8.21 yaması sonunda tüm detaylarıyla paylaşıldı. Bu yamada Alistar, Ashe, Aurelion Sol, Draven, Ezreal, Irealia, Ivern, Kai’Sa, Karma, Karthus, Nunu ve Willump, Zac ve Zoe karakterlerine birtakım değişiklikler getiriliyor. Ayrıca yama Gecenin Kıyısı ve Can Biçen eşyalarına gelen değişiklilerle birlikte giderilen birkaç hatayı da görüyoruz. Fazla uzatmadan, tüm 8.21 yaması detayları:
Yamada Öne Çıkanlar
Şampiyonlar
Alistar
Can miktarı azaldı.
Alistar’ın tüm gücüyle saldırdığı anlarda oluşturduğu tehdit onu seçme sebeplerinin başında geliyor. Ancak biraz fazla açgözlü davrandığı anlarda rakipleri onu cezalandırabilmeli. Koca boğamızı dürtme hasarına karşı biraz daha zayıf hale getirerek onun daha az savaşa girmesini sağlayacağız. Bu sayede rakiplerinin ona baskın yapması kolaylaşacak ve kendisi kötü hesaplanmış çatışmalardan bu kadar kolay sağ çıkamayacak.
Taban nitelikler
Ashe
Pasifinin yavaşlatma etkisi arttı. E’si gördüğü rakip şampiyonlara sinyal veriyor.
Nişancılar arasındaki hasar yarışını biraz daha kızıştırmak yerine, Ashe’in kendine has işlevselliğini biraz daha öne çıkarıyoruz.
Pasif – Buz Atışı
E – Şahin Atışı
Giderilen Hatalar
Aurelion Sol
Can miktarı azaldı. Can yenilenmesi arttı.
Uzay sürüngenimiz artık gezinirken yakalandığında veya bir anda rakibin hışmına uğradığında daha kırılgan olacak. Ancak uzun süre boyunca koridorda altın toplamak zorunda kalırsa diye can yenilenmesini biraz arttırarak canındaki azalmanın etkisini hafifletiyoruz.
Taban nitelikler
Draven
Q’sunun hatalarını gidermece.
Bunlar aslında denge değişikliği değil. Draven’ı etkileyen bazı hataları gidererek rakiplerini görkemli şekilde infaz etmesini zorlaştıran bazı yanlış etkileşimleri ortadan kaldırmaya çalışıyoruz.
Q – Dönen Balta
İlginizi çekebilir: Karşınızda Şanlı Orianna!
Ivern
Hareket hızı arttı. E’nin kalkanı arttı. W’nun isabet etkisi hasarı ilk yetenek seviyelerinde arttı.
Ivern’ün zayıflığı belli bir dezavantajına bağlı olmadığı için, onu birkaç açıdan güçlendirerek çeşitli durumlarda daha başarılı olacak şekilde değiştiriyoruz.
Taban nitelikler
W – Yeşert
E – Patlartohum
Kai’Sa
Pasif tetiklenmesinin artış oranı azaldı. Ultisinin kalkan süresi azaldı.
YG Kai’Sa’nın tank biçme becerisini azaltmak daha çok savunmaya yönelik YG eşyalarına (Banshee, Zhonya) yöneldiğinde ortaya çıkan farkı daha belirgin hale getiriyor. Ayrıca Ölümcül Dürtü’nün kalkan süresinin azalması, bu daha kaybolmadan Kai’Sa’nın sizi katledemeyeceği anlamına geliyor.
Pasif – İkinci Deri
R – Ölümcül Dürtü
Karma
W’nun sabitleme süresi ilk yetenek seviyelerinde arttı.
Karma’nın oyunun erken safhalarında Değişmez Karar’ın sabitleme etkisini kullanabilmek için aldığı riski göz önünde bulundurduğumuzda, yeteneğin ödül kısmının da biraz iyileşmesi gerektiğini görüyoruz.
W – Değişmez Karar
İlginizi çekebilir: Worlds 2018 yarı finalistlerini ne kadar tanıyorsun? Testi çöz, seviyeni gör!
Karthus
W’nun bekleme süresi ve mana bedeli azaldı. R’nin mana bedeli azaldı.
Acı Duvarı, Karthus’un koridorda takas gerçekleştirmek için kullanabileceği en iyi araç. Yeteneğin bekleme süresinin azalması rakiplerinin işini zorlaştıracaktır. Ayrıca mana bedellerinin azalmasıyla Karthus’a eşya seçimlerinde biraz daha özgürlük tanıyarak manaya ağırlık vermediği durumlarda bu kadar zorlanmamasını sağlıyoruz. (Bu arada evet, Karthus pasif halindeyken Ağıt’ın mana harcamadığını biliyoruz.)
W – Acı Duvarı
R – Ağıt
Nunu ve Willump
Hata gidermece ve yeniden kodlamaca.
Birtakım hataları giderme amacıyla Nunu ve Willump’ın yeteneklerini, özellikle de Büsbüyük Kartopu’nu yeniden kodladık. Genel deneyiminiz önemli ölçüde değişmese de birkaç kayda değer iyileştirme olacak.
Pasif – Freljord’un Çağrısı
Q – Tüket
W – Büsbüyük Kartopu
R – Mutlak Sıfır
Zac
Q’nun hasarı arttı.
Esnek Saldırı’nın hasarının artması Zac’in oyunun başlarındaki orman temizleme becerisini (özellikle de Yampiri Yengeçlere karşı) arttıracak; ayrıca ikinci olarak Q’sunu en üst yetenek seviyesine çıkardığı dizilimler için yeteneği daha etkili hale getirecektir. (Hatırlatma: Zac aynı rakibi iki kere tokatladığı veya onu başka bir rakipe çarptığı için, bu değişiklik göründüğünden iki kat daha fazla güç sağlayacak).
Q – Esnek Saldırı
Zoe
Q’nun hasarı ileri yetenek seviyelerinde arttı. E’nin bekleme süresi ileri yetenek seviyelerinde azaldı.
Zoe, bir süre önce ona karşı oynamayı daha az can sıkıcı hale getirmek için yaptığımız değişikliklerin ardından (özellikle de ortalama beceri düzeylerinde) epey zorlanmaya başladı. O dönemde, Zoe’nin yetenek atışlarını isabet ettiremediğinde daha az hasar vermesi gerektiğini söylemiştik. Dolayısıyla bu yamamızda yetenek atışlarını güçlendiriyoruz.
Q – Uçarı Yıldız
E – Hınzır Uyku Baloncuğu
Gragas Ses Belirginliği Güncellemeleri
Gragas’ın temel görünümünün ve temel ses efektlerini kullanan kostümlerinin sesleri güncellendi. Bununla seslerin belirginliğini iyileştirmeyi hedefledik.
Kamuflaj
Kamuflajın (yani yakındaki rakip şampiyonların sizi görebildiği görünmezlik türünün) perde arkasındaki çalışma sistemine yönelik bazı iyileştirmelerimiz var. Genel olarak pek bir fark göremeyeceksiniz; tabii bunun önemli bir istisnası bulunuyor. Düzenleme çalışmamızın bir parçası olarak, kuleler artık görüş açısını bozmayacak. Çünkü görüş açısını bozdukları başka herhangi bir durum bulunmuyor.
İlginizi çekebilir: Riot Games sezon sonu hakkında merak edilenleri cevapladı
Eşyalar
Gecenin Kıyısı
Bedeli azaldı. Gece Örtüsü’nün yoğunlaşma süresi azaldı.
Gecenin Kıyısı’nın yoğunlaşma süresini kısaltmak, kullanıcılarının zamanında fark etmeyi başardıkları baskınlara karşılık verebilmelerini sağlayacaktır. Ayrıca eşyanın zararına satışları da başladı.
Yoldayım Sinyali Sesi
Yoldayım sinyalinin seslerini iki yeni bilgiyi daha sunacak şekilde güncelledik.
Arayüz Yazı Tipi Boyutu
Bir önceki yamamızda iki arayüz yazı tipi sorununu gidermek için bir çalışma yapmıştık. Bu sorunlar, yazı tiplerinin ölçeklendirilmesinin onları biraz bulanık (ve biraz da büyük görünen) hale getirmesi ve yazı tiplerinin arayüzle birlikte doğru şekilde ölçeklendirilmemesiydi. Yaptığımız değişiklikler arayüzü ”doğru” şekle soksa da birçoğunuz bunun ardından yazıların çok küçük kaldığını söyledi. Dolayısıyla yazıları biraz daha büyüterek doğru 8.20 boyutları ve herkesin alıştığı boyutlar arasında bir orta yol bulmaya çalışıyoruz.
Giderilen Hatalar
- İkincil rünlerinizi art arda değiştirmeniz halinde, her iki seçimi de değiştirmek yerine aynı seçimi iki kez değiştirmenize neden olan hata giderildi.
- Ziggs’in R – Cehennem Bombası yeteneğinin ipucu, artık dış çemberde verilen hasar miktarını da gösteriyor.
- Atiklik Çizmeleri, artık Pyke’ın Q – Kemik Zıpkın yeteneğinin şampiyonun kendisine uyguladığı yavaşlatmayı azaltıyor.
- Zyra’nın bitkileri, artık can göstergesine sahip olmayan (örn. Jarvan’ın sancağı, Thresh’in feneri) şeyleri hedef almaya çalışmıyor.
- Teslim olma geri sayımı görsel olarak geri getirildi. Gerçi siz zaten hiç teslim olmadığınız için bu hatayı fark etmemişsinizdir.
- Giderilen bazı diğer hataları yama notlarının önceki bölümlerine serpiştirilmiş halde bulabilirsiniz.
Yakında Gelecek Kostüm ve Renkler
Bu yamanın çıkışını takip eden günlerde yayınlanacak Vadi Hikâyeleri kostümlerini aşağıda bulabilirsiniz.
K/DA kostümleri bu yamanın ilerleyen bölümlerinde, 2018 Dünya Şampiyonası Sezonu Etkinliği sonrasındaki parti sırasında oyuna gelecek.
K/DA Kai’Sa Prestij Serisi kostümünü bu yamanın ilerleyen bölümlerinde, 2018 Dünya Şampiyonası Sezonu Etkinliği sonrasındaki parti sırasında 2500 Şampiyona Sembolü karşılığında açabileceksiniz (semboller, 4 Aralık 2018 saat 10.59’da kaybolacak). Bu K/DA Kai’Sa’dan tamamen farklı bir kostüm olacak ve Prestij Serisi kostümü normal kostüme sahip olmasanız da açabilceksiniz.
Bu yamanın çıkışını takip eden günlerde yayınlanacak renkleri aşağıda bulabilirsiniz:
Cadı Janna (Yakut)
Cadı Janna (Turuncu)
Cadı Janna (Zümrüt)
Cadı Janna (Gökkuşağı)
Cadı Janna (Pembe Kuvars)
Cadı Janna (Altın)
Kont Kledula (Yakut)
Kont Kledula (Pembe Kuvars)
Kont Kledula (Zümrüt)
Kont Kledula (Obsidiyen)
Kont Kledula (İnci Beyazı)
Kont Kledula (Altın)