League of Legends 8.24 Yaması‘nın detayları açıklandı. Yeni yama ile oyuna eklenenler ve kaldırılanlar açıklandı. League of Legends‘ın resmi internet sitesi üzerinden yapılan açıklamada şu bilgilere yer verildi:
Aatrox
Q’su artık canavarlara ilave hasar vermiyor.
Bu mekanik, oyuncuların ormancı Aatrox ihtimalini keşfetmeleri için eklense de bu oynanış hiçbir zaman yaygınlaşmadı. Şu anda orta koridor Aatrox bunu Çarp ile birlikte kullanarak rakiplerinin karşılık veremeyeceği şekilde öne geçebiliyor. Şampiyon koridorda istenmeyen ölçüde bir güce sahip olduğu için bunu kaldırıyoruz.
Q – Darkin Kılıcı
Akali
W’nun süresi azaldı.
Akali, güçlü veya zayıf durumda olmasından bağımsız şekilde rakiplerinin epey canını sıkıyor. Bu durumu düzeltmek adına bazı köklü değişiklikler için çalışmalarımız devam ediyor. Ancak şimdilik Alacakaranlık Perdesi agresif şekilde kullanıldığında elde edilen alan hâkimiyetini göz önünde bulundurarak yeteneğin süresini azaltıyoruz.
W – Alacakaranlık Perdesi
Camille
Saldırı hızı azaldı.
Camille’in görüşten kaçınma ve beklenmedik açılardan baskın gerçekleştirme becerileri, onu ormanda baskın bir şampiyon haline getirdi. Bir ormancı olarak sahip olduğu kendine has güçlü yönlerini değiştirmek yerine, kamp temizleme yönünü biraz zayıflatarak oyunun erken safhalarındaki hızını kesiyoruz.
Taban nitelikler
Galio
Q’nun bedeli azaldı, rüzgâr öbeği hasarı arttı, hortumun sabit hasarı kalktı ama azami can hasarı arttı. E’si daha hızlı ama şampiyonlar dışındaki hedeflere daha az hasar veriyor. R’si artık hasar azaltma sağlamıyor ve yeteneğin hedefinin ortasındaki rakipleri daha uzun süreliğine havaya savurmuyor.
Galio her zaman organize oyunlarda diğer her yere kıyasla daha iyi sonuçlar alan bir şampiyon oldu. Bunda ultisinin büyük payı var. Kahraman Dalışı’nın takıma dayalı güçlü yönlerini (ve Adalet Yumruğu’nun minyon temizleme etkisinin bir kısmını) oyundan kaldırıyor; Galio’nun yetenek setinin dövüşmeye yönelik bölümlerini yeniden güçlendirerek tek başına hareket eden oyunculara biraz daha özgüven aşılıyoruz.
Q – Savaş Yelleri
E – Adalet Yumruğu
R – Kahraman Dalışı
Heimerdinger
Bazı hatalar giderilerek şampiyon güçlendirildi ve ipucu düzeltmeleri yapıldı.
Görünüşe göre Heimerdinger epey dağınık bir laboratuvara sahip. Bu yamada Saygın Mucit’in kodlarını elden geçirirken bazı hatalarla karşılaştık. Bu sorunlar artık çözülmüş durumda. Ayrıca gücünü azaltmak ve arttırmak arasında seçim yapmamızı gerektiren hallerde gücünü arttırma yolunu seçtik.
Q – H-28G Evrim Tareti
W – Hextech Mikro Roketler
GELİŞTİR!!!’ilmiş W – Hextech Roket Sürüsü
Illaoi
E’nin bekleme süresi ilk yetenek seviyelerinde azaldı. R’nin bekleme süresi ileri yetenek seviyelerinde azaldı.
Rün niteliklerinin eklenmesi Illaoi’ye yol ilavesi olarak saldırı hızına yönelmek zorunda kalmadan Yenilmez seçme şansı sundu. Bu nitelik düzenlemesine ek olarak bekleme sürelerini biraz güçlendirerek Illaoi’nin yetenek kullanım hızını diğer üst koridor dövüşçülerle aynı seviyeye çekiyoruz. Bu değişiklikler Illaoi’nin hareket halinde ve agresif olmasına yardım edecektir.
R – İlahi Ders
Irelia
W’nun bekleme süresi ilk yetenek seviyelerinde arttı, hasar azaltma etkisi düştü; yetenek artık kullanıldığında pasif yükü sağlamıyor.
Irelia’nın gelen hasara göğüs germe becerisini azaltıyoruz; böylece rakipleri onu koridorda alt etmek için daha geniş zaman aralıkları bulabilecek. Bu değişiklik, özellikle de yetenek rotasyonları Direniş Dansı’nın yoğunlaşma süresine tamamen sığan orta koridor büyücülerini olumlu etkileyecek. Son ayarlamaysa, çatışmalar sırasında Ionia Azmi’nin etkinleşme sıklığını azaltıyor. Böylece pasifini hazırlayıp kendi başlattığı çatışmalar yerine rakip saldırılara karşılık vererek kazandığı takasların sayısı da düşüyor.
W – Direniş Dansı
Jax
R’nin isabet halinde verdiği taban hasar ileri yetenek seviyelerinde azaldı.
Jax ormancı olarak seçildiğinde Graves ve Sylvana gibi şampiyonlarla birlikte “hızlı temizleyiciler” kategorisine giriyor; ancak yetenek seviyeleri yükseldikçe kazandığı güç, akranlarına kıyasla çok daha yüksek. Ultisinin taban hasarını 2 ve 3. kademeleri için azaltıyoruz. Böylece Jax, grubun geri kalanını eskisi kadar geride bırakamayacak. Silah Ustası, oyunun ileri safhalarında en yüksek hasara sahip olmayı sürdürecek; ancak aradaki fark eskisi kadar fazla olmayacak. Bu değişiklik Jax’in performansını farklı beceri düzeyleri arasında dengelememize de yardımcı olacak. Keza Jax’in o kadar da güçlü olmadığı üst düzey maçlar, alt düzey maçlara göre çok daha hızlı sonuçlanıyor.
R – Büyük Ustanın Kudreti
LeBlanc
W’nun bekleme süresi ilk yetenek seviyelerinde arttı.
Sezon Öncesi Dönem’le birlikte gelen Kara Hasat, LeBlanc için önemli bir güçlendirme oldu. Yani Sezon Öncesi Dönem’deki gücü bizim beklentilerimizle örtüşmedi. Bu yamada gelen Kara Hasat zayıflatması LeBlanc’ı etkilese de şampiyonun yeni sezondaki net gücünü biraz azaltmak adına doğrudan ona yönelik bir ayarlama daha yapıyoruz. Koridorda daha uzun bir Vurkaç bekleme süresi, LeBlanc’ın daha uzun süren aralıklar boyunca savunmasız kalmasını sağlayacak. Ayrıca baskınlarını planlarken ormancısıyla daha iyi işbirliği yapmasını gerektirecek.
W – Vurkaç
Viktor
Q’nun taban hasarı azaldı; bekleme süresi arttı. E’nin oranı arttı; bekleme süresi azaldı.
Üst koridorda Viktor’un taciz becerisini azaltıyoruz (YG kullanmaması nedeniyle bu daha çok taban hasarla ilgili) ve bunun karşılığında orta koridordaki büyücü dizilimini güçlendiriyoruz.
Q – Güç Aktarımı
E – Ölüm Işını
Sıçra ile Yetenek Atışı Hedeflemesi
Bazı yetenek atışlarının kullanımı sırasında Sıçra atılması halinde oluşan hedef alma etkileşimleri güncellendi.
Son dönemde perde arkasında yaptığımız kod değişiklikleri, bazı yetenek atışlarının Sıçra ile beklenen şekilde etkileşim kurmamasına neden oldu.
Yetenek atışı hedefe doğru gönderilir (yön değişir)
- Ezreal’ın Q – Gizemli Atış yeteneği (güncelleme öncesi davranışıyla aynı)
- Ezreal’ın W – Özüt Akışı yeteneği
- Kai’Sa’nın W – Hiçlik Topu yeteneği
Yetenek atışı hedef doğrultuda gönderilir (konum değişir)
- Irelia’nın R – Keskin Hapis yeteneği
- Aatrox’un W – Cehennem Prangası yeteneği
Kopya Zayıflatma Görselleri
Neeko üstünde çalışırken nihayet bunu yapmaya da fırsat bulabildik.
Görsel ve Ses Efekti Güncellemeleri
Anivia
Anivia’nın mevcut LoL kalite ve netlik standartlarına ulaşabilmesi için saldırı ve yeteneklerinin bazı görsel ve işitsel ayarlamalardan geçmesi gerekliydi.
Dr. Mundo
Dr. Mundo’nun mevcut LoL kalite ve netlik standartlarına ulaşabilmesi için saldırı ve yeteneklerinin bazı görsel ve işitsel ayarlamalardan geçmesi gerekliydi.
Gragas
Gragas’ın mevcut LoL kalite ve netlik standartlarına ulaşabilmesi için saldırı ve yeteneklerinin bazı görsel ayarlamalardan geçmesi gerekliydi. (Kendisi birkaç yama önce bazı ses efekti güncellemeleri geçirdi!)
Renekton
Renekton’un mevcut LoL kalite ve netlik standartlarına ulaşabilmesi için saldırı ve yeteneklerinin bazı görsel ve işitsel ayarlamalardan geçmesi gerekliydi. Görsel değişiklikleri 8.24 ile birlikte oyuna gelirken; işitsel değişiklikleri üstündeki çalışmalar hâlâ sürüyor.
