Connect with us

Espor

League of Legends 14.9 Yama Notları paylaşıldı

League of Legends 14.9 Yama Notları paylaşıldı.

League of Legends 14.9 Yama Notları paylaşıldı

LoL oyuncularının beklediği League of Legends 14.9 Yama Notları yayınlandı. Oldukça detaylı olan güncelleme oyuncular ile 30 Nisan Salı günü paylaşıldı.

League of Legends 14.9 Yama Notları detaylarına genel olarak göz attığımızda zayıflayan şampiyonların Ahri, Aurelion Sol, Blitzcrank, Evelynn, Jinx, Kassadin, Master Yi, Olaf, Pyke, Skarner, Taliyah, Twitch ve Urgot olduğunu görüyoruz.

Güncellemeden güçlenerek çıkan şampiyonlar ise Amumu, Karma, Kennen, Malhazar, Sejuani ve Seraphine olurken, Akshan, Bel’veth, Janna ve Nilah ise bu güncellemede düzenlendi. Şimdi hızlıca League of Legends 14.9 Yama Notları detaylarına göz atalım.

League of Legends 14.9 Yama Notları

Vanguard

“14.9 Yaması’yla birlikte Riot’un hile karşıtı yazılımı Vanguard, League of Legends’a ekleniyor ve aktif hale getiriliyor. Yani Vanguard aktif olarak yaptırımlar uygulayacak ve oyunlarınızın hile yazılımları, botlar ve hilecilerden arınması için elinden geleni yapacak! Kısa bir zaman önce Vanguard’ı LoL’e getirme sebebimizi ayrıntılarıyla açıklayan bir yazı yayınladık. Ona buradan göz atabilirsiniz. Yazı biraz uzun ama bol resimli.

LoL oynamaya devam etmek için yapmanız gereken tek şey Vanguard’ı kurmak. Bilgisayarınızda Vanguard kurulu değilse Riot İstemcisi veya LoL’ü başlattığınızda karşınıza Vanguard’ı kurmanız ve yazılımın etkinleşmesini sağlamak adına bilgisayarınızı yeniden başlatmanız gerektiğini belirten bir pencere çıkacak. Vanguard kurulu ve etkin olana dek LoL sırasına girmeniz veya oynamanız mümkün olmayacak.”

DirectX 9 Desteği Sonlandırılıyor

“14.9 Yaması’yla birlikte League of Legends ve Teamfight Tactics için DirectX 9 desteğini sonlandırıyoruz. Oyunlarımızdaki stabilite ve performansı korumak için oyuncuların büyük çoğunluğunun artık kullanmadığı eski donanım veya yazılımlara yönelik desteğimizi sonlandırmamız gerekiyor. An itibarıyla DirectX 9’u kullanıyorsanız biz bu yazılımın desteğini sonlandırdığımızda bu yazılımı kullanma seçeneğinin otomatik olarak devre dışı bırakılacağını unutmayın. DirectX 9’u donanım uyumsuzluğu sebebiyle kullanıyorsanız oyunları oynamaya devam edebilmek adına cihazlarınızı en kısa zamanda yükseltmenizi öneririz.”

Lee Sin’in Görsel ve Sürdürülebilirlik Güncellemesi

“Lee Sin’in uzun zamandır beklenen Görsel ve Sürdürülebilirlik Güncellemesi geliyor! Geçtiğimiz yıl boyunca Kör Keşiş’i modernleştirmek için çok çalıştık ve sonunda Lee Sin Vadi’ye adım atmaya hazır! Yepyeni bir rig, animasyonlar ve seslere sahip Lee Sin’i oyuncularının sevdiği birçok unsura sadık kalarak layıkıyla güncellemeye çalıştık. Hepinizin yeni Lee Sin’i deneyip rakiplerinize havalı InSec’ler yapmanızı heyecanla bekliyoruz! Kostümler demişken 16’sını da güncelledik! Çalışmanın kapsamı ve artan kostüm kalitesi nedeniyle 16 kostümden 2’sinin bedelini biraz arttırdık. Bu kostümlere zaten sahipseniz güncellenmiş halleri hesabınıza bedelsiz eklenecek! Ama bu kostümlere henüz sahip değilseniz ve onları mevcut bedelleriyle almak istiyorsanız Lee Sin GSG’si gelmeden önce elini çabuk tutun!”

  • Temel Lee Sin
  • Geleneksel Lee Sin (Bedeli 520 RP’den 750 RP’ye yükseltildi.)
  • Tapınak Fedaisi Lee Sin
  • Ejder Yumruk Lee Sin (Bedeli 975 RP’den 1350 RP’ye yükseltildi.)
  • Muay Thai Lee Sin
  • Havuz Partisi Lee Sin
  • Boksör Lee Sin
  • Gecenin Yumruğu Lee Sin
  • Prestij Gecenin Yumruğu Lee Sin
  • Prestij Gecenin Yumruğu 2022 Lee Sin
  • Rekabetin Doruğu Lee Sin
  • Yüce Yumruk Lee Sin
  • Fırtına Ejderi Lee Sin
  • SKT T1 Lee Sin (Hatıra kostümü, 2 haftalığına dönüyor.)
  • Oyun Kurucu Lee Sin (Hatıra kostümü, 2 haftalığına dönüyor.)
  • FPX Lee Sin (Hatıra kostümü, 2 haftalığına dönüyor.)

Dereceli Sezonun 1 ve 2. Mevsimlerinin Tarihleri

“1. mevsimin bitiş tarihinin hızla yaklaştığını hatırlatalım! Bu sezonki dereceli hedefinizi yakalamak üzereyseniz veya iki derece daha yükselmeye kararlıysanız takvimlerinizi işaretlemeyi ve oynamayı unutmayın. Çünkü bu yama 1. mevsimin son yaması. 2. mevsim 14.10 Yaması’yla birlikte 15 Mayıs’ın öğlen saatlerinde başlayacak. Şimdiden hazır olmakta fayda var!”

  • 1. Mevsimin Bitiş Tarihi: Yerel sunucu saatiyle 14 Mayıs 2024 saat 23.59
  • 2. Mevsimin Başlangıç Tarihi: Yerel sunucu saatiyle 15 Mayıs 2024 saat 12.00

Arena

  • Takım dizilimi, strateji ve oyun gidişatı açılarından çeşitliliği arttırmak ve her oyunun farklı hissettirmesini sağlamak adına lobinin boyutunu ikişer oyuncudan oluşan 4 takımdan ikişer oyuncudan oluşan 8 takıma çıkardık. Ayrıca artık 1-8 oyuncu gruplarla sıraya girebileceğiniz için arkadaşlarınızla gırgır şamataya hazır olun!
  • Prizmatik adında yeni bir eşya aşaması getiriyoruz. Bu eşyalar normalde yapamayacağınız uçuk dizilimler yapabilmenizi sağlayan ve diziliminizi belirleyen türden eşyalar. Ama aynı eklentiler gibi sunuldukları için her oyun aynı prizmatik eşyayı alacağınızın bir garantisi yok.
  • Ayrıca örsler ekledik! Tek kullanımlık eşyalar olan örsler kullanıldığında veya otomatik olarak tüketildiğinde tıpkı eklentilerde olduğu gibi size belirli bir kategoriden üç rasgele seçenek sunacak. Tabii ki seçenekleri yenileyebileceksiniz fakat yenileme haklarınız eklentilerle paylaşımlı olacak. Bu yüzden iyice düşünün!
  • Yolunuzu kaybetmenizin sebebi belki de yeni haritamızda olmanızdır! Bu sefer Arena’ya Japon Balığı Göleti de dahil oluyor. Bu harita alışık olduğunuz haritalardan epey farklı olacak. Haritanın bölgelerine her zaman kolayca erişemeyeceksiniz ancak belirli turlarda Çiçek Köprüsü adını verdiğimiz yer açılarak size bölgeler arası geçiş imkânı sağlayacak. Geçitleri ve Saçartohumları da kullanabilirsiniz fakat fazla agresif hareket ederseniz takımınızı sayı olarak dezavantajlı konuma sokabilirsiniz.
  • Arena’yı bu kez tamı tamına DÖRT AY BOYUNCA oynayabileceğinizi söylemiş miydik? Kalıcı olmasa da bu mod böyle uzun süre yayında kaldığında oyuncuların görüşlerinin nasıl değişeceğini ve modun ne kadar oynanacağını görmek istiyoruz.
  • Arena sıralaması önümüzdeki yamaya kadar açılmayacak. O yüzden fırsattan istifade ederek değişikliklere kendinizi alıştırabilirsiniz! Yoksa tüm değişiklikleri listeleyelim mi istiyorsunuz? Ama bunu yaparsak işin sürprizi kaçar, öyle değil mi?
  • Arena’ya yeni oyuncu deneyimine yönelik iyileştirmeler getirdik. Böylece yeni oyuncular kendilerine daha uygun beceri düzeylerinde oyunlara yerleşebilecek ve sıra süreleri kısalacak.
  • (YENİ!) Arena’ya iddialar geldi!

ARENA İÇİN ŞAMPİYON DENGE DEĞİŞİKLİKLERİ

Ahri

  • W’NUN ZAMANLA AZALAN İLAVE HAREKET HIZI: %40 ⇒ %50
  • W’NUN TABAN BÜYÜ HASARI: 50/75/100/125/150 ⇒ 70/95/120/145/170
  • E’NİN BEKLEME SÜRESİ: 12 saniye ⇒ 10 saniye
  • R’NİN SKOR BAŞINA ELDE ETTİĞİ YENİDEN KULLANIM: 1 ⇒ 2

Azir

  • İLAVE CAN: 0 ⇒ 1-18. seviyelerde 0-187
  • Q’NUN BEKLEME SÜRESİ: 14/12/10/8/6 saniye ⇒ 12/10,5/9/7,5/6 saniye
  • W’NUN HASARI: Seviyeye bağlı olarak 0-77 (+50/67/84/101/118) (+%55 YG) ⇒ Seviyeye bağlı olarak 0-77 (+55/72/89/106/123) (+%55 YG)
  • E’NİN BEKLEME SÜRESİ: 22/20,5/19/17,5/16 saniye ⇒ 18/17/16/15/14 saniye

