fazla güçlü olanlarıysa zayıflatıyoruz. Büyük güçlendirmelerden biri en zayıf Ornn eşyamız Omurgaparçalayan’a geliyor. Bu eşya artık çok daha kullanışlı, özellikle de erken safhalarda!
Ölümateşi Pençesi çatışma başlangıcında bir birimi anında katletmek yerine uzun vadeli bir hasar artışı sağlasın diye eşyada birkaç düzenleme yapıyoruz.
- Parlakpul Eşyası Kararlı Yatırımcı’nın Kazandırdığı Altın: 10 ⇒ 5
- Parlakpul Eşyası Elmas Eller’in Canı: 400 ⇒ 300
- Parlakpul Eşyası Mogul’un Zırhı’nın Yük Başına Taban Canı (En Fazla 40 Yük): 8 ⇒ 6
- Parlakpul Eşyası Altın Hâkimi’nin Asası’nın Yetenek Gücü: %20 ⇒ %25
- Parlakpul Eşyası Draven’ın Baltası’nın Saldırı Gücü: %10 ⇒ %15
- Parlakpul Eşyası Aşırı Büyük Mücevher’in Canı: 500 ⇒ 600
- Pürdikkat Nişancı’nın Hücre Başına Hasar Artışı: %8 ⇒ %10
- Ölümateşi Pençesi’nin Hasar Artışı Güçlendirmesinin Süresi: 8 saniye ⇒ 10 saniye
- Ölümateşi Pençesi’nin İşaretli Hedefe Yönelik İlave Hasarı: %50 ⇒ %35
- Sonsuz Kış’ın Canı: 300 ⇒ 200
- Omurgaparçalayan’ın Zırhı ve Büyü Direnci: 30 ⇒ 40
Küçük Değişiklikler
Birimler
4 Altınlık 3 yıldızlı birimlerimiz birbirlerine aşağı yukarı denk olsun diye birtakım düzenlemeler yapıyoruz. Bu birimlerin hepsi oyuncuların kazanma şansını epey yükseltmeli ancak yine de kazanmayı garanti etmemeli.
Yukarıdaki Büyük Değişiklikler başlığında bir Gwen düzenlemesi yer alıyor ama buradakiler 3 yıldızlı halini dengelemeye yönelik. Ayrıca yine aynı başlıkta 3 yıldızlı Azir’e büyük, 1 yıldızlı Azir’e ise küçük bir güçlendirme getirdiğimizi de söylemeden geçmeyelim. Son olarak pasif tetiklenmeleri arasındaki sürenin kısalmasıyla Urgot da güçlendi. Tetiklenme sıklığındaki bu artış 3 yıldızlı Urgot’un gücünü önemli ölçüde arttıracak.
- Aphelios’un Çakramlarının Saldırı Gücü Oranı: %8/8/40 ⇒ %8/8/30
- Gwen’in Kırt Kırt! Yeteneğinin Sis Süresi: 3/3/6 ⇒ 3/3/5
- Gwen’in Kırt Kırt! Hasarı: 100/150/500 ⇒ 100/150/400
- Kai’Sa’nın Icathia Yaylımı Hasarı: 75/111/300 ⇒ 75/111/240
- Lux’ın Işık Seli Hasarı: 735/1100/3333 ⇒ 735/1100/2750
- Lux’ın Işık Seli Örselemesi: 15/15/50 ⇒ 15/15/40
- Shen’in Ki Kalkanı Yeteneğiyle Takım Arkadaşlarına Kazandırdığı Kalkan: 275/350/1800 ⇒ 275/350/2000
- Shen’in Ki Kalkanı Hasarı: 240/360/2000 ⇒ 240/360/2500
Eklentiler
Eşya kazandıran eklentilere Manyetik Sökücü eklediğimiz için artık bu eşyaları hemen bir birime vererek prizmatik eklentinin tüm gücünden anında faydalanabileceksiniz çünkü aradığınız taşıyıcıyı bulduğunuzda eşyaları taşıyan biriminizi satmanız gerekmeyecek. Ayrıca taşıyıcınızı bulup ona çoktan 3 eşya verdiğiniz durumlarda da Manyetik Sökücü’yle bunları çıkartıp en ideal eşyaları verebileceksiniz!
