Keskin nişancı tüfeği çok mu kocaman? O zaman tam da size göre bir şeyimiz var! Yeni Dürbünlü Altıpatlar’daki bu isabetlilik sayesinde rakiplerinize göz açtırmayacaksınız!
Planörleri Yeniden Açan Eşya
Açsaydım planörümü! “Zafer” deseydim! Planörlerin Yeniden Açılması mekaniği eşya olarak geri döndü. Planörleri haritanın farklı yerlerinde ganimet olarak bulabilirsiniz. Eşyaya zaten sahipseniz kullanım hakkı olarak alacaksınız.
SINIRLI SÜRELİ MOD: TEK ATANLAR
Özet
Yerçekimi düşük ve tüm oyuncuların 50 canı var. Tek silah Keskin Nişancı Tüfeği ve can iyileştirmek için kullanılabilecek tek eşya da Sargı Bezi. Yükseğe sıçrayın ve iyi nişan alın!
Mod Detayları
- Yerçekimi normalden daha düşük.
- Fırtınanın bekleme süresi de maç boyunca normalden çok daha az olacak şekilde ayarlandı.
- Bu oyun modunda yalnızca iki tip silah bulunuyor: Av Tüfekleri ve Keskin Nişancı Tüfekleri.
- Yarı Otomatik Keskin Nişancı Tüfekleri ve Zıplatan Kareler bu mod için özel olarak Mahzen’den çıkarıldı.
- Oyuncular, oyuna 50 can ile başlayacak ve yalnızca Sargı Bezi kullanarak iyileşebilecek.
SİLAHLAR VE EŞYALAR
- Dürbünlü Altıpatlar
- Destansı ve Efsanevi çeşitleri mevcut.
- Orta Boy Cephane kullanır.
- Atış başına 42/44 hasar verir.
- Yer ganimetlerinde, sandıklarda, mühimmat desteklerinde ve otomatlarda bulunabilir.
- Planörler eşya olarak eklendi. Bu eşya ile planörünüzü tekrar açabileceksiniz.
- Bu eşya çantanızdaki bir yuvayı dolduracak ve normal ganimet kaynaklarından bulunabilecek.
- Planörünüzü yeniden açmak için Planör eşyasını seçmiş olmanız gerekmeyecek. Bu eşyayı kullanmak için havadayken zıplama tuşuna basmanız yeterli.
- Nadirliği: Nadir.
- Planörler 10 kullanımlık.
- Planörü her açtığınızda bu sayı azalır ve 10 kez kullanıldıktan sonra eşya yok olur.
- Sınırlı süreli modlardan birinde oynarken Trambolin ve Pratik Yırtık kullanıldığında veya yeniden doğulduğunda Planör eşyası kullanılmış sayılmaz ve kullanım hakkı harcanmaz.
- Yer ganimetlerinde, sandıklarda, otomatlarda ve Mühimmat Lamalarında bulunabilir.
- Mitralyöz ayarlamaları
- Fazla ısınma mekaniği eklendi. Yaklaşık 6 saniye boyunca aralıksız ateş edildiğinde hararet yapacak.
- Kullanıma hazırlanma süresi %37 kısaltıldı.
- Mitralyöz’ün sesi güncellendi.
- Nadirlik renk ayarlamaları
- Balonlar, Destansı’yken Nadir oldu.
- Koku Bombası, Destansı’yken Nadir oldu.
- Dürbünlü Taarruz Tüfeği, Nadir/Destansı’yken Sıradışı/Nadir oldu.
- Aşağıda listelediğimiz silahlar artık Ağır Keskin Nişancı Tüfeği ile aynı mermi yoluna sahip olacak:
- Sürgülü Keskin Nişancı Tüfeği
- Susturuculu Keskin Nişancı Tüfeği
- Yarı Otomatik Keskin Nişancı Tüfeği
- Av Tüfeği
- Silahların ilk atış isabetliliği artık donmuş ayaklarla ilerlerken veya Çelik Halat’ta kayarken de işleyecek.
- Dürbünlü Tüfeklerdeki nişan noktası küçültüldü. Böylece nişan noktasının hedefin tam üstünde duruyormuş gibi göründüğü durumlarda atışı isabet ettirememe sorunu hafifletildi.
- Tuzak düşme ihtimalinde değişiklikler yapıldı.
- Yer ganimetlerinden tuzak çıkma ihtimali %3,98’den %4,73’e çıkarıldı.
- Yer ganimetlerinden Sıcacık Kamp Ateşi düşme ihtimali %0,26’dan %0,73’e çıkarıldı.
- Ganimet Lamalarından düşme ihtimali 6.63% iken %15,47’ye çıkarıldı.
- Trambolin’in yer ganimetlerinden düşme ihtimali %0,53’ten %0,98’e çıkarıldı.
- Ganimet Lamalarından düşme ihtimali 13.25% iken %20,77’ye çıkarıldı.
- Zemin Tareti’nin yer ganimetlerinden düşme ihtimali %0,8’den %0,73’e düşürüldü.
- Ganimet Lamalarından düşme ihtimali 20.42% iken %15,47’ye düşürüldü.
- Küçük kalkan iksirlerinin azami yığın sayısı 10’dan 6’ya düşürüldü.
Hata Düzeltmeleri
- Bir araçla bir yere çarparken veya bir eşyayla etkileşime girerken Vantuzatar kullandığınızda silah değiştirme yeteneğini kaybetmenize neden olabilen bir hata düzeltildi.
- Vantuzatar’ı çantadan attıktan sonra silahla ateş etmenin gecikmesine sebep olan hata düzeltildi.
- Oyuncuların ağ sorunlarına neden olacak kadar hızlı hareket etmeleri sebebiyle Vantuzatar kullanarak araç sürme veya Vantuzatar ile itilme mekanikleri kaldırıldı.
- Balonların patlamalardan etkilenmemesi sorunu çözüldü.
- Dinamit yerden alınıp tekrar atıldığında dinamitin boyutunun veya orantısının tuhaf görünmesine sebep olan sorun çözüldü.
- Bir oyuncu yere devrildikten sonra bekleme süresi sona erdiği için avlandığında, avlanma mesafesi sürünerek vardığı son konuma göre değil yere ilk devrildiği konuma göre hesaplanacak.
- Dürbünlü Tüfeklerin beklenenden daha kısa süre içinde tam isabetliliğe ulaşmasına sebep olan sorun çözüldü.
- Dürbün ile yakınlaştırıldığında görünen nişan noktasının, yakınlaştırılmadığında görünen noktayla aynı hizada olmaması sorunu giderildi.
- Başlangıç adasında ifade kullanan oyuncular artık Savaş Otobüsü’nden atladıktan sonra da aynı ifadeyi kullanıyormuş gibi görünmeyecek.
- Savaş Otobüsü’nden atlarken Planörler ve Şemsiyeler artık yan veya yanlış bir şekilde hizalanmayacak.
- Silah değiştirildiğinde veya bir araçta yolcuyken dinamitin tekrar fırlatılma özelliğinin iptal olmasına sebep olan sorun çözüldü.
- Rakiplerini avlarken dürbün kullanan oyuncular artık avlama akışı ekranında “Dürbünsüz” avlamış gibi görünmeyecek.
OYNANIŞ
- Çelik Halat iyileştirmeleri
- Oyuncu hareket tuşlarını kullanarak yön değiştirme ayarı eklendi. Çelik Halat kullanırken gitmek istediğiniz yöne doğru hareket etmeniz yeterli, zıplamanıza gerek yok.
- Çelik Halat’a atlar atlamaz azami hızla ilerlemek yerine, oyuncular artık zaman içerisinde hızlanarak azami hıza ulaşacaklar.
- Çelik Halat kullanırken yıkılma efektlerinin görünür olma özelliği yeniden açıldı.
- Oyuncular bir Çelik Halat’a bağlanmadan önce diğer oyuncuların inşa ettiği, Çelik Halat kullanmaya engel olabilecek yapıları otomatik olarak yıkacaklar.
- Daha ince ayarlamalara izin vermek amacıyla fare/oyun kumandası duyarlılığına üçüncü bir ondalık basamak eklendi.
- Duvarların çoğunlukla yeraltına inşa edildiği durumlara yardımcı olmak için, artık yeraltına inşa edilen parçanın üzerine inşa edilen ilk parça kaynak harcamayacak.
- Bu durum, yer altına inşa edilmek durumunda kalınan duvar parçasının yalnızca %30’u görünür olduğunda geçerli olacak.
- Oyun Kumandası Hassaslığı
- İnşa modu için ayarlanan hassaslık ayarları düzenleme modu içinde de geçerli olacak.
- Düzenlemek artık silah ateşlemeyi veya kazma sallamayı bölmeyecek.
- Mısır sapları artık mermileri engellemeyecek.
- Yapı düzenleme artık sunucudan yanıt beklemeye gerek kalmadan başlayacak. Bu yenilik düzenlemeden önce “hayalet atış” yapma sorununu azaltarak düzenleme işlemini daha akıcı hale getirecektir.
- Onaylamak yine de sunucuya veri göndermeyi gerektirdiği için düzenlemeler, yüksek ping veya düşük sunucu performansından etkilenecektir.
- Araçların oyunculara verdiği çarpma hasarı artık oyuncunun canından önce kalkanını azaltacak.
- Bir uçak artık herhangi bir sebepten dolayı patlarsa hem yolculara hem de pilota hasar verecek. Buradan alınan hasar önce kalkanı etkileyecek.
- Müjdemizi isteriz! Dabbing sonsuza kadar devam etmeye bir saat daha yaklaştı! Dabbing ifadesi Lobi’de 10 saat yerine artık 11 saat aralıksız devam edebiliyor.
- Harita çizimi, oyuncuları ve işaret konumlarını daha doğru gösterecek şekilde ayarlandı.
- Ada Konseyi gibi ifadelerde kullanılan öğelerin görüntüleri artık önceden oluşturulacak. Böylece öğelerin düşük çözünürlükte kaplamalarla görünme ihtimali azalacak.
- X-4 Fırtınakanat yolcuları da artık pilotlar gibi “Çıkmak İçin Basılı Tut” komutunu uygulayarak uçaktan atlayabilecek.
Hata Düzeltmeleri
- Planörün Fırtınakanat’tan atlarken yeniden açılmamasına sebep olan bazı sorunlar çözüldü.
- Başka oyuncuları El Bombası atarken izlediğiniz sırada siz de El Bombası atmaya çalışırsanız fırlatma animasyonunun düzgün çalışmamasına sebep olan sorun çözüldü.
- Müzik parçası tam olarak duyulabilsin diye Lobi’deki çoğu ifadenin önizleme uzunluğu düzenlendi.
- “Arkadaşınla bir maç oyna” günlük görevini tamamlamak, belirli bir sayıda görev tamamlamayı gerektiren günlük görevin sayacını etkilemiyordu; bu sorun çözüldü.
- Oyuncuların belirli mesafelerden Kasetçalar’ı yok etmesini engelleyen sorun çözüldü.
- Çelik Halat ile alakalı bazı sorunlar çözüldü.
- Oyuncular artık haritanın alakasız yerlerine fırlatılmayacak veya halatta kayma animasyonu bozularak tuhaf görünmeyecek.