Teemo
Teemo’nun mevcut LoL kalite ve netlik standartlarına ulaşabilmesi için saldırı ve yeteneklerinin bazı görsel ayarlamalardan geçmesi gerekliydi.
Eşyalar
Ölümün Dansı
İyileştirme etkisi artık her tür hasarla birlikte tetikleniyor.
Birçok SG dövüşçüsünün yetenek setinde bazı büyü hasarı kaynakları bulunuyor. Örneğin Jax bu şampiyonlardan biri. Bu değişiklik, Ölümün Dansı’nı böyle şampiyonlar için daha çekici bir seçenek haline getirirken; Riven gibi eşyayı zaten alan ve tamamen fiziksel hasar üstüne kurulu şampiyonların herkesi gölgede bırakmasına yol açmıyor.
Alamet’in Gözü
Artık minyonlar dışındaki birimlerle çatışma halindeyken etkinleştirilemiyor.
Bu, Alamet’in Gözü’nü taşırken refleks olarak ziynetlerini kullanmaya çalışan oyuncuların (toteme atlama, çalıya girmiş bir rakibi görüş alanında tutma) hayatlarını kolaylaştırmaya yönelik bir değişiklik.
Av Kaması
Av Kaması, Mejai’nin Ruhyiyeni ve Tırpan gibi eşyaların sahip olduğu etkiler aslında epey ilgi çekici; çünkü ulaşmaya çalıştığınız bir mini hedef bulunuyor ve rakipleriniz bunlardan fayda elde etmenizi engellemek için farklı kararlar verebiliyor. Fakat ne yazık ki Av Kaması’nın hem mini hedefi hem de ödülü biraz fazla kendine has olduğu için bu eşya yeterli sayıda oyunda tercih edilmiyor. Eşyayı dükkânda bırakmak, bunun pek de iyi bir seçenek olmadığını bilen ormancıları olumsuz etkilemese de henüz oyunu çok iyi bilmeyen yeni oyuncuları tuzağa düşürebilir. Dolayısıyla artık Av Kaması’na veda etme zamanımız geldi.
Rünler
Kara Hasat
Taban hasarı azaldı. Diğer tetiklenmelerden tetiklenemiyor.
8.23’ün ardından yaptığımız birkaç değişiklikle Kara Hasat’ın hasarını azaltmıştık. 8.24 bunlara bir yenisini daha ekliyor. Taban gücünü özellikle oyunun erken safhaları için biraz azaltarak Kara Hasat’ın performansının kullanıcısının yük biriktirme becerisine bağlı olmasını sağlıyoruz. Ayrıca diğer tetiklenmeler sayesinde tetiklendiği durumları kaldırarak yük biriktirmeyi de zorlaştırıyoruz. Bu da rünün çalışma biçimini daha açık hale getiriyor: Eğer hedef ona vurmadan önce eşiğin altındaysa bir yük kazanıyorsunuz.
8.23 Yama Ortası Denge Güncellemeleri
Bu değişiklikler bir önceki yama sırasında yapıldı ve halihazırda oyunda!
Orman
Alacakurt ve Keskingaga Doğma Zamanı
Alacakurtlar ve keskingagalar başlangıçta daha geç doğuyor.
Başlık “orman” dese de bu aslında bir orta koridor değişikliği. Alacakurt ve Keskingaga doğma zamanlarını birkaç saniye ileri atmak, başlangıçta bir kamp çalmak isteyen orta koridorların kendi koridorlarına dönmeden önce saldırıya biraz daha açık hale gelmelerini sağlıyor.
Merkez Baskını
Merkez Baskını, bu Kartopu Savaşı döneminde yeni bir test için oyuna geliyor. Bu deneysel modun tam olarak ne zaman oyuna geleceğini öğrenmek için takipte kalın.
Sihirdar Vadisi Dışındaki Modlar
Yeni ödül sistemi, hâlâ eski ödül sistemini kullanan haritalarda (yani Sihirdar Vadisi dışındakilerde) kötü sonuçlara yol açmıştı. Bu durum artık düzeltildi!
Kısayol Tuşları
Ek Şampiyon Etkileşimleri
Ek düğmelere sahip şampiyonlar için yeni kısayol tuşları eklendi.
İnsan bazen hiç hız kesmeden bu mini menülerle etkileşime girmek istiyor.
Dereceli
Dereceli 2019’a dair birçok değişikliğin Sezon Öncesi Dönem testleri başlıyor. Mevsimler, konum dereceleri ve konuma dayalı eşleştirme sezonun başlamasıyla birlikte oyuna gelecek.
Yerleştirmeler
Yalnızca tek bir oyunun ardından derecenizi görebileceksiniz.