- Kör Edici Sürat artık eşyaların yanı sıra bir Manyetik Sökücü kazandırıyor.
- Aşılmaz Siper artık eşyaların yanı sıra bir Manyetik Sökücü kazandırıyor.
- Karşı Konulmaz Güç artık eşyaların yanı sıra bir Manyetik Sökücü kazandırıyor.
- Zincirsiz Mistisizm artık eşyaların yanı sıra bir Manyetik Sökücü kazandırıyor.
Oyun Modları
Hiper Yenileme
- Müdavim Eklentisinin Yenileme Bedelini Düşürmesi İçin Gereken Yenileme Sayısı: 10 ⇒ 15
- Yatırım Uzmanı Eklentisinin Strateji Ustası Tacı Kazandırması İçin Gereken Yenileme Sayısı: 22 ⇒ 28
Teamfight Tactics 13.15 Yama Notları Giderilen Hatalar
- Manasız: Kritik bir hatadan dolayı Mana Tutuşması eklentisi geçici olarak devre dışı bırakıldı.
- Gömülü Hazineler eklentilerinin ipuçlarında artık “0 Altın kazanırsın,” yazmıyor.
- Hiçlik’in hayaletleri: Hiçlik özelliği artık kopya ordularda düzgün çalışıyor.
- Kritik vuruş ihtimali ipucunda artık fazlalık kritik vuruş ihtimalinin ilave kritik vuruş hasarına dönüştüğü yazıyor.
- Savaş Beyinin Sarayı ipucundaki yenileme bedeli artık 1 Altın olarak görünüyor.
- Birden fazla kahraman eklentisiyle karşılaşmanıza yol açan hata giderildi.
- Kitle kontrolüne karşı bağışıklığa sahip birimlerin buz tutmasına ve sersemlemesine yol açan Freljord Ryze hatası giderildi.
- Ahri artık mevcut hedefi katledildiğinde Öz Hırsızı yeteneğiyle tahtanın en uzağındaki birimi hedef almıyor.
- Kaz Gelecek Yerden… eklentisi artık oyuncuya kısa bir gecikmenin ardından değil, hemen hasar veriyor.
- Çöpten bulduk: Mal Kurtarma eklentisinin bileşen eşya olarak Spatula kazandırabilmesine yol açan hata giderildi.
- Artık çatışma sırasında İlah Söğüt Korusu’ndaki şampiyona eşya verilemiyor veya tek kullanımlık eşyalar bu şampiyonun üstünde kullanılamıyor.
- Noxkraya bölge geçidinin birimlere başka oyuncuların tahtalarındayken iki katı eşya ilavesi kazandırmasına yol açan hata giderildi.
- Son parıltı değilmiş meğer: Lux’a yeteneğini kullanırken bir mana eşyası vermenin yetenek kullanımını sıfırlayabilmesine yol açan hata giderildi.
- Darkin Kılıcı artık taşıyıcısı katledildiğinde yeni bir birime geçerken bu birime güçlendirmesini daima kazandırıyor.
- Mors kodu: Müdavim eklentisi artık dükkân yenileme bedelinin kırpışmasına yol açmıyor.
- Önce hak etmek lazım: Gökboynuz’un Kutsaması eklentisi artık birimler canları tamamen doluyken can yenilemeye çalıştığında tetiklenmiyor.
- Ruhun yeri neresidir: Thresh’in İç Kalesi bölge geçidinin kazandırdığı ganimet küreleri oyuncu kimin tahtasında olursa olsun artık daima tahtanın sol üst köşesinde beliriyor.
- Glasc Sanayicilik bölge geçidinin kazandırdığı altınlar artık oyuncu başkasının tahtasındayken oyuncunun kendi tahtasında belirmiyor.
- Yanlış adres: Ne Ocak Ama eklentisinin kazandırdığı Ornn eşyaları artık oyuncu başkasının tahtasında savaşırken oyuncunun kendi tahtasında belirmiyor.
- Ruhlar Turnuvası Arenası’nın belli başlı dönüşüm efektlerinin arenaya komşu oyuncuların tahtasına taşmasına yol açan hata giderildi.
İlginizi Çekebilir:
LoL itibar nedir? League of Legends itibar ne işe yarar?
League of Legends Arena Modu hakkında önemli açıklama geldi!