Gnar

  • İLAVE CAN: 0 ⇒ 1-18. seviyelerde 0-357
  • PASİFİN YORGUNLUK SÜRESİ: 15 saniye ⇒ 8 saniye
  • Q’NUN BEKLEME SÜRESİ: 20/17,5/15/12,5/10 saniye ⇒ 18/16/14/12/10 saniye
  • Q’NUN TABAN HASARI: 5/45/85/125/165 ⇒ 20/65/110/155/200
  • W’NUN ZAMANLA AZALAN HAREKET HIZI SÜRESİ: 3 saniye ⇒ 4 saniye

Karthus

  • İLAVE CAN: 0 ⇒ 1-18. seviyelerde 0-314
  • Q’NUN BÜYÜ HASARI: 45/65/85/105/125 (+%35 YG) ⇒ 60/80/100/120/140 (+%45 YG) (Not: Bu yetenek tek hedefe isabet ettiğinde hâlâ iki kat hasar veriyor.)
  • W’NUN BEKLEME SÜRESİ: 15 saniye ⇒ 12 saniye
  • R’NİN BEKLEME SÜRESİ: 200/180/160 saniye ⇒ 60 saniye

Lux

  • PASİFİN YETENEK GÜCÜ ORANI: %45 ⇒ %50
  • E’NİN YAVAŞLATMASI: %25/30/35/40/45 ⇒ %40/45/50/55/60
  • R’NİN BEKLEME SÜRESİ: 60/50/40 saniye ⇒ 30 saniye

Shen

  • İLAVE CAN: 0 ⇒ 1-18. seviyelerde 0-187
  • R’NİN BEKLEME SÜRESİ: 200/180/160 saniye ⇒ 60 saniye

Vex

  • İLAVE CAN: 0 ⇒ 1-18. seviyelerde 0-612
  • W’NUN HASARI: 70/115/160/205/250 (+%70 YG) ⇒ 90/135/180/225/270 (+%80 YG)
  • W’NUN BEKLEME SÜRESİ: 16/15/14/13/12 saniye ⇒ 13/12,5/12/11,5/11 saniye
  • E’NİN BEKLEME SÜRESİ: 13 saniye ⇒ 10 saniye
  • E’NİN YAVAŞLATMASI: %30/35/40/45/50 ⇒ %40/45/50/55/60

Xerath

  • İLAVE CAN: 1-18. seviyelerde 0-255 ⇒ 1-18. seviyelerde 0-493
  • W’NUN HASARI: 60/95/130/165/200 (+%60 YG) ⇒ 90/125/160/195/230 (+%60 YG)
  • W’NUN BEKLEME SÜRESİ: 14/13/12/11/10 saniye ⇒ 10 saniye
  • R’NİN BEKLEME SÜRESİ: 130/115/100 saniye ⇒ 50 saniye

Ziggs

  • İLAVE CAN: 1-18. seviyelerde 0-255 ⇒ 1-18. seviyelerde 0-493
  • Q’NUN BEKLEME SÜRESİ: 6/5,5/5/4,5/4 saniye ⇒ 4 saniye
  • W’NUN BEKLEME SÜRESİ: 14/13/12/11/10 saniye ⇒ 12/11/10/9/8 saniye
  • R’NİN TABAN HASARI: 250/400/550 ⇒ 300/450/600

Büyük Oynanış Değişiklikleri

“Dövüşçü eşyalarından bazılarını yeniden düzenliyor ve Malmortius’un Ağzı’nın işlevini yeniden belirliyoruz. Diğer yandan Akshan, Bel’Veth ve Nilah’yı hizaya sokuyor ve Kennen’in ultisine yeni bir animasyon ekleyip bu yeteneğin işlevini güncelliyoruz. Son olarak Sejuani’yi epey bir güçlendiriyor ve artık elimizi zorlayan Skarner’ı da bir o kadar zayıflatıyoruz.”

Eşyalar

Sihiriçen

  • EŞYA TARİFİ: Uzun Kılıç + Büyüsavar Pelerin + 500 Altın ⇒ Uzun Kılıç + Uzun Kılıç + Büyüsavar Pelerin + 150 Altın
  • BÜYÜ DİRENCİ: 35 ⇒ 30

Malmortius’un Ağzı

  • TOPLAM BEDEL: 2800 Altın ⇒ 3100 Altın
  • [YENİ] YETENEK HIZI: 0 ⇒ 15
  • BÜYÜ DİRENCİ: 50 ⇒ 40
  • SALDIRI GÜCÜ: 65 ⇒ 70
  • CAN SİMİDİ’NİN SÜRESİ: 2,5 saniye ⇒ 3 saniye
  • CAN SİMİDİ’NİN GÜÇLENDİRMESİ: %12 Can Çalma ⇒ %10 Mutlak Sömürü

Ölümün Dansı

  • EŞYA TARİFİ: Çelik Mühür + Caulfield’ın Savaş Çekici + 1000 Altın ⇒ Çelik Mühür + Caulfield’ın Savaş Çekici + Kazma + 125 Altın
  • SALDIRI GÜCÜ: 55 ⇒ 60
  • KARŞI KOY’UN İYİLEŞTİRMESİ: %50 İlave SG ⇒ %75 İlave SG

Sterak’ın Güvencesi

  • TOPLAM BEDEL: 3000 Altın ⇒ 3200 Altın
  • CAN SİMİDİ’NİN BEKLEME SÜRESİ: 60 saniye ⇒ 90 saniye

Yarık Gökyüzü

  • LIGHTSHIELD SALDIRISI’NIN HEDEF BAŞINA BEKLEME SÜRESİ: 6 saniye ⇒ 8 saniye
  • LIGHTSHIELD SALDIRISI’NIN İYİLEŞTİRMESİ: %140 Taban SG (+%6 Eksik Can) ⇒ %120 Taban SG (+%6 Eksik Can)
  • Ornn geliştirmesi değişmedi.

Kararma

  • BATMAZ AY’IN HASARI: Hedefin azami canının %8’i (yakın dövüşçü) / %4’ü (menzilli) ⇒ Hedefin azami canının %6’sı (yakın dövüşçü) / %4’ü (menzilli)
  • Ornn geliştirmesi değişmedi.

Şampiyonlar

Akshan

  • Q – İntikam Bumerangı
    • ŞAMPİYONA İSABET HALİNDE SAĞLADIĞI HAREKET HIZI: %20/25/30/35/40 (100 YG başına +%5) ⇒ Bütün yetenek seviyelerinde %20 (100 YG başına +%5)
    • ŞAMPİYON HARİCİ BİRİMLERE YÖNELİK HASAR: %40/52,5/65/77,5/90 ⇒ %40/50/60/70/80
  • R – Kısasa Kısas
    • MERMİ BAŞINA ASGARİ HASAR: 20/25/30 (+%10 Toplam SG) ⇒ 25/35/45 (+%15 Toplam SG)
    • MERMİ BAŞINA AZAMİ HASAR: 80/100/120 (+%40 SG) ⇒ 75/105/135 (+%45 Toplam SG)

Bel’Veth

  • Pasif – Mor Ölüm
    • YÜK BAŞINA İLAVE SALDIRI HIZI: 1-13. seviyelerde %0,28-%1 ⇒ 1-17. seviyelerde %0,28-%1 (Not: Yani 2-16. seviyelerde Bel’Veth’in saldırı hızı biraz daha yavaş olacak ve bu en çok 13. seviyede hissedilecek.)
  • Q – Hiçlik Akını
    • HASAR: 10/15/20/25/30 (+%110 Toplam SG) ⇒ 10/15/20/25/30 (+%100 Toplam SG)
    • CANAVARLARA YÖNELİK HASAR ÇARPANI: %140 Toplam Hasar ⇒ +45/55/65/75/85 Sabit Hasar (Not: Bu, 136 Toplam Saldırı Gücüne kadar bir güçlendirme anlamına geliyor.)

Kennen

  • E – Şimşek Gibi
    • [YENİ] Hasar alanı için menzil göstergesi eklendi.
  • R – Yıldırım Yağmuru
    • [YENİ] Yıldırım Yağmuru için yeni animasyon eklendi.
    • [YENİ] Kennen artık ultisini hareket ederken kullanabiliyor.

Nilah

  • Q – Şekilsiz Kılıç
    • ASGARİ HASAR: 5/10/15/20/25 (+%90/97,5/105/112,5/120 Toplam SG) ⇒ 5/10/15/20/25 (+%90/95/100/105/110 Toplam SG)
    • İLAVE SALDIRI HIZI: Seviyeye bağlı olarak %10-50 ⇒ Seviyeye bağlı olarak %10-60
    • KRİTİK VURUŞ İHTİMALİNE BAĞLI HASAR ÇARPANI: Kritik vuruş ihtimaline bağlı olarak %100-220 ⇒ Kritik vuruş ihtimaline bağlı olarak %100-200

Sejuani

  • Pasif – Kuzeyin Hiddeti, Buz Zırh
    • İLAVE DİRENÇLER: 10 (+%50 İlave Zırh/Büyü Direnci) ⇒ 10 (+%75 İlave Zırh/Büyü Direnci)
  • W – Kışın Gazabı
    • İLK İSABET HASARI: 10/15/20/25/30 (+%20 YG) (+ azami canının %2’si) ⇒ 5/15/25/35/45 (+%20 YG) (+ azami canının %4’ü)
    • İKİNCİ İSABET HASARI: 20/60/100/140/180 (+%60 YG) (+ azami canının %6’sı) ⇒ 5/25/45/65/85 (+%60 YG) (+ azami canının %8’i)
    • AZAMİ HASAR: 30/75/120/165/210 (+%80 YG) (+ azami canının %8’i) ⇒ 10/40/70/100/130 (+%80 YG) (+ azami canının %12’si)

Skarner

  • Taban nitelikler
    • MANA YENİLENMESİ BÜYÜME ORANI: 0,6 ⇒ 0,75
  • Q – Tektonik Zemin / Toprağın Başkaldırısı
    • İSABET BAŞINA HASAR: 10/25/40/55/70 (+%60 İlave SG) (+ ilave canının %5’i) ⇒ 10/20/30/40/50 (+%60 İlave SG) (+ ilave canının %5’i)
    • [KALDIRILDI] Q yeteneği artık totem veya bitkilere saldırıldığında güçlendirme süresini yenilemiyor.
  • W – Sismik Kalkan
    • YAVAŞLATMA: %20/25/30/35/40 ⇒ Bütün yetenek seviyelerinde %20
    • KALKAN: %9 Azami Can ⇒ %8 Azami Can

Şampiyon Alanları

“Bu yamada oynanış ile grafikleri daha tutarlı bir hale getirmek için şampiyonların çarpışma, rota çizme ve seçim alanlarını yeniden düzenliyoruz.

Seçim alanı, oyuncunun istemcisinin normal saldırılar ve hedefe yönelik yetenekler için imleci hedeflenen şampiyonun üstünde saydığı alana deniyor. Bu alan saldırı menzilini, yetenek atışı isabetini veya bu türden diğer şeyleri etkilemiyor. Bir rakip şampiyonun seçilmesini kolaylaştırıyor sadece. Çoğu şampiyonun seçim alanı oynanış ve görselleriyle yakından ilgili olacak şekilde 100 ila 140 arasında. Bu değişiklikler, oynanışın daha tutarlı hissettirmesini sağlamak üzere şampiyonların seçim alanlarını standart sınırlara çekmeyi amaçlıyor.

Oynanış çarpışma alanıysa isminden de anlaşılacağı üzere oynanışı etkiliyor. Bu alan saldırı menzili ve atışlarla çarpışma faktörlerinden ikisini de etkiliyor. Bu değişiklikler bazı şampiyonları daha güçlü, bazılarını ise daha zayıf hale getirmek için değil, “Nasıl isabet etmedi o ya?” diyeceğiniz anların sayısını azaltmak ve oyunun genel olarak daha tutarlı hissettirmesi için getirildi. Yeni değerler sayesinde oyunun içerisinde şampiyonların boyutları, isabet alanlarıyla daha uyumlu görünecek ve oyuncular için genel olarak daha doğal hissettirecek.

Rota çizme alanı da oynanışa etkisi olan ve birimlerin birbirlerine ne kadar yakın durabileceklerini belirleyen bir faktör. Rota çizme alanlarını henüz değiştirmediğimiz belirli istisnalar da var fakat bu yaşam kalitesi iyileştirmelerini çıkarmamız için engel olmalarını istemedik. Bu yamada genel olarak şampiyonları yeni boyut standartlarına denk gelecek şekilde değiştirdik.”

SEÇİM ALANI

  • Alistar: 145 ⇒ 140
  • Aurelion Sol: 165 ⇒ 150
  • Azir: 88 ⇒ 120
  • Bard: 88 ⇒ 130
  • Blitzcrank: 165 ⇒ 140
  • Brand: 65 ⇒ 120
  • Braum: 100 ⇒ 130
  • Briar: 111 ⇒ 120
  • Darius: 125 ⇒ 120
  • Diana: 75 ⇒ 120
  • Gangplank: 85 ⇒ 120
  • Garen: 75 ⇒ 120
  • Gragas: 155 ⇒ 140
  • Jayce: 75 ⇒ 120
  • K’Sante: 102 ⇒ 140
  • Leona: 75 ⇒ 120
  • Lissandra: 88 ⇒ 120
  • Malzahar: 88 ⇒ 120
  • Malzahar: 88 ⇒ 120
  • Mega Gnar: 180 ⇒ 140
  • Naafiri: 111 ⇒ 120
  • Neeko: 90 ⇒ 120
  • Nilah: 75 ⇒ 120
  • Poppy: 95 ⇒ 100
  • Rengar: 70 ⇒ 120
  • Rumble: 165 ⇒ 140
  • Veigar: 93 ⇒ 100
  • Vel’Koz: 88 ⇒ 120
  • Viktor: 160 ⇒ 120
  • Warwick: 111 ⇒ 120
  • Xerath: 88 ⇒ 120
  • Yasuo: 75 ⇒ 120
  • Yone: 75 ⇒ 120
  • Yuumi: 120 ⇒ 100
  • Zac: 90 ⇒ 140
  • Zoe: 120 ⇒ 100

OYNANIŞ ÇARPIŞMA ALANI

  • Aurelion Sol: 65 ⇒ 80 (Not: Rota çizme alanı değişmedi ve hâlâ 35.)
  • Briar: 55 ⇒ 65 (Not: Rota çizme alanı değişmedi ve hâlâ 35.)
  • Darius: 80 ⇒ 65 (Not: Rota çizme alanı değişmedi ve hâlâ 26.)
  • K’Sante: 65 ⇒ 80 (Rota çizme Alanı: 35 ⇒ 50)
  • Lulu: 65 ⇒ 55 (Not: Rota çizme alanı değişmedi ve hâlâ 30.)
  • Milio: 65 ⇒ 55 (Rota çizme Alanı: 35 ⇒ 30)
  • Naafiri: 55 ⇒ 65 (Not: Rota çizme alanı değişmedi ve hâlâ 35.)
  • Vex: 65 ⇒ 55 (Rota çizme Alanı: 35 ⇒ 30)
  • Warwick: 55 ⇒ 65 (Not: Rota çizme alanı değişmedi ve hâlâ 35.)
  • Yuumi: 65 ⇒ 55 (Rota çizme Alanı: 35 ⇒ 30)
  • Zoe: 65 ⇒ 55 (Rota çizme Alanı: 35 ⇒ 30)

Küçük Oynanış Değişiklikleri

Şampiyonlar (Küçük Değişiklikler)

Ahri

  • W – Tilki Ateşi
    • HASAR: 50/75/100/125/150 (+%30 YG) ⇒ 45/70/95/120/145 (+%30 YG)
  • R – Ruh Saldırısı
    • BEKLEME SÜRESİ: 130/105/80 saniye ⇒ 130/115/100 saniye

Amumu

  • Taban nitelikler
    • TABAN SALDIRI GÜCÜ: 53 ⇒ 57
    • TABAN ZIRH: 30 ⇒ 33

Aurelion Sol

  • E – Çekim Kuvveti
    • TOPLAM HASAR: 50/75/100/125/150 (+%100 YG) ⇒ 50/75/100/125/150 (+%80 YG)

Blitzcrank

  • Pasif – Mana Bariyeri
    • PASİFİN KALKAN SÜRESİ: 10 saniye ⇒ 4 saniye
  • W – Gazla
    • BAŞLANGIÇTAKİ İLAVE HAREKET HIZI: %70/75/80/85/90 ⇒ %60/65/70/75/80

Evelynn

  • W – Yürek Yakan
    • YAVAŞLATMA: %65 ⇒ %45
  • R – Dul Bırakan
    • HASAR: 125/250/375 (+%75 YG) ⇒ 125/250/375 (+%65 YG)

Janna

  • W – Meltem
    • HASAR: 55/90/125/160/195 (+%60 YG) (+%30 İlave Hareket Hızı) ⇒ 55/85/115/145/175 (+%50 YG) (+%30 İlave Hareket Hızı)
  • E – Fırtınanın Gözü
    • KALKAN: 80/115/150/185/220 (+%55 YG) ⇒ 80/120/160/200/240 (+%55 YG)

Jinx

  • R – Manyak Güçlü Ölüm Roketi!
    • BEKLEME SÜRESİ: 70/55/40 saniye ⇒ 85/65/45 saniye

Karma

  • Q – İçindeki Alev
    • YAVAŞLATMA: %35 ⇒ %40 (Not: R+Q’nun yavaşlatması değişmedi ve hâlâ %50.)
  • R+E – Mantra Direniş
    • İKİNCİL HEDEFLERE YÖNELİK ALAN ETKİLİ KALKAN: Birincil hedefin ilave kalkanının %90’ı ⇒ Birincil hedefin ilave kalkanının %100’ü
    • ALAN ETKİLİ HAREKET HIZI İLAVESİ: %12 ⇒ %15

Kassadin

  • E – Güç Darbesi
    • HASAR: 60/90/120/150/180 (+%80 YG) ⇒ 60/90/120/150/180 (+%70 YG)

Malzahar

  • Q – Hiçlik’in Çağrısı
    • MANA BEDELİ: Bütün yetenek seviyelerinde 80 ⇒ 60/65/70/75/80
  • E – Lanetli Kehanet
    • BEKLEME SÜRESİ: 15/13/11/9/7 saniye ⇒ 11/10/9/8/7 saniye

Master Yi

  • E – Wuju Stili
    • İLAVE GERÇEK HASAR: 30/35/40/45/50 (+%30 İlave SG) ⇒ 20/25/30/35/40 (+%30 İlave SG)

Olaf

  • Q – Balta Fırlat
    • HASAR: 65/115/165/215/265 (+%100 İlave SG) ⇒ 60/110/160/210/260 (+%100 İlave SG)
    • CANAVARLARA YÖNELİK İLAVE HASAR: 5/15/25/35/45 ⇒ 10/25/40/55/70
  • R – Ragnarok
    • PASİF DİRENÇLER: 10/20/30 ⇒ 10/15/20

Pyke

  • W – Hayalet Sular
    • MANA BEDELİ: 50 ⇒ 65
    • BEKLEME SÜRESİ: 12/11/10/9/8 saniye ⇒ 14/13/12/11/10 saniye

Seraphine

  • Q – Yüksek Perde
    • HASAR: 60/85/110/135/160 (+%50 YG) ⇒ 60/85/110/135/160 (+%60 YG)

Taliyah

  • Q – Taş Hasadı
    • MANA BEDELİ: 55/60/65/70/75 ⇒ 65/70/75/80/85 (Not: İşlenmiş Zemin’deki mana bedeli değişmedi ve hâlâ 20.)
    • CANAVARLARA YÖNELİK İLAVE HASAR: 25 (+%10 YG) ⇒ 25 (+%5 YG)

Twitch

  • Taban nitelikler
    • TABAN CAN: 682 ⇒ 630
    • CAN BÜYÜME ORANI: 100 ⇒ 104
  • W – Zehir Şişesi
    • YAVAŞLATMA: %30/35/40/45/50 (+%6 YG) ⇒ %30/35/40/45/50 (+%5 YG)
  • R – Zehir Salvosu
    • İLAVE SALDIRI GÜCÜ: 40/55/70 ⇒ 30/45/60

Urgot

  • Taban nitelikler
    • ZIRH BÜYÜME ORANI: 5,45 ⇒ 5,0

ARAM Denge Değişiklikleri

ZAYIFLATMALAR

  • Hwei: Yetenek Hızı: 20 ⇒ 10
  • Nami: Alınan İyileştirme: %95 ⇒ %90; Verilen Hasar: %100 ⇒ %95
  • Smolder: Yetenek Hızı: 0 ⇒ -10; Alınan Hasar: %100 ⇒ %105

EŞYA DÜZENLEMELERİ

  • Kibir: Pasif: 10 + (1 x heykel) SG, Güçlendirme Süresi: 45 saniye (tüm kullanıcılar) ⇒ 15 + (2 x heykel) SG, Güçlendirme Süresi: 90 saniye (yakın dövüşçüler), 10 + (1 x heykel) SG, Güçlendirme Süresi: 45 saniye (menzilliler) (Not: Pasif değişikliği Ornn geliştirmesi olan Ataraksiya için de geçerli.)

MSI Clash Turnuvası

“MSI Clash Turnuvası başlamak üzere! En iyilerin bir araya gelip kozlarını paylaşmasını kutlamanın en güzel yolu bizim de bir turnuvada mücadele etmemiz değildir de nedir? Galip geldiğinizde Dünya Şampiyonası’na katılma hakkı kazanmasanız da takım arkadaşlarınızın kalplerini kazanacaksınız! Yani muhtemelen.”

  • Kayıtların Başlangıcı: 29 Nisan saat 11.00
  • Turnuva Tarihleri: 4-5 Mayıs saat 16.00 – 19.00 (Sunucudan sunucuya değişiklik gösterir.)

Davranış Sistemleri

“Oyundan çıkan, sohbeti kötüye kullanan ve diğer rahatsız edici davranışları sergileyen oyunculara yaptırım uyguluyoruz. Yine de bu tutumlara maruz kalmanın keyifli olmadığının farkındayız. LP veya zaman kaybederek dolaylı yoldan cezalandırılmak da can sıkıcı bir deneyim. Bu durumu hafifletmek için oyununuzda oyundan çıkan veya bilerek besleyen bir oyuncu tespit edildiğinde bunu telafi etmeye karar verdik. Duruma bağlı olarak telafiler şunları içerebilir:”

  • LP Telafisi
  • Otomatik Doldurma Koruması
  • XP Takviyesi
  • ARAM Yenileme Hakkı

İhtişamlı Mağaza Rotasyonu

LEE SIN GÖRSEL VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK GÜNCELLEMESİ

  • Çok iyi görünüyorsun LEE, resmen jilet gibiSİN! Lee Sin’in GSG’sinin çıkmasıyla birlikte Prestij Gecenin Yumruğu kostümünü de İhtişamlı Mağaza’ya geri getiriyoruz. Ama elinizi çabuk tutun çünkü sıradaki yama olan 14.10’daki rotasyonda bu kostüm Mağaza’dan ayrılacak.

Giderilen Hatalar ve Yaşam Kalitesi Değişiklikleri

YAŞAM KALİTESİ DEĞİŞİKLİKLERİ

  • Fiora’nın E’si artık Yarık Gökyüzü ve E’nin ikinci saldırısı etkin olduğunda bu ikisi arasından en yüksek hasar veren etkiyi kullanıyor.

