Connect with us

Teamfight Tactics

TFT geliştiricileri kendi dereceli sıralamaları hakkında konuştu!

TFT geliştiricisi Riot Mort, TFT geliştiricileri ve onların dereceli sıraları hakkında açıklamalarda bulundu!

TFT Geliştiricileri

Riot Games’in sevilen auto chess tarzı yapımı Team Fight Tactics yani TFT geliştiricileri, neden oyunu daha iyi hale getirmek için dereceli sıralamalarında üst sıralarda yer almaları gerekmediği hakkında bir açıklamada bulundu.

Oyun geliştiricileri söz konusu oyunla ilgilenme süresi olduğunda muhtemelen o oyuna en çok zaman ayıran kişilerden. Oyundaki hataları bulmak, bunları gidermek, oyuncuya en iyi oyun deneyimini sunmak için geliştirici ekip zamanının büyük bir kısmını bu oyuna ayırıyor. Hal böyle olunca bazı kesimler tarafından oyunun dereceli sisteminde üst sıralarda yer almaları bekleniyor. Ancak durum tam olarak da böyle değil. Oyun geliştiricileri, kendilerince açıkladıkları gayet açık sebeplerle oyunlarını daha iyi hale getirmek için yüksek sıralarda yer almak zorunda değiller.

TFT tarafında bu konuda açıklama yapan isim oyunun tasarım direktörlüğü görevini üstlenen Mort oldu. Kendisi TFT’nin güncel setinde Şampiyonluk aşamasına ulaşabileceğini kendisine kanıtlamış ancak bu süreçten ve geliştiricilik/oyunda yüksek sıralarda olma ilişkisinden bahsetmiş. Yazısında sadece kendinin değil pek çok iş arkadaşının bir kesim oyuncu tarafından yüksek sıralarda olması gerektiği beklentisinden, bu sıralarda olmadıkları için fikirlerinin önemsenmeyeceğinin düşünülmesinden bahsediyor. TFT geliştiricisi Mort, bu konudaki yazısını ise Harcanan zaman, Tasarım iyileştirmeleri ve Kitleyi anlamak şeklinde 3 kısma ayırıyor.

Harcanan zaman kısmında geliştiricilerin haftada 40 saatin üzerinde oyunu daha iyi hale getirmeye, hataları görmeye ayırdığını ve bunun için canlı olmayan sunucularda testler yaptıklarından bahsediyor. Hal böyle olunca haftalık olarak -kendisi şampiyonluk aşaması için 8 haftada 300 saat ayırdığını söylüyor- çok uzun saatler oyun üzerinde çalışmak zorunda kalıyorlar. Bu sebeple hem oyunu daha iyi hale getirmenin hem de kendi derecelerini iyi hale getirmenin imkansız olduğu TFT geliştiricilerinin dereceli sıralarda yukarda yer alamamasına sebep oluyor.

Bir diğer sebep ise tasarım iyileştirmeleri. Bu konuda Mort, meta olan setleri oynamak yerine mümkün olduğunca fazla seti, şampiyonu deneyimleyip oyunculara en iyi tasarımı sunmak için çalıştıklarından bahsediyor. Meta dışı, kazanma oranı düşük setler oynamak da dereceli tırmanışını zorlaştırıyor.

Kitleyi anlamak kısmında ise oyuna bakış açılarından bahsediliyor. Oyuna rekabetçi, kazanma odaklı bakmak yerine TFT geliştiricileri oyunu herkesin, milyonlarca oyuncunun eğlenebileceği keyif alabileceği hale getirmek amacı ile bakıyor. Oyunun sadece yüksek beceri düzeyindeki oyuncular için değil, tüm seviyelerde, tüm beceri düzeylerindeki oyuncular için eğlenceli hale getirilmesi amaçlanıyor.

Bu yukarıda yer alan sebeplerle oyun geliştiricilerinin oyunu daha iyi hale getirmek için yüksek dereceli sıralara ulaşması gerekmiyor. Bu konuda yaptığı açıklamalar ve detaylı yazısı için Riot Mort’a da teşekkürlerimizi sunarız.

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


Teamfight Tactics