Fortnite Yama Notları açıklandı. Oyuna Sıcak Noktalar eklendi. Peki bu noktalar ne? İşte yeni güncellemenin notları:
Sıcak Noktalar
Haritadaki rastgele seçilmiş konumlarda daha fazla ganimet çıkacak ve o bölgelere mühimmat desteği inme ihtimali normalden daha yüksek olacak!
SINIRLI SÜRELİ MOD ROTASYONLARI:
KESKİN NİŞANCI ÇATIŞMASI ÇİFTLİ
Sadece keskin nişancı tüfekleri olacak. Devrilen oyuncular avlanmış sayılacak. En iyi nişan alan kazansın!
MAHZEN EKİPLİ
Sadece standart modlarda mahzene kaldırılan sınırlı sayıdaki silahları içeren bir Battle Royale deneyimi.
TEHLİKELİ YAKINLAŞMALAR EKİPLİ
Pompalı Tüfekler ve Sırt Roketleriyle yakın menzilli çatışmalar!
SİLAHLAR VE EŞYALAR
- Gölge Bombası
- Yer ganimetlerinden çıkma oranı %.835 iken azalarak %.677 oldu.
- Sandıklardan çıkma oranı %4.65 iken azalarak %3.98 oldu.
- Bulunma sayısı 3’ten 2’ye düşürüldü.
- Gölge Bombalarının oyunun sonlarına doğru çok fazla kullanıldığı gözümüze çarptı. Biz de, bu eşyayı kullanmanız için sizi cesaretlendirmek istedik; sonuçta ne kadar risk alırsanız o kadar meyvesini yersiniz. Azami yığın sayısına dokunmadık ama eşyayla karşılaşma ihtimalinizi azalttık. Eşyanın potansiyeli hâlâ aynı olsa da oyunun hemen başında onun için çantanızda yer ayırmanız daha riskli bir strateji olacak.
- Yarı Otomatik Keskin Nişancı Tüfeği mahzenden çıkarıldı.
- Otomatlarda, sandıklarda ve yer ganimetlerinde bulunabilir.
- Termal Taarruz Tüfeği ve Dürbünlü Altıpatlar yakın zamanda mahzene kaldırıldığı için bu hafta orta ve uzun menzilde imdadınıza yetişecek bir emektarı geri getirmek istedik.
- Otomatlarda, sandıklarda ve yer ganimetlerinde bulunabilir.
- Nadir Çatışma Pompalı Tüfeği
- Yer ganimetlerinden çıkma oranı %2.015 iken azalarak %1.409 oldu.
- Sandıklardan alma şansı yüzde %2.183 oranından %1.846 oranına düşürüldü
- Çatışma Pompalı Tüfeği’nin Nadir çeşidi, diğer Nadir eşyalara oranla çok daha sık karşınıza çıkıyordu. Bu değişiklikle birlikte benzer nadirlikteki eşyalarla aynı düzeye gelecek.
Hata Düzeltmeleri
- Uzaktan Kumandalı Patlayıcılar artık sıkıştıkları kapıları açıp kapatacak.
- Tek kullanımlık eşya kullanıldığı sırada tek kullanımlık eşya zulasının bir kısmını yere atmak kullanma eylemini bölüyordu; bu sorun çözüldü.
- Çantada Gölge Bombası kalmadığında hâlâ çantada varmış gibi görünüyordu; bu sorun çözüldü.
- Gölge Bombası kullanırken onun boşalttığı çanta yuvasına hemen başka bir eşya alındığında sorun çıkıyordu; bu hata giderildi.
- Çatışma Pompalı Tüfeği artık doğru oranda hasar düşüşüyle çevreye hasar verecek.
- Balonlara bağlıyken Pratik Yırtık kullandığınızda artık hareketsiz kalmayacaksınız.
- Çalı, artık hava dalışı gibi belirli animasyonlarda oyunculara doğru şekilde bağlı kalacak.
- Eğilirken Çakmaklı Tepen Tabanca kullanıldığında görülen tutarsız davranışlar düzeltildi.
- Rüzgâr Pervaneleri parçalandığında artık sesleri de kesilecek.
- Çılgın Dans Bombası, artık etkilenen oyuncuların hava dalışı yapmasını olması gerektiği gibi engelleyecek.
- Zemin Tareti’nden çıkarken karşılaşılan kamera sorunları çözüldü.
OYNANIŞ
- Sıcak Noktalar eklendi!
- Her maç en az 1 ve en fazla 3 tane isimli bölge harita üzerinde altın yaldızlı yazıyla işaretlenecek.
- Bu Sıcak Noktalar, Ganimet Taşıyıcılarının orada olduğunu gösterecek. Yüksek kaliteli silahları kapmak için Ganimet Taşıyıcılarını vurarak yere indirin.
- Maçta 2 Sıcak Nokta çıkması ihtimali %25.
- Maçta 3 Sıcak Nokta çıkması ihtimali %5.
- Ganimet Taşıyıcılar
- Ganimet Taşıyıcılar, Nadir veya daha yüksek kaliteli bir silah ve beraberinde iki cephane yığını bırakır.
- Sıcak Noktalar, 12 ve 16 Ganimet Taşıyıcıları arasındaki bir alanda bulunur ve büyüklüğü konuma göre değişiklik gösterir.
- Bu Sıcak Noktalar, Ganimet Taşıyıcılarının orada olduğunu gösterecek. Yüksek kaliteli silahları kapmak için Ganimet Taşıyıcılarını vurarak yere indirin.
- Her maç en az 1 ve en fazla 3 tane isimli bölge harita üzerinde altın yaldızlı yazıyla işaretlenecek.
- En başta şemayı açıp yapı inşa etmeye başlandığı sırada oyunun yanıt verme hızı iyileştirildi.
- Haritayı daha isabetli bir şekilde işaretleyebilmeniz için hava dalışı yaparken de nişan noktasını göreceksiniz.
Hata Düzeltmeleri
- Bazı durumlarda, oyuncular araçlardan çıkamıyordu.
- Otomatik malzeme değiştirme, istemci malzeme sayısını yeterince hızlı hesaplayamadığında turbo inşayı iptal ediyordu; bu sorun çözüldü.
- Adada bulunan kamp ateşlerinin ve Sıcacık Kamp Ateşlerinin çarpışma alanı güncellendi; artık oyuncular kamp ateşlerinin üzerinden yürüyüp geçebilecek.
- Oyuncular artık yere devrilmiş takım arkadaşlarını kaldırırken ateş edemeyecek veya şarjör değiştiremeyecek.
- Otobüsten atladığı gibi Hava Halkalarının içine giren oyuncuların dalışı izleri üzerlerinde takılı kalıyordu; bu sorun çözüldü.
SES
- Rakiplerin zıplama sesi iyileştirildi.
- Rakiplerin havada olduğunu belirten ses efekti döngüsünün başlaması için geçmesi gereken süre azaltıldı; böylece tepenizden inen rakipleri daha çabuk fark edebileceksiniz.
- Görüş alanınızda olmayan rakiplerinizin ayak sesleri ve yere iniş seslerinin düzeyi arttırıldı.
- Yakın mesafedeki diğer oyuncuların kazma seslerinin dağılımı daha dar bir alanda duyulacak şekilde düzenlendi.
- Bulunduğunuz yere en fazla 2 kare uzaklıkta bulunan rakibiniz bir yapının düzenlemesini onayladığında çıkan ses artık daha net duyulacak.
- Hava Halkalarından geçen oyuncular planör seslerini duymayacak.
- İfadenizin müziği artık önyüzde diğer oyuncuların ifade müziklerinden daha öncelikli olacak.
- İfade müziği artık önyüzde tamamen stereo olarak duyulacak.
- Kafadan vuruş yapıldığında kalkan da kırıldıysa duyulacak özel bir ses eklendi.
- Yere inme sesini tetikleyen asgari yere iniş hızı azaltıldı.
Hata Düzeltmeleri
- Bir yapı parçasının kenarına doğru yürüdüğünüzde o yapı parçası malzemesi (taş, ahşap, metal vb.) için oynatılması gereken ses efekti duyulacak.
- Rakibin kazma sesi artık olması gerektiği gibi çarptığı noktadan çıkacak, kazmayı kullanan oyuncudan değil.
- Patlayıcı Yay’ı ateşledikten hemen sonra silah değiştirdiğinizde ateşleme sesi yarıda kesiliyordu; bu sorun çözüldü.
- Silahla ateş etme sesi artık yapılarla ilgili sesleri bastırmayacak.
- Kazmanızı salladığınızda bazı önemli sesler kaçabiliyordu; bu sorun çözüldü.
KULLANICI ARAYÜZÜ
- “Lobiye Dön” seçeneği “Maçtan Çık” olarak değiştirildi.
- Kalkan hasar gördüğünde görünen “hasar” belirtisinin rengi, yüksek kontrastlı orijinal haline döndürüldü.
- Bunun amacı, kalkan hasar alır almaz ne kadar hasar aldığınızı daha kolay anlamanız. Kırmızıyken oyuncuların o an aldığı hasardan daha fazla hasar aldığını düşünmesine sebep oluyordu.
Hata Düzeltmeleri
- Grubuyla oynadığı maçtan çıkan grup liderleri, yeni bir maça başlayarak tüm grubunu o maça taşıyabilecek.
SEYİRCİ MODU
Hata Düzeltmeleri
- Sunucudaki bir tekrarı otobüsle gitme aşamasındayken izlediğinizde kameranın odağı artık değişmeyecek.
- Canlı maçlar izlendiği sırada Savaş Otobüsü’ne binildiğinde oyuncular değişiyordu; bu sorun çözüldü.
MOBİL
- Yeniden doğulurken gösterge paneli kayboluyordu; bu sorun çözüldü.
- Aşağıdakilere “çık” butonu ekleyerek kullanıcı arayüzünde iyileştirmeler yapıldı:
- Lobideki Ekip Dizilimi
- Oyun Alanı Maç Seçenekleri
- Etkinlikler Ekranı
- Titreşimi desteklemeyen cihazlardaki titreşimi açma kapatma ayarı kaldırıldı.
Hata Düzeltmeleri
- Oyuncuların cephane miktarı artık tüm dillerde doğru görünecek.
- Mini Harita, büyük takımlardan oluşan SSM’lerde doğru görünecek şekilde düzenlendi.
- Bluetooth kulaklıkların ses kalitesi iyileştirildi.
- Etkileşimlerin ilerleme göstergesi artık saat yönünün tersine ilerlemeyecek.
- Kreatif’teki “Oyunu Başlat” öğesi artık çanta kısayol çubuğuyla üst üste binmeyecek.
- Boyut Değiştirme butonu Kreatif’te doğru şekilde görünecek.
- Kavisli ekranlarda FPS sayacının tam olarak görünmemesi sorunu çözüldü.
- Nintendo Switch’te ifadelerin sesleri ifadenin sonuna kadar oynatılacak.
- Dürbünlü silahlarla ilgili düzeltmeler:
- Silah değiştirilirken bile nişan alma görüş açısı ekranda kalmaya devam ediyordu; bu sorun çözüldü.
- Nişan alırken oyuncunun görüşü birden alt üst olabiliyordu; bu sorun çözüldü.
Kaynak: Epic Games