GİDERİLEN HATALAR

  • Ormancı eşyasını alıp hemen sattıktan veya iade ettikten sonra oyunun geri kalanı boyunca koridor minyonlarından daha az XP kazanılmasına yol açan hata giderildi.
  • Master Yi’nin Çift Saldırı pasifinin Keskin Sağanak yüklerini tüketmesine yol açan hata giderildi.
  • Graves’in normal saldırılarının Yarık Gökyüzü’nden faydalanmamasına yol açan hata giderildi.
  • Aatrox’un W’sunun zincirlerinin hedefin yetenek alanını terk etmesine rağmen hasar vermesine yol açan hata giderildi.
  • Kled’in W’sunun dördüncü isabette yetenek etkilerini uygulamamasına yol açan hata giderildi.
  • Hedef, Yone’nin Q’sundan kaçınsa da bu yeteneğin yük kazanmasına yol açan hata giderildi.
  • Gwen’in W’sunun zırh ve büyü direnci ilavesini hesaplarken dönüşümlerden elde edilen yetenek gücünü veya değişken kuvveti hesaba katmamasına yol açan hata giderildi.
  • Ahri ultisini çaldıktan sonra bir rakibi alt ettiğinde Sylas’ın Ruh Saldırısı yükü kazanmamasına yol açan hata giderildi.
  • Rengar’ın Vahşet güçlendirmesi geçtikten sonra Navori Seribıçakları ile elde ettiği bekleme süresi azaltmasını kaybetmesine yol açan hata giderildi.
  • Şövalyenin Adağı’nın görsel efektinin rakip takım tarafından görülebilmesine yol açan hata giderildi.
  • Skarner’ın Q’sunun güçlendirme süresini totemlere veya bitkilere saldırarak yenileyebilmesine yol açan hata giderildi.
  • Skarner’ın Mıhla yeteneğini kullanırken Hexgeçitlerden geçebilmesine yol açan hata giderildi.
  • Lulu tarafından dönüştürülmüşken Nocturne’ün pasifinin bekleme süresi bittiğinde görsel efektinin varlığını korumasına yol açan hata giderildi.
  • Illaoi’nin E’sinin Briar’ın R’sini sonsuza dek sürdürmesine yol açan hata giderildi.
  • Neeko’nun kopyasını hareket ettirmek için W’sunu kullanmasının Kassadin’in E’sinin yükleri için yetenek kullanımı olarak kabul edilmesine yol açan hata giderildi.
  • Sylas’ın Taliyah R’sini kullanım esnasında gasp ettiğinde bu yeteneğin yalnızca yeniden kullanım kısmını elde etmesine yol açan hata giderildi.
  • Skarner’ın Mıhla yeteneğinin onu çalıların içindeyken kısa süreliğine görünmez kılmasına yol açan hata giderildi.
  • Skarner’ın E’siyle çalıya giren Skarner ve rakiplerinin bazen kısa süreliğine ortadan kaybolmalarına yol açan hata giderildi.
  • Skarner’ın E’sinin Fiora’nın W’sunu tetiklememesine ve dolayısıyla Fiora’nın yeteneği savuşturduktan sonra rakipleri sersemletememesine yol açan hata giderildi.
  • Skarner’ın E’sinin rakibi çarptığı duvar fazla inceyse rakibi sersemletmemesine yol açan hata giderildi.
  • Skarner’ın E’sinin hedeflenen şampiyon büyü kalkanına sahipken kitle kontrolüne maruz kaldığında durmasına yol açan hata giderildi.
  • Skarner’ın E’sinin rakibi duvarın diğer tarafından tuttuğunda kamerayı olağandışı hareket ettirmesine yol açan hata giderildi.
  • Smolder’ın ultisini kullandıktan sonra bu yeteneğin simgesinin kullanılabilir gibi görünmesine yol açan hata giderildi.
  • Lux’ın E’sinin ve Xerath’ın W’sunun belli bazı duvarlara doğru kullanıldıklarında rakipleri tespit edememelerine yol açan hata giderildi.
  • Kumbelası Skarner’ın ses efektleriyle ilgili sorunlara yol açan hata giderildi.
  • Skarner’ın yüzey şeklinden çıkış ses efektinin olması gerekenden geç oynatılmasına yol açan hata giderildi.
  • Mikael’in Lütfu’nun takım arkadaşlarındaki Renata Glasc R’sini arındırmamasına yol açan hata giderildi.
  • Dünyalar Yıkan Malzahar’ın Ölümün Pençesi (R) görsel efektleri artık olması gerektiği gibi ağzından gönderiliyor.
  • Işık Yangını Brand’in Alev (P) görsel efektleri artık aşılamayan yüzey şekillerinin üstünde işlenmiyor.
  • Rakipler Kıyamet Ateşi, Vandal, Işık Yangını ve Ebedi Ejder Brand’in Alev (P) yeteneğinin etkisindeyken imleci şampiyonlarının üstüne getirdiklerinde artık kırmızı piksel görsel efekt belirmiyor.
  • Yücelik Yolu Kayle’ın artık arayüz portresi için 11. seviyesinden öncesine özel bir açılış görseli bulunuyor.

Sizler League of Legends 14.9 Yama Notları hakkında neler düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi aşağıdaki yorum bölümünden bizler ve diğer okuyucular ile paylaşmayı unutmayın.


İlginizi Çekebilir:

VALORANT herkese yazma nasıl yapılır? Anlatıyoruz!

Steam Türk Lirası yapma! Steam TRY Converter nasıl kullanılır?

Steam hesap değeri nasıl öğrenilir? İşte Steam Calculator

Twitch abonelik fiyatları zamlandı! İşte Twitch yeni abonelik fiyatları

Şef Editör - Espor ve gazetecilik işlerini kovalıyorum. - yusufcan@playerbros.com

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Espor