On yerleştirme oyunu oynayıp kaygılı şekilde nereye yerleştirileceğinizi görmeyi beklemek hiç hoş bir deneyim değildi. Bunu düzelttik.
Aşama ve Kümeler
Demir, Bronz’un altına yerleşirken; Üstatlık da Ustalık ve Şampiyonluk arasındaki yerini alıyor. Tüm aşamaların 5. kümesi kaldırıldı.
Yeni aşamalar sezon boyunca çok daha akıcı bir tırmanış deneyimi sunarken, küme sayısının azalması daha az terfi serisi oynamanız anlamına gelecek.
Dereceli Zırhı
Yeni bir ödül olan dereceli zırhı, artık mevcut derecenizi profilinizde, bilgi kartınızda, oyun lobisinde ve yükleme ekranında gözler önüne seriyor.
Siz yıl boyunca galibiyetleri toplayıp terfiler alırken, dereceli zırhınız da gelişmeyi sürdürecek. Geçmiş dereceniz zırhınızın arka tarafına sarılı bir sancak ile gösterilecek. Ayrıntılar burada.
Dereceli Arayüzü
Oyun sonu ekranına ve dereceli durumuna getirilen çeşitli değişikliklerle oyuna daha fazla netlik kazandırılıyor.
Giderilen Hatalar
- Alistar’ın W+Q kombosu sırasında Dönüş kullanarak bunu iptal etmesi halinde, W – Tosyeteneğinin hedefin konumunu değiştirmeden onu sersemletmesi hatası giderildi.
- Master Yi’nin normal saldırısı, artık saldırının ortasında Pasif – Çift Saldırı yeteneği yükünün süresinin dolması halinde iptal olmuyor.
- Varus’un takım arkadaşlarının W – Maraz Sadağı‘nı patlatabilmesine olanak sağlayan bir hata giderildi.
- Jayce’in normal saldırı seslerinin bazen kaybolmasına neden olan hata giderildi.
- Sonsuz Karanlık Thresh’in Q – Ölüm Cezası yeteneği artık zincir kırılırken standart parçacık efektlerini oynatmıyor.
- Kumların Muhafızı Rammus’un Dönüş ses efektleri artık Rammus görünür halindeyken tüm haritada oynatılmıyor.
- Gecenin Kılıcı ve KOD ADI: Yasuo’nun Q – Çelik Fırtına seslendirmeleri geri getirildi.
- KOD ADI: Vi’ın Dönüş parçacık efektleri artık animasyonla uyumlu şekilde oynatılıyor.
- K/DA Akali’nin yavaşlatılmış animasyonlarına geçişi geri getirildi.
- K/DA Akali’nin R – Kusursuz İnfaz ses efektlerinin düzeyi artık birden fazla hedefe vururken artmıyor.
- Praetorian Graves’in koşu animasyonu sırasındaki kesişmeler en aza indirildi.
- Urfwick’in Güçlendirilmiş Dönüş’ü artık mecburi doğrultu etkilerini yok saymıyor.
- Havuz Partisi Rek’Sai’nin Dönüş sırasındaki su görsel efektleri artık yüksek yüzey şekilleriyle kesişmiyor.
- Zebani Amumu’nun Yakut renginin başındaki alev görsel efektleri artık bütün grafik ayarlarında daha belirgin.
- Hüzünlü Robot Amumu’nun W – Gözyaşı Seli yeteneğinin parçacık efektleri artık bölünüp yüksek yüzey şekilleriyle kesişmiyor.
- Pug’Maw’ın E – Hiçlikten Sızan yeteneğinin kendisi ve takım arkadaşları için oluşturduğu görüş balonu ile rakip görüş balonları artık daha kırmızı.
- Ejderha Terbiyecisi Tristana’nın şampiyona özel kışkırtma ve şaka seslendirmeleri artık animasyonlarıyla uyumlu.
- Kanlı Ay Evelynn’in sol kırbacı artık katledilme animasyonunun sonunda küçülmüyor.
- Gölgeateş ve Süper Galaksi Kindred kostümlerinin modelleri artık katledilme halinde standart kostüm kaplamalarını kullanmıyor.
- Meka Kha’Zix’in W – Hiçlik Dikenleri yeteneğinin isabet etkisi görsel efektleri artık standart efektlere kıyasla önemli ölçüde daha belirgin değil.
- Vız Vız Teemo artık doğru şekilde yoğunlaşma animasyonunu oynatıyor (örn. Alamet’in Gözü’nü etkinleştirirken).
- Ejderha Efendisi Swain’in kostüme özel seslendirmeleri geri getirildi.
- Pulsefire Ezreal’ın Dönüş seslendirmeleri geri getirildi.
- Tahm Kench’in W – Ham Yap yeteneğinin ses efektleri tam olarak geri getirildi.
1 Comment