Connect with us

LoL

League of Legends 2023 sezon öncesi dönem güncellemeleri için detaylar paylaşıldı!

League of Legends 2023 sezon öncesi dönem güncellemeleri kapsamında Kimya Ejderi ve daha fazlası Açık Beta’da!

League of Legends 2023 sezon öncesi dönem güncellemeleri için detaylar paylaşıldı!
Twitter: LoLTurkiye

League of Legends topluluğunun bildiği üzere artık sezonlar mevsimlere ayrılmış durumda ve League of Legends 2022 senesinin son dereceli mevsiminin sonlarına gelmiş bulunmaktayız. Her sene değişmekte ve gelişmekte olan LoL tarafında 2023 senesine ve yeni dereceli sezonu başlamadan önce yeni sistem ve farklılıklar da gelmeye devam ediyor.

League of Legends Açık Beta’da oyuncuların huzuruna sunulan yenilikler ve değişiklerin detayları paylaşıldıktan sonra, geridönüş beklediklerini dile getiren League of Legends ekibi ayrıca şu notu paylaştı:

Not: Başlangıçta içeriklerin geliştirme aşamasındaki halleriyle karşılaşacaksınız. Dolayısıyla League of Legends Açık Beta süresince simgelere, eşya ve etki adlarına, görsel ve ses efektlerine, nitelik değerlerine ve fazlasına biz onlar üzerinde test yaptıkça daha fazla değişiklik gelebilir. Çok büyük bir değişiklik olmadığı sürece bu ilk bakış yazısı yayınlandıktan sonra güncellenmeyecek. Yama notları çıktığında, her zamanki gibi en son ayrıntıları orada bulabileceksiniz.

League of Legends 2023 sezon öncesi dönem

Kimya Ejderinin Dönüşü

League of Legends vadisinde Kimya Ejderi’nin geri gelmesiyle beraber direkt olarak ejderde olan değişiklikler ve vadide yarattığı etkiler şu şekilde paylaşıldı:

  • Kimya Ejderi kesildiğinde artık az miktarda sıvışma ve iyileştirme/kalkan gücü veriyor.
  • Kimya Ruhu’ysa oyunculara belli bir can değerinin altına düştüklerinde ilave hasar kazandırıyor.

League of Legends vadisinde Kimya Ejderi ruhu olması durumunda:

  • Saçartohumlar artık menzilindeki birimleri iki kat uzağa savuruyor.
  • Can Erikleri, Takviye Erikleri’ne dönüşüyor. Onları tüketen oyuncular artık yavaşlamıyor ve her zamanki iyileştirmenin yanı sıra biraz ilave kalkan da kazanıyor.
  • League of Legends’ın efsanevi vadisinde Keşif Çiçeği, Avcı Çiçeği’ne dönüşüyor. Bu bitkiler isabet aldıklarında artık çevrelerindeki küçük dairesel bir alanı ve isabet aldıkları yönün tersinde kalan koni şeklindeki bir alanı açığa çıkarıyorlar. Açığa çıkarılan rakip şampiyonlara doğru ilerleyen oyunculara hareket hızı kazandırıyorlar ve açığa çıkarılan totemlerin canını 1’e indiriyorlar.

Orman İyileştirmeleri

League of Legends oyun içi dükkanda yeni bir içerik ile karşılaşacak olan oyuncular, dükkandaki yumurtalardan birini alması durumunda, canavar kestikçe ve oyun ilerledikçe sahiplerine ödül kazandırıyor.

  • Noxus Korkedisi: Bu yoldaş daha agresif bir oyun sergilemeyi düşünen ormancıların gözdesi olacak. Sahibine rakipleri yavaşlatma imkânı ve ilave hasar sunacak.
  • Ixtal Ixemenderi: Bu yoldaş ön saflarda takımın tankı olarak çarpışmayı düşünen ormancıların tercihi olacak. Sahibine canına bağlı olarak değişen bir kalkan verecek. Kalkan kırıldığındaysa ilave yavaşlatma direnci ve sıvışma sağlayacak.
  • Ionia Bulutgezgini: Bu yoldaş haritada hızlıca seyahat etmeyi amaçlayan ormancıların favorisi olacak. Sahibine ilave hareket hızı kazandıracak.

Ormancı rolüne özel güncellemeler

  • League of Legends’ta ormancı rolüne alışkın olmayan oyuncular için bu rolü daha basit bir hale getirmek adına canavarların çatışmayı terk etme mesafelerine yönelik bir gösterge ekleniyor.
  • Ormanı daha erişilebilir kılmak için getirilen yeniliklerden biri de her şampiyon için önerilen orman rotaları sunmak ve bu ilk temizleme rotaları, dünyanın dört bir yanından yüksek beceri düzeyindeki ormancıların ustalaştıkları şampiyonlarla oynadıkları oyunlardan elde edilen verilerle belirlendi. Bu notları paylaşan League of Legends ekibi ek olarak rotaların yeni veriler ışığında her yamada güncelleneceğini de dile getirdi.