- Oyuncuların art arda zıplamasını engellemek için bekleme süresi eklendi. Böylece internet bağlantısı sıkıntılı olan oyuncuların zıplarken Çelik Halat’tan düşmeleri engellendi.
- Çelik Halat’ın mıknatısı artık oyuncuların başının üzerinde görünmeyecek.
- Oyuncular artık rakiplerin inşa ettiği yapılara çarptıklarında düşmeyecekler.
- İnternet bağlantısının kötü olduğu anlarda artık oyuncular keskin açılardan kayarken Çelik Halat’tan düşmeyecekler.
- X-4 Fırtınakanat tarafından vurulan oyuncuların bazen 2 defa çarpma şiddeti hasarı aldığı hata düzeltildi.
- Zemin Taretleri ile ateş ederken hasar sayıları artık düzgün bir şekilde oyuncu hasarı yerine araç hasarı olarak gösteriyor.
ETKİNLİKLER
- Yaklaşan yenilikleri desteklemesi için turnuva sistemleri üzerinde büyük orada geliştirme yapıldı. Düzenleyeceğimiz birkaç küçük ölçekli etkinlikle birlikte bu geliştirmeleri daha fazla oyuncuyla birlikte test edeceğiz.
- Yeni özelliklerin çalışma şeklinden tam anlamıyla tatmin olana kadar küçük dalgalar halinde testler yapmaya devam edeceğiz. Çalıştığından emin olduktan sonra sistemli olarak düzenlediğimiz ve tüm oyunculara açık turnuvaları geri getireceğiz.
- Switch ve mobil cihazların Etkinlikler sekmesinde bulanan eski turnuvalar şimdilik kaldırılacak.
- Bu turnuvaların verileri kaydedildi ve bu platformlara gelecek sürümlerde geri dönecek.
- Avlandıktan sonra seyirci olarak maçta kalan oyuncular 60 saniye boyunca seyirci olarak kaldıktan sonra maçtan çıkarılacaklar.
SES
- Takım arkadaşlarına ateş edildiğinde veya onların atışları size isabet ettiğinde kalkan hasarı sesi duyuluyordu. Bu sorun çözüldü.
- Müzikli planörlerin müzikleri artık lobide planör incelenirken dinlenebilir.
- X-4 Fırtınakanat’ın ses düzeyi düşürüldü.
- Kasetçalar’ın ses düzeyi düşürüldü.
- Dinamit’e özel sekme sesi eklendi.
Hata Düzeltmeleri
- Mobilde ve Switch’te müziklerin birden kesilmesi sorunu çözüldü.
- Dört Teker mobilde ve Switch’te yanlış hız takviyesi sesine sahipti; bu sorun düzeltildi.
- Dürbünlü Taarruz Tüfeği’nin ateşlenme seslerinin orta mesafeden duyulmamasına sebep olan sorun çözüldü.
- Mobilde ve Switch’te kış bölgesindeki seslerin çok yüksek çıkmasına sebep olan sorun çözüldü.
KULLANICI ARAYÜZÜ
- Çantadaki cephane simgeleri daha gerçekçi görünecek şekilde güncellendi.
- Oyuncuların inşa kaynaklarını artık onları seyreden oyuncular da görebilecek.
Hata Düzeltmeleri
- Bir araçtayken yerden alınabilecek bir eşyayla ilgili Gösterge Paneli bilgilendirmesinin görünmesi, araca binildiğinde yerden zaten eşya alınamadığından engellendi.
- Arkadaşlık isteği başarısız olduğunda görünen hata penceresi düzeltildi.
- Bir sohbet penceresi açıp kapandıktan sonra önizleme ekranına özel butonların (kozmetik içerikleri incelerken görünen Tekrar Oynat, Modeli Değiştir, Tam Ekran Yap vb. butonlar) kaybolması engellendi.
- Yükleme Ekranı içeriğini “Tam Ekran” olarak incelerken sohbet penceresi açıldığında kırmızı bir arka plan görünmesine sebep olan sorun çözüldü.
- “Tam Ekran” modunda yükleme ekranları için önizleme yaparken seçilen yükleme ekranı yerine tamamen alakasız bir tanesinin görünmesi engellendi.
SOSYAL
- Battle Royale oyuncuları artık Dünyayı Kurtar’da oynamakta olan oyunculardan grup daveti alabilir ve halihazırda devam etmekte olan oyunlara katılabilirler.
ÇİZİM VE ANİMASYON
- Karakulak ve Kutup Dağcısı’nın artık Lobi’de kendilerine özel pozları var.
Hata Düzeltmeleri
- Donmuş Efsaneler Paketi’ndeki Kırmızı Şövalye kalkanı ve Kuzgun sırt süsü artık orijinal setteki versiyonlarıyla aynı boyuttalar.
- Ecel Ateşi kıyafetinin oyun içinde değişmesini engelleyen hata giderildi.
- Mobilde ve Switch’te Nezaket Alkışı ifadesinin kalitesi iyileştirildi.
TEKRARLAR
Hata Düzeltmeleri
- Bazı tekrarlar yüklenirken, gerek duyulmamasına rağmen yükleme ekranı görüntüleniyordu. Bu hata giderildi.
MOBİL
Hata Düzeltmeleri
- Oyuncuların araçlardan inerken yakınlaştırarak nişan almasına sebep olan sorun çözüldü.
- Çok fazla inşa etme butonuna dokunarak turbo hızda inşa etmeyi düzelttik.
- Mobil cihazlarda oynarken Ana Menü’de grup üyelerinin üzerinde çıkan Arkadaş Ekle butonunun çalışmasını engelleyen sorun çözüldü.
