Square Enix, geçtiğimiz ay mağazalarda satışı durdurulan çevrimiçi rol yapma oyunu Final Fantasy 14‘ün satışlarına Şubat ayı itibarıyla devam edileceğini duyurdu. Son bir aydır yeni oyuncu kazanamayan Final Fantasy 14’ün popülerliğini arttırmak için çalışmalara başlandı. Square Enix oyunculara yeniden hoşgeldin deme amacıyla Ocenia Veri Merkezi’ni beş farklı dünya ile aynı gün açacak. Oyuncuları bu yepyeni dünyalara çekme amacıyla sunucu transfer ücretinden feragat edilecek.
Final Fantasy 14’ün yapımcılarından biri olan Naoki Yoshida, oyunun 25 Ocak tarihinde tekrardan mağazalara döneceğini açıkladı. Ayrıca Kuzey Amerika ve Avrupa bölgesi için yıl sonuna kadar büyük bir sunucu genişletmesi planlanıyor. 2021’in Aralık ayında yaşanan server problemlerinin bu hamle ile kalıcı olarak çözülmesi bekleniyor.
The #FFXIV Home World Transfer Service, which is currently suspended due to congestion, will resume on January 25 at 10:00 p.m. (PST) / January 26 at 6:00 (GMT).
Visit the Lodestone for more details ➡️ https://t.co/J8CK3tXPIH pic.twitter.com/sdmLxZSovC
— FINAL FANTASY XIV (@FF_XIV_EN) January 14, 2022
Final Fantasy 14’ün satışları neden durdurulmuştu?
İlk kez 2010 yılında piyasaya sürülen Final Fantasy 14, yıllar geçtikçe oyuncu kaybediyordu. Yeni getirilen Endwalker paketiyle birlikte Square Enix beklediğinin çok üstünde bir rakamda oyuncu çekmeyi başardı. Endwalker’ı deneyimleme amacıyla oyuna akın eden kullanıcılar beraberinde server problemlerini getirdi. Naoki Yoshida özellikle günün yoğun zamanlarında oyuncuların uzun bekleme sürelerinden muzdarip olduğunu ve bunun server kapasitelerinin yetersizliğinden kaynaklandığını belirtti. Yoshida ayrıca oturum açma kuyruğu problemine neden olan ‘Error 2002’ üzerinde de çalışmalara başlandığı duyurdu. Söz konusu server ve sıra problemlerini çözmek için Square Enix geçtiğimiz ay oyunun satışlarını durdurmuş ve yeni reklamları askıya almıştı.