Fortnite’ın Dünyayı Kurtar tarafı için bir güncelleme yazısı daha paylaşan Epic Games, şu açıklamayı yaptı:
ANA ÜS
Önyüzü güncellemeye karar verdiğimizde kendimize bir sürü hedef belirledik. Kullanıcı arayüzünü anlaşılması ve gezinmesi kolay hale getirirken gelecekteki planlarımız için büyüme payı bırakmak istiyorduk. Ayrıca önyüzün oyunla özdeşleşmesini ve oyuna daha fazla karakter kazandırarak can vermesini amaçladık. Yenilediğimiz menüdeki seçenekler artık “Ana Üssünüzdeki” bölümleri temsil ediyor ve hikâye ilerledikçe tanıştığınız yeni karakterlere ev sahipliği yapıyor.
YÖNETİM MERKEZİ
Yeni Yönetim sekmesi, hesabınızdaki ilerlemeye genel bir bakış açısı sunuyor. Oynamakta olduğunuz kahraman da bu ekranda sizi bekliyor. Bir merkez görevi gören bu ekranda, hikâyede ilerledikçe açılacak olan çeşitli seçenekler de bulunuyor. Bunların arasında kahraman değiştirme ekranına hızlı erişim, niteliklerinize bakma ve gücünüzü arttıran tüm kahraman ve felaketzedeleri yönetme seçenekleri de var.
“Ana Üs Gücü” artık sadece “Güç” olarak anılacak ve seviye atladığınızda K.A.S.K. niteliklerinden şemalara ve kaynaklara kadar çeşitli hediyeler kazanacaksınız. Bu ekranda ayrıca TP Takviyesi bilgilendirmesini rahatça görebilecek ve kısayolunu kullanarak takviye etkinleştirme ekranına kolaylıkla ulaşabileceksiniz.
KAHRAMANLAR
Kahramanlarınızı hizaya getirmenize yardımcı olacak yeni karakterimiz Binbaşı da sizinle tanışmak için can atıyor! Binbaşı’yla hikâye görevlerini yaparken tanıştıktan sonra kendisini Eğitim Odası’nda bulabilirsiniz. Binbaşı, kahramanlarınızın seviyesini arttırma ve onları yönetme ekranını açıyor. Ayrıca savunmacılara, keşiflere ve kahraman dizilimlerine de erişmenizi sağlayacak. Bu özelliği oyuna ekleme tarihimiz yaklaştığında size daha ayrıntılı bilgi vereceğiz. Şimdilik sistemin, birincil kahramanınızın yanı sıra taktiksel ve destek yuvalarını da içerdiğini söyleyebiliriz.
Menüler arasındaki geçişi kolaylaştırmak için sol üst köşeye bir “geri” tuşu ekledik. Oyun kumandası kullanan oyuncular, oyun kumandasındaki birincil geri tuşunu kullanmaya devam edebilir.
FELAKETZEDELER
Felaketzedeler ekranında Yönetici’yi bulacaksınız. Kendisi ekibimize yeni katıldı ve siz onunla ilk olarak Taşlıorman’da tanışacaksınız. Yönetici ekiplerinizi ve felaketzedelerinizi yönetmenize yardımcı olacak.
Ayrıca Otomatik Doldurma isimli yeni bir özellik de getiriyoruz.
Otomatik Doldurma özelliği, ekip yuvasına daima gücü en yüksek olan felaketzedelerinizi yerleştirir. Bu özellik başta açık olsa da istediğiniz zaman kapatarak kontrolü elinize alabilirsiniz. Ekip yerleştirirken de, göz önünde bulundurmanız gereken eşleştirme kurallarını anlatan yeni ipucu ekranından faydalanabilirsiniz.
Son olarak da eşya türleri arasında gezinmeyi eskisinden daha hızlı hale getiren yeni bir özellik ekledik. Sağ ve sol ok tuşlarını kullanarak kahramanlar, şemalar, felaketzedeler, savunmacılar ve kaynaklar arasında hızlıca geçiş yapabileceksiniz!
YÜKSELTMELER
Yükseltmeler odasında cihazlara ve diğer aletlere ulaşmak için robotik yardımcınız Kevin’dan destek alacaksınız. Görevler sırasında seviye yükselince kazandığınız Yükseltme puanlarını kullanarak yeni cihazlar alıp onları geliştirebilirsiniz. Ayrıca, sırt çantanızın kapasitesini büyütmek veya kazmanızın gücünü arttırmak gibi işlevsellik özelliklerini de yükseltebileceksiniz. Yapmayı planladığınız yükseltmelerin detaylarını önizlemeden görerek puanınızı harcamadan önce daha bilinçli kararlar verebileceksiniz.
ARAŞTIRMA
Uçan minibüslerin kralı ve çok sevdiğimiz bilim insanı Lars, Araştırma Laboratuvarı’na yerleşti ve araştırma puanlarını istediğiniz K.A.S.K. niteliklerine dağıtmanızda yardımcı olacak. Ayrıca, dolduğunda fazladan nitelik kazandıran birkaç sayaç daha getirdik. Araştırma Laboratuvarı’nın puan üretme hızı ve depolama alanı kapasitesi artık siz seviye yükseldikçe artacak.
CEPHANELİK
Cephanelik’ten eskiden olduğu gibi şemalarınıza, eşyalarınıza, kaynaklarınıza, Koleksiyon Kitabı’na ve dönüştürme ekranına ulaşabilirsiniz. Ama tabii güncellemeyle Cephanelik’e de yeni bir karakter getirdik: Silah uzmanınız Clip. Hikâye görevlerinde ilerledikçe onunla tanışma fırsatını da yakalayacaksınız. Diğer silah uzmanlarının eline su dökemeyeceği Clip’imiz, en güçlü silah şemalarının her daim gözünüzün önünde durmasını sağlar.
GÖREVLER
Görevler sekmesi artık arayüzdeki birinci sekme. Hikâye görevlerinin ve etkinlik görevlerinin haritalarını gösterecek. Böylece gezinirken ödülleri de inceleme imkânı bulacaksınız. Değişiklikler bunlarla kalmıyor. “Şimdi Oyna!” butonunu ekranın altına taşıdık. Böylece artık oyunla alakalı diğer butonlar göz önüne alındığında daha uygun bir yerde duracak. Görev günlüğüne “Şimdi Oyna!” butonunun hemen altındaki büyük butondan ulaşılacak. Yeni yeri sayesinde görev günlüklerine hikâye görevleri ve etkinlik görevlerinin haritalarından kolaylıkla erişebileceksiniz. Bu sayede, görevleri harita ekranından çıkmadan sabitleyebileceksiniz. İleride görev haritasında gezinmeyi daha da kolaylaştırmak istiyoruz.
YENİ OYUNCU DENEYİMİ
Yeni oyuncuların deneyimini iyileştirmek adına da birkaç değişiklik yaptık. Önceden çoğu görevde, yeni gelen özellikleri arayüzde görünen hedeflerle açıklamaya çalışıyorduk fakat bunların genellikle fark edilmediğini ve umduğumuz kadar etkili olmadığını gözlemledik. Bu yüzden arayüz özelliklerini görevlerle öğretme stratejimizi rafa kaldırdık. Onun yerine bağlama daha uygun olan ve kilit özellikler açıldığında işlevlerini kısaca açıklayan bir sistem getirdik.
Bu yenilemeden önce; sekmelerin fazlalığı, menü seçenekleri gibi oyunun en başından itibaren karşısına çıkan özellikler oyuncunun gözünü korkutabiliyordu. Yeni Ana Üs karakterlerinin gelmesiyle birlikte, yeni özellikler oyuncu hikâyede ilerledikçe daha tutarlı bir tempoda açılacak. Özelliklerle ilgili ek açıklamalar da kısa ve anlaşılır olacak.
BU BENİM HESABIMI NASIL ETKİLEYECEK? YETENEK AĞACINA NE OLACAK? PEKİ YA SAVUNMACI EKİPLERİ?
Getirdiğimiz yenilik yetenek ağacı ve araştırma ağacının yerini alarak onların işlevlerini başka yerlere dağıtmış oldu. Ağaçlar arasında gezinmek vakit alabiliyordu ve anlaşılması zordu. Ayrıca ağaçlarda her zaman çok çekici görünmeyen seçenekler de bulunuyordu. Bu değişikliklerle, oynanışa daha çarpıcı etkileri olan seçimleri Yükseltmeler odasına taşımış olduk. Oyunda ilerlemeye devam edebilmek için gerekli olan felaketzede yuvalarını açmak ya da geliştirmeler yapmak gibi özellikleri artık hikâye görevlerinde ilerledikçe ve Ana Üs’teki karakterlerle etkileşime girdikçe kazanacaksınız. Ayrıca, “liderlik” noktalarını doldurmadan belirli karakter sınıflarını oynamayı engelleyen bazı eski sınırlamaları kaldırarak oyuna başlama evresini biraz daha yumuşatmayı amaçladık.
Yetenek ağacını kaldırınca hesap yükseltme ödüllerini de K.A.S.K. nitelikleri, yükseltme puanları ve TP gibi çeşitli kaynaklarla değiştirdik. İleride yapacağımız bir güncellemede (6.30 güncellemesinde değil) azami seviyeye ulaşmış oyuncuların normalde seviye atlayacakları noktalarda ilave ödüller kazanmalarını sağlayan bir özellik getireceğiz. Azami seviyeye ulaşmış oyuncuların kazandıkları TP miktarlarını 6.30 güncellemesinden itibaren takip edeceğiz. Böylece ileride bu özelliği devreye soktuğumuzda, o ana kadar kazanılan tüm ödülleri geriye dönük verebileceğiz.
Bu değişiklikler oyuna girdiğinde hesabınız dönüştürülecek. Sahip olduğunuz niteliklere ve ilerlemenize göre, dönüştürülen hesabınız eski sistemdeki gücüyle eşdeğer güçte veya daha güçlü olacak. Otomatik olarak, bulunduğunuz seviyenin ve ondan önceki seviyelerin ödüllerini de kazanacaksınız. Önceden kilidini açtığınız özellikler, yeni sistemdeki hikâye görevlerinde bulunduğunuz noktada henüz açılmıyor olabilir; ama önceki sistemde o özelliği açmış olduğunuz için siz yine de yeni sistemde o özelliği kullanabileceksiniz. Önceden araştırma ağacında sahip olduğunuz ilerlemenin yeni sisteme göre eşdeğerine Lars’ın Araştırma Laboratuvarı’nda sahip olacaksınız.
Bir çırpıda alışılması zor olan çok fazla değişiklik yaptığımızın farkındayız. Bu yüzden mevcut oyuncularımıza neyin ne olduğunu kavrama sürecinde yeni Yükseltme odasını ve Araştırma Laboratuvarı’nı birkaç kere sıfırlama imkânı tanıyacağız. Son olarak da savunmacıların önceden seçilmiş olması gerekliliğini kaldırdığımızı haber verelim. Görevlerde ve Fırtına Kalkanı görevlerinde sahip olabileceğiniz savunmacı sayısını belirleyen kuralları değiştirmedik; fakat artık Savunmacı Karesi’ni kullanarak istediğiniz savunmacıyı çağırabileceksiniz.