- Gösterge Paneli butonu eklendi.
- Oyun içi ayarlarda bu butona tıkladığınızda, belirli Gösterge Paneli özelliklerini açma/kapatma ayarlarının bulunduğu sekme açılacak.
KREATİF
NELER GELDİ?
Kreatif’e yepyeni ve buz gibi bir ada ekleniyor! Aman sıkı giyinin de üşütmeyin, inşaat işleri bekletmeye gelmez!
Orada bir köy var uzakta… Yepyeni Çiftlik temalı hazır yapılar bizden, kolları sıvayıp hayalinizdeki köyü inşa etmek sizden!
ADALAR
- Karlı Hisar
- Üstünde hazır inşa edilmiş yapılar bulunan, yeni ve seçilebilir kutup adası.
- Bu adaya girer girmez üzerindeki oyun pistlerinin keyfini çıkarabilirsiniz!
- Kreatif Merkezi’ndeki Öne Çıkan Adalar’ın en üstünde artık adaların önizleme resimleri de görünecek.
Hata Düzeltmeleri
- Bir adada belirli bir türdeki inşa karesinden veya öğesinden çok fazla bulunduğunda ada portallarının görünmemesine sebep olan sorun çözüldü.
- Oyuncuların hazır yapıların içerisindeyken Telefon aracını kullanarak adalarından çıkabilmelerine olanak tanıyan sorun çözüldü.
- Oyuncuların adalardan aldıkları eşyaları Kreatif Merkezi’ne taşıyabilmelerine sebep olan sorun çözüldü.
- Desteklenen duvar kaldırılınca tuzakların havada kalmasına sebep olan sorun çözüldü.
OYNANIŞ
- Kreatif adasındaki oyunlarda yalnızca bir oyuncu veya takım hayatta kaldığında, ada sahibinin oyunun bitip bitmeyeceğini ayarlayabilmesi için yeni bir “Sona Kalan” seçeneği eklendi.
- Yeni eklenen “Doğma” ayarı sayesinde oyuncuların azami doğma sayısı ayarlanabilecek.
- Yeni eklenen “Oyuncu Uçuşu” ayarıyla, oyunlar sırasında veya Telefon’un kullanılamaz olduğu yerlerde uçulup uçulamayacağı oyuncular tarafından belirlenebilecek.
- Yeni eklenen “Zıplama Azaltma” ayarıyla, art arda çok fazla kez zıplandığında uygulanan zıplama azaltma cezası oyuncular tarafından etkinleştirilebilecek veya devre dışı bırakılabilecek.
- Yeni yerçekimi ayarları eklendi.
- Yüksek Yüksek Bulutlara
- Kreatif Çantası’na tuzak koyduğunuz zaman bu yeni tuzak Kısayol Çubuğu’nda seçili olacak.
Hata Düzeltmeleri
- İnternet bağlantısı sebebiyle oyuncuların Kreatif’e girmesini engelleyen sorun çözüldü.
- Kreatif’e ilk kez girerken normalden biraz uzun süre beklemeniz gerekebilir çünkü bu sırada sunucu, adanızın yüklenme sorunlarını çözmekle uğraşır.
- Adadaki yapılar yıkılamaz olduğu halde veya misafir oyuncuların düzenleme yapma yetkisi olmadığı halde araçların yapılara zarar vermesine sebep olan sorun çözüldü.
- Yapı animasyonlarının Telefon ile taşındıkları sırada bozulmasına sebep olan sorun çözüldü.
- Oyuncular tarafından yerleştirilen duvarların olması gerekenden daha fazla can göstergesine sahip olmasına sebep olan sorun çözüldü.
- Oyunlar esnasında karelerin kırmızı görünmesine sebep olan sorun çözüldü.
- Oyunların başında ve sonunda çoklu kamera kararmalarına sebep olan sorun çözüldü.
KREATİF ARAÇLAR VE TELEFON
- Kreatif’e Turbo İnşa eklendi.
- Artık hareket ederken “Yerleştir” tuşuna basılı tutarak hedef aldığınız yere art arda inşa karesi ve öğe yerleştirebileceksiniz.
- Bu özelliğin çalışması için oyun ayarlarından “Turbo İnşa” ayarını açmalısınız.
- Turbo Silme eklendi.
- “Delete” tuşuna basılı tutarak hedef aldığınız tüm inşa karelerini ve öğeleri art arda silebilirsiniz.
- Oyun ayarlarına “Kreatif Modda Turbo Silme” seçeneği eklendi. Bu ayar varsayılan haliyle açık.
- Kareye Hizalama sırasında nesnenin yerleştiğinin görsel olarak daha kolay anlaşılması için yeni bir efekt eklendi.
Hata Düzeltmeleri
- Adayı düzenleme izni verilmediği halde Telefon kullanılarak nesnelerin düzenlenebilmesine veya silinebilmesine sebep olan sorun çözüldü.
- Telefon kullanılarak bir duvar kopyalandığında diğer duvarların yok olmasına sebep olan sorun giderildi.
- Oyuncu yakın zamanda yerleştirilmiş bir hazır yapının içerisindeyken adadan çıktığında Telefon’unun hâlâ kullanılabilir olmasına sebep olan sorun çözüldü.
- “Düşme” ara yüzünün doğru değerleri göstermemesine sebep olan sorun çözüldü.
- Düşme etkinken bir öğe yapıştırıldığında Telefon hologramının dünyada bir yerde takılıp kalmasına sebep olan sorun çözüldü.
- Hizalama kareleri üzerinde hareket ettirilirken döndürülmüş bazı duvarların üzerlerine tuzak yerleştirilememesine sebep olan sorun çözüldü.
HAZIR YAPILAR
- 6 yeni Çiftlik Hazır Yapısı ve Çiftlik Galerisi eklendi.
- 3 yeni Buz Tepesi Galerisi eklendi.
- Büyük Küp Galerisi eklendi.
CİHAZLAR
- Eşya Oluşturma Yeri’ne Rastgele Çıkma seçenekleri eklendi.
- “Rastgele” seçildiğinde eşyalar çıkma listesinden rastgele bir sırayla çıkar.
- “Tekrar Yok” ayarı seçildiğinde eşya listesindeki rastgele bir eşya çıkar ve listedeki tüm eşyalar birer kere çıkmadıkça tekrar çıkmaz. Bu durumun “Rastgele” seçeneğinden farklı olması için “Eşyaların Yeniden Doğması” ayarı “Açık” olmalıdır.
- “Silah Tuzağı” cihazının adı değişerek “Gözcü” oldu.
- Gözcü’ye yeni seçenekler eklendi.
- Can ve kalkan seçenekleri eklendi.
- Yeniden doğma seçenekleri eklendi.
- İsabetlilik ve saldırı menzili seçenekleri eklendi.
- Hedef tipi, görüş alanı ve yakınlık seçenekleri eklendi.
- Gözcü’nün nişancılığının zamanla gelişip gelişmeyeceğini belirleyen değişken nişan seçeneği eklendi.
- Oyuncular Gözcü karesinin üzerindeyken görünecek saldırı menzili görseli eklendi.
- Yeni Avlama Bölgesi cihazı eklendi.
- Oyuncunun ayarlanabilir bir bölge yerleştirmesine izin verir. Bu bölgeyle temasa geçen oyuncular avlanır.
- Eşya Oluşturma Yeri artık oluşturulan silahlara ilave cephane de verecek.
Hata Düzeltmeleri
- Tuzakların doğru şekilde yok edilememesine veya tetiklenmemesine sebep olan sorun çözüldü.
- Metal ve ahşap zeminlerin bazı yerlerinin Eşya Oluşturma Yeri’nin içinden geçerek takılmasına sebep olan sorun çözüldü.
- Eşya Oluşturma Yeri Düzeltmeleri
- Eşya Oluşturma Yeri’ndeki bazı eşyaların, önizleme döngüsünde içerdikleri malzemelerin hepsini göstermemesi sorunu giderildi.
- Eşya Oluşturma Yeri’ne hızlıca birden fazla eşya eklerken bazı eşyaların eklenmemesine sebep olan sorun çözüldü.
- Oyun içinde Eşya Oluşturma Yerlerinin üzerinde yanlış görsel efektler belirmesine sebep olan sorun çözüldü.
- Bir oyun başladıktan veya bir ada yüklendikten sonra Eşya Oluşturma Yeri’ndeki eşyaların hepsinin aynı nadirlik renginde görünmesine sebep olan sorun çözüldü.
- Eşya Oluşturma Yeri’deki eşyalara ait bazı hologramların gerçek eşyanın yanındayken titreşmesine sebep olan sorun çözüldü.
- Mini oyun bittikten sonra Oyuncu Başlangıç cihazlarının havada kalmasına sebep olan sorun çözüldü.
- Oyuncu Doğma Karesi Düzeltmeleri
- Android platformunda Oyuncu Doğma Karesi’ne takım atarken kullanılan penceredeki grafiksel sorunlar çözüldü.
- Oyuncu Doğma Karesi konumu engellenmişken oyuncuların Kreatif Merkezi’nde yeniden doğmalarına sebep olan sorun çözüldü.
- Oyuncuların Oyuncu Doğma Karesi’nde yeniden doğarken hava dalışı animasyonunda takılıp kalmasına sebep olan sorun çözüldü.
SİLAHLAR VE EŞYALAR
- Çifte Tabanca eklendi.
- Nadir ve Destansı çeşitleri var.
- 41/43 taban hasar verir.
- Orta boy cephane kullanır.
- Tetiğin bir kez çekilmesi iki tabancayı da ateşler.
- İlk atış isabetliliği yoktur.
- Planörler eşya olarak eklendi. Bu eşya ile planörünüzü tekrar açabileceksiniz.
TAKIMLAR
Hata Düzeltmeleri
- Kreatif bir adayı düzenlerken karşı takımın yapılarının üzerine yapı inşa edilememesine sebep olan sorun çözüldü. Fakat oyun esnasında bunu yapmak hâlâ mümkün değil.
KULLANICI ARAYÜZÜ
- Paylaşılmış veya öne çıkan bir adada maçın nasıl başlatılacağını gösteren yeni bir Gösterge Paneli mesajı eklendi.
Hata Düzeltmeleri
- “Kullanılan Bellek” ibaresi bellek kullanımı göstergesini tam ortalamıyordu. Bunu düzelttik.
- Bazı durumlarda, adada düzenleme izni bulunmasa dahi Kreatif Çantası’nın Hazır Yapılar’ı göstermeye devam etmesine sebep olan sorun çözüldü.
PERFORMANS
- Kreatif’teki yükleme süreleri ve adalar arasında değişiklik yaparken beklenen süre azaltıldı. Gelecek güncellemelerde bu konu üzerinde daha çok iyileştirme yapılacak.
- Mini oyun oluşturma yerlerinin performansı geliştirildi.
- Oyuncunun çok uzağında olan nesneler ayrılarak performansta ve bellek kullanımında iyileştirmeler yapıldı.
Hata Düzeltmeleri
- İpucu metinleriyle ilgili takılma sorunları çözüldü.
MOBİL
- Araçlardayken kreatif butonunun görünürlüğü düzeltildi.
DÜNYAYI KURTAR!
NELER GELDİ?
Fortnite Soğukları 3. Görev – Dalga Dalga Yılbaşı Coşkusu
Bir bitmediler! Her suratsız dalgası aynı türden suratsızları barındırıyor. Bir sonraki dalgaya geçebilmek için aynı türdeki suratsızlardan gerektiği kadar avlamalısınız!
Buz Kralı ve Kış Kraliçesi
Kraliyet ailesini selamlayın! Buz Kralı’nı etkinlik mağazasından alabilir, Kış Kraliçesi’ni de bu haftaki Fortnite Soğukları görevini tamamlayarak kazanabilirsiniz.
GÖREVLER VE SİSTEMLER
- 3. Haftalık Fortnite Soğukları Görevi: Dalga Dalga Yılbaşı Coşkusu
- Aynı suratsız türünden düşmanlar büyük sürüler halinde üzerinize gelecek.
- Oyuncuların bir sonraki dalgaya geçebilmek için belirli bir suratsız türünden istenen sayıda avlamaları gerekecek.
- 17 Ocak saat 03.00’da oyunda.
- 3. Haftalık Fortnite Soğukları ödülleri arasında şunlar var:
- Görev Sancağı 3
- Kış Kraliçesi İzci
- Kar Tanesi Biletleri
- Fortnite’ın 14 Günü etkinliği sona erdi ve o etkinliğe özel görevler kaldırıldı.
- Son seviyelerdeki oyuncular için Fortnite Soğukları’na 128 Güç Seviyesi’ne sahip yeni bir bölge eklendi.
- Bu bölge Dikiz Tepeler’in sonuna gelen tüm oyunculara açık olacak.
- 128 Güç Seviyesi’ne sahip yeni bölgedeki Fortnite Soğukları’nda 30 dalga boyunca hayatta kalırsanız yeni bir Ödül Sancağı kazanacaksınız.
- Fortnite Soğukları’nın TP, Altın ve Bilet ödülleri daha uzun süre hayatta kalmayı teşvik etmek açısından arttırıldı.
- Zorluğu daha fazla olan Fortnite Soğukları bölgelerindeki Dönüşüm Anahtarı ve Şema ödülleri Yükseltici ve Değiştirici ödülleriyle değiştirildi.
- Fortnite Soğukları bölgelerinde açılacak Fırtına Kalkanı görevleri değiştirildi. Böylece oyuncular daha uygun seviyelerdeki bölgeleri görebilecek.
- Görev Haritası Düzeltmeleri
- Görevler artık eski yan görevlerin ardında kilitli kalmayacak. Artık ana hikâyedeki görevler yapıldıkça açılacak.
- Artık hikâyeye özel temel görevlerin üzerinde görev uyarıları bulunmayacak.
Hata Düzeltmeleri
- Başlamış olan bir oyuna katılmış oyuncuların kristal toplamasını engelleyen Anormallikler ile ilgili sorun çözüldü.
- Bombayı Götür görevinde oyuncuların fırlatıcının üst kısmının içinden geçebilecek şekilde yapı inşa edebilmesine sebep olan sorun çözüldü.
- Oyuna sonradan katılan veya geri dönen oyuncular artık etkinleştirilmiş MaviKor Pilon’u etkilerinden faydalanacak.
- Yırtığı Stabilize Et görevindeki cihazın, lazer yok edildiğinde doğru lazer ışını efektini göstermemesine sebep olan sorun çözüldü.
- Önemli nokta görevi olan Sunucuları Koru’daki zorluk pilonu kaldırıldı.
- Ana Üsse Yakıt İkmali Yap görevlerinin artık Elemental ve Mutant Fırtınası Görev Uyarıları’na sahip olma ihtimali var.
- Başkalarıyla Oyna Özel seçeneğinin yüksek güç seviyesinde olan oyuncular için çalışmaması sorunu düzeltildi.
KULLANICI ARAYÜZÜ
- Şemaları Yönet ve Kahramanları Yönet ekranlarının altındaki çubukta bulunan açma kapama ayarını açarak hangi eşyaların sıfırlanma hakkına sahip olduğunu görebilirsiniz.
- Koleksiyon Kitabı’ndaki bir eşyayı çıkarırken görünecek onay ekranı getirildi. Bu onay ekranı o eşyanın artık çantaya ekleneceğini oyuncuya bildirecek.
- Gösterge Paneli’ne E.M.A.N.E.T.’i kullanılırken “Araçtan Çık” tuşunu gösterecek bir ibare eklendi.
Hata Düzeltmeleri
- Ana menüdeki bazı menülerin açılması gerektiği halde kilitli kalarak oyuncuların hikâyede ilerleyişine engel olmasına sebep olan sorun çözüldü.
- Mağazadaki özet butonlarının doğru geri dönüştür/emekliye ayır durumlarını göstermemesine sebep olan sorun çözüldü.
- Harita üzerinde ilerlemeyi engelleyen bir hata çözüldü.
- Araştırma ekranında detaylar panelini açıp kapatırken Araştırma Puanı miktarının görünmesine sebep olan sorun çözüldü.
- Felaketzede ekibi yönetimi ekranı güncellendi. Artık sadece bir ekip açıksa ekibi değiştir butonu gizlenecek.
- Devre dışı bırakılmış geliştirme seçeneklerinin üzerine gelindiğinde geliştirme onayı butonu görünmeyecek.
- Görev sonu ekranındaki Sancakların üzerindeki simgeler ve renkler artık doğru şekilde görünüyor.
- Gölge Duruşu’nu kullandıktan sonra nişan noktası ve cephane sayısının güncellenmemesine sebep olan sorun çözüldü.
- Görevi oyna butonundaki animasyonun yanlış zamanlarda oynatılmasına sebep olan sorun çözüldü.
- Bir oyuncu E.M.A.N.E.T.’in içindeyken silahını yere attığında veya geri dönüştürdüğünde o silah artık çantada görünmeyecek.
- Fortnite Soğukları’nda dalga amaçlarını gösteren Gösterge Paneli metninin formatı düzeltildi.
- Fırtına Kalkanı Koruması görevinin ortasında oyundan çıkan oyuncular artık görev sonu ekranında takılıp kalmamalılar.
PERFORMANS
- Roketatar ve Bomba Atar görsel efektleri daha düzgün çalışacak şekilde güncellendi.
- Suratsızların ölüm efektleri daha düzgün çalışacak şekilde güncellendi. Bu efektlerin doğru şekilde oynatılmamasına sebep olan sorunlar çözüldü.
- Xbox One’da sis görünümü iyileştirildi.
KAHRAMANLAR
- Buz Kralı etkinlik mağazasına geliyor.
- Kaynakçı alt sınıfının Efsanevi çeşidi.
- 17 Ocak saat 03.00’da mağazada.
- Kış Kraliçesi ise Fortnite Soğukları’nın üçüncü hafta görevinin ödülü olarak geldi.
- Yağmacı alt sınıfının Efsanevi çeşidi.
- 17 Ocak saat 03.00 ile 24 Ocak saat 03.00 arasında kazanılabilir.
- v7.10 güncellemesiyle birlikte Hasar Dayanıklılığı Zırh Avantajı’na dönüşen kahramanlar için sıfırlama hakkı geçerli olacak.
- Bir kahramanı sıfırladığınızda kahraman 1. seviyeye geri döner ve o kahraman için harcadığınız tüm TP’ler ve geliştirme malzemeleri size iade edilir.
- Kahraman için kaynak ve TP harcanmaya devam edilirse veya kahraman Koleksiyon Kitabı’na yerleştirilirse bu hakkı kaybedeceğinizi unutmayın.
Hata Düzeltmeleri
- İzci’nin Lama Parçacığı becerisi yok edildiğinde lama tekrar dizlerinin üzerine düşecek.
SİLAHLAR VE EŞYALAR
- Uygun eşyalar (örn. güncellenen kahramanlar ve şemalar) inceleme ekranındaki “Eşyayı Sıfırla” özelliği ile 1. seviyeye döndürülebilir.
- Üzerinde önemli denge veya tasarım değişikliği yapılan eşyaları geri dönüştürerek, emekliye ayırarak ve dönüştürerek o eşyalar için harcadığınız TP’lerin, geliştirme malzemelerinin ve Yükselticilerin hepsini geri alabilirsiniz.
- Ama bir avantajı başkasıyla değiştirmek için kullanılan DEĞİŞTİRİCİ buna dahil değildir.
- Eşyanın nadirliğini arttırmak için kullanılan Işıközü de buna dahil değildir.
- Bu seçenek yalnızca bir şema, kahraman veya başka bir eşya önemli bir tasarım veya denge değişikliği geçirirse geçerlidir. Buna uygun olan eşyalar “sıfırlanmaya uygun” olarak etiketlenir ve iade edilebilirler.
- Aşağıdaki kaynakların verdiği DEĞİŞTİRİCİ ödülleri arttırıldı:
- Görev Ödülleri: +%67
- Avantaj Zulaları: +%67
- Görev Uyarıları: +%55
- Elemental olmayan avantajları değiştirirken harcanacak DEĞİŞTİRİCİ bedeli %40 azaltıldı.
- Önyüz üretim sistemi artık kaldırmaya en az sayıya sahip yığınlardan başlayacak.
- Mezarcı Küreği ve hasar dayanıklılığı avantajlarının zırh avantajlarına dönüştürülmesinden etkilenen diğer tüm silahlar sıfırlanma hakkına sahip.
- Bu hak yalnızca v7.20 güncellemesi geldiğinde 1. seviyenin üzerinde olan veya Zırh avantajı varsayılan değerin üzerinde olan silahlar için geçerli.
- Bu hak, Zırh güncellemesinden sonra gelen Ortaçağ Tarzı silahlar için geçerli değil.
- Eşya sıfırlandığında 1. seviye olur ve eşyanın sahip olduğu avantajların nadirlik seviyesi başlangıçtaki haline döner. Eşyayı yükseltmek için harcadığınız TP, Geliştirme Malzemesi ve Yükselticiler size iade edilir.
- Silah için kaynak ve TP harcanmaya devam edilirse veya silah Koleksiyon Kitabı’na yerleştirilirse bu hakkı kaybedeceğinizi unutmayın.
Hata Düzeltmeleri
- Cesur Şövalye’nin varsayılan avantajlarının değiştirilememesine sebep olan sorun çözüldü.
- Renkli Şekerli Seri Makineli Tüfek artık ateş ederken uyguladığı gücü hissettiriyor.
- Yakın dövüş silahlarının kuşanıldıktan sonraki ilk birkaç darbede hasar vermemelerine sebep olan sorun çözüldü.
- Yakın dövüş silahlarının onlara geçildiğinde ve ağır saldırılarını kullanılırken hata vermesine sebep olan sorun çözüldü.
OYNANIŞ
- Ayrı hedefleme, dürbün ve oyun kumandası inşa hassasiyeti ayarları artık Dünyayı Kurtar ve Battle Royale için ortak.
Hata Düzeltmeleri
- Fortnite Soğukları’nı seyirci olarak izlerken suratsızların görünmemesine sebep olabilecek sorun çözüldü.
- Fortnite Soğukları’nda bir oyuncu seyrettiği oyuncuları değiştirirken yeniden doğarsa karakterini bir daha kontrol edemeyebiliyordu. Bu nadir görülen sorun çözüldü.
- Harita sekmesindeyken bir oyuncu gruba katıldığında bölgelerin kilitli görünmesine sebep olan sorun çözüldü.
- Oyuncunun o anda yeni katılan grup üyelerinin güç derecesini aldığını/işlediğini belirtmek için bölge karelerine dönen yükleme simgesi eklendi.
- Bir oyuncu inşa modundayken Fortnite Soğukları görevini sona erdirirse oyuncunun görev sonu ekranında kırmızı veya yarı transparan bir tuzak yerleştirme önizlemesi modeli görmesine sebep olan sorun çözüldü.
DÜŞMANLAR
- Suratsızlar, Cazgırlar, Patlangaçlar ve Suratsızcıklar yılbaşı kıyafetlerini çıkardılar.
Hata Düzeltmeleri
- Kapılı İzbandut’un isabet eden menzilli nesnelerin kalkanla etkileşiminde iyileştirmeler yapıldı:
- Uzaktan Kumandalı Patlayıcılar artık Kapılı İzbandut’un kalkanına yapışacak.
- Savuran Bombalar artık Kapılı İzbandut’un kalkanına değer değmez patlayacak.
- Arbalet oklarının çarpma şiddeti Kapılı İzbandut’un kalkanında da etkili olacak.
- Fırtına Kralı’nın boynuzu kırılmış evresinin oyuna sonradan katılan oyunculara görünmemesine sebep olan sorun çözüldü.
- Fırtına Kralı’nın boynuzları düzeltildi; artık kırıldıktan sonra boynuzla birbirine girmeyecek.
- Yalancı Sandıklar artık onlara kazma veya Maddesellik Bozucu Darbe ile vurulduğunda metal vermeyecek.
ÇİZİM VE ANİMASYON
- Ray ve Lars, Ana Üs’teki ve etraftaki yılbaşı dekorasyonlarını toplayıp depoya kaldırdı.
Hata Düzeltmeleri
- Patlayan arabalarının görsel efektlerinin doğru bir şekilde döndürülmemesine sebep olan sorun giderildi. Bu sorun, patladıktan sonra arabanın pozisyonunun gözle görülür bir şekilde değişmesine sebep oluyordu.
SES
- Fortnite Soğukları’na futbol topu sesleri eklendi.
- Kalkancı Verisi eşyasını yerden alırken duyulacak ses efekti eklendi.
- El bombasının patlama sesi güncellendi.
- Uçan Kaykay’a inme binme sesleri eklendi.
Hata Düzeltmeleri
- Tekinli Vadi’deki bazı keşif görevlerinde, seslendirmelerin düzgün oynatılmamasına sebep olan sorun çözüldü.
- Bir Fırtına Kalkanı Savunması’ndan tamamlamadan veya kaybetmeden ayrıldığınızda Sonuçlar ekranındaki müziğin çalmamasına sebep olan sorun çözüldü.
- Yenilgi ekranında müziğin düzgün çalmamasına sebep olan sorun giderildi.
- Gün sonu puanı hesaplanırken çıkan sesin takılıp kalmasına sebep olan sorun çözüldü.
- Hidra yok edildiği halde sesinin duyulmasına sebep olan sorun çözüldü.
- Yardım menüsüne müzik eklendi.
- Vakum Lambalı Tüfek’i kuşanma sesi düzeltildi.
- Lars’ın minibüsünden başka bir yere bakarken keşif müziğinin çalmasına sebep olan hata giderildi.
- Yenilgi durumunda çalan bonus ses efektinin birden çok kez çalmasına sebep olan sorun çözüldü.
GENEL
- Hassasiyet ayarları daha ince ayar yapmaya izin verecek.
Hata Düzeltmeleri
- İnşa modundan ateş tuşuna basılı tutarak geçiş yaparken silahın otomatik olarak ateş etmeye başlamamasına sebep olan sorun çözüldü.
- Başka bir oyuncu suya ateş ederken onun dışındaki oyuncuların merminin suya çarpma etkisini görememesine sebep olan sorun çözüldü.
SOSYAL
- Artık oyuncuları size attıkları grup daveti üzerinden engelleyebileceksiniz.
Hata Düzeltmeleri
- Sohbet ilk defa açılmadan önce sohbet kaydırma çubuğu görünmeyecek.
- Sohbet penceresinin takılıp kalmasına ve sorunu çözmek için oyunu yeniden başlatmak zorunda kalmanıza sebep olan hata giderildi.
- PC/Mac’teki Epic Games başlatıcısı üzerinden gelen daveti kabul ederek Fortnite’ı açtığınızda otomatik olarak düzgün bir şekilde gruba katılmış olarak oyuna başlayacaksınız.
PERFORMANS
- Switch için işlemci performansı iyileştirmesi yapılarak hareketli çatışmalar sırasındaki kare hızı yaklaşık %10 geliştirildi.
- Mobilde Battle Royale ve Kreatif’in bellek yetersizliğinden dolayı çökmesinin önüne geçmek için bellek kullanımı iyileştirildi.
- Bazı araçlar ve kozmetik içerikler için performans iyileştirilmesi yapıldı.
- Xbox/Android’teki disk okuma hızı arttırılarak Battle Royale ve Kreatif’teki geç yüklenen görüntü detaylarının hızlandırılması ve daha kaliteli hale gelmesi amaçlandı.
- Vulkan’a sahip Android cihazlardaki Battle Royale ve Kreatif’in performansı iyileştirildi.
1 Comment