İletişim Araçları

League of Legends’ın oyun dilinde “ping” diye adlandırdığımız sinyaller takım oyunun vazgeçilmez bir parçası. Açık Beta’da bu sinyaller iki katına çıkıyor ve kullanabileceğiniz 8 sinyal sırasıyla şu şekilde olacak:

  • Geri Dönen Sinyaller (saat yönünde): Geri Çekil, Yoldayım, Yardım Et, Rakip Kayboldu
  • Yeni Sinyaller (saat yönünde): İttir, Saldır, Savun, Yemle

Buna ek olarak League of Legends için yeni bir sinyal çarkı da bizimle beraber vadiye inecek:

  • (Soldan sağa) Görüş Temizlendi, Rakip Görüşü, Görüş Lazım

Harita Hedefi Oylaması

Riot Games’in League of Legends’ta bu yeni özellik için yaptığı açıklama şu şekilde:

Takım arkadaşlarınızla bir harita hedefini tamamlama konusunda hemfikir olmak kolay olmayabiliyor. Ayrıca bir harita hedefini savunabileceklerin “Yoldayım”, savunamayacakların “Geri Çekil” sinyallerini göndermesi de fazlasıyla kafa karıştırıcı olabiliyor. Bu nedenle harita hedefleri işaretlendiğinde beliren ve teslim oylamasına benzeyen yeni bir oylama özelliği getiriyoruz. Artık tüm oyuncular ilgili harita hedefini tamamlamak veya savunmak isteyip istemediklerini bu oylama sayesinde belirtebilecek.

Görüş Sistemi Güncellemeleri

Totemlerin süresinin dolup dolmadığını anlamak League of Legends özelinde oyunculara zorluk yaşatan durumlardan biriydi fakat bu güncelleme ile beraber hem dost hem de rakip totemleri kontrol etmek daha kolay olacak. Dost olan totemlerin dolma süresi 60 ve 30 saniye kaldığında kendilerine özel bir görsel ile belli olacak. Rakip totemler için ise, rakip tarafından yerleştirildiğini gördüğünüz bir totemi 10 saniye içinde işaretlediğinizde totemin üzerinde, totem kaldırılana veya süresi dolana dek görünen ve kalan süreyi doğru bir şekilde gösteren bir zamanlayıcı olacak.

Yeni Ve Güncellenmiş Eşyalar

Icathia’nın Metaneti (İhtişamlı Eşya)

  • 400 Can
  • 30 Zırh
  • 30 Büyü Direnci
  • 20 Yetenek Hızı
    • Hiçlikdoğan Direnci: Şampiyonlarla çatışmada geçirdiğiniz her saniye için 3 Zırh ve Büyü Direnci veren bir yük kazanırsınız. En fazla 10 yük birikebilir. Azami yüke ulaştığınızda güçlenerek anında etrafınızdaki her rakipten azami canınızın %4’ü kadar can sömürürsünüz (minyon ve canavarlar için bu oran %1’e düşer) ve yüklerden elde ettiğiniz zırh ve büyü direnci çatışma sona erene dek ikiye katlanır (60 saniye bekleme süresi).
    • İhtişamlı Pasif: Diğer tüm efsanevi eşyalara 5 Zırh ve Büyü Direnci sağlar.

Aydınlık Erdem (İhtişamlı Eşya)

  • 400 Can
  • 30 Zırh
  • 30 Büyü Direnci
  • 20 Yetenek Hızı
    • Kılavuz Işık: Ultinizi kullandığınızda sınırları aşarak azami canınızı 9 saniyeliğine %10 arttırırsınız. Bu durumdayken siz ve 1200 birim içindeki takım arkadaşlarınız 25 Temel Yetenek Hızı kazanırsınız. Ayrıca sizin ve takım arkadaşlarınızın canı 3 saniyede bir azami canlarınızın %1,5’i kadar yenilenir. Bu oran ilgili şampiyonun eksik canına bağlı olarak en fazla %100 olacak şekilde artar. Size yönelik iyileştirme etkileri ikiye katlanır (90 saniye bekleme süresi).
    • İhtişamlı Pasif: Diğer tüm efsanevi eşyalara 100 Can sağlar.

Buzdoğan Eldiven (İhtişamlı Eşya)

  • 400 Can
  • 40 Zırh
  • 20 Yetenek Hızı
    • Büyülükılıç: Bir yetenek kullandıktan sonraki saldırınız güçlenerek taban hasarınızın %100’üne eşdeğer miktarda fazladan alan etkili fiziksel hasar verir ve 2,5 saniyeliğine bir buz alanı oluşturur. Alandan geçen rakipler %15 + azami canınızın %0,003’ü kadar yavaşlar. Ana hedefiniz bu oranın iki katı kadar yavaşlar ve size verdiği hasar 2,5 saniyeliğine %10 azalır (1,5 saniye bekleme süresi).
    • İhtişamlı Pasif: Diğer tüm efsanevi eşyalara 50 Can, %5 Sıvışma ve %5 Yavaşlatma Direnci sağlar.

Devin Hükmü (İhtişamlı Eşya)

  • 800 Can
  • %200 Taban Can Yenilenmesi
  • 20 Yetenek Hızı
    • Devasa Tüketim: Bir şampiyonun en fazla 600 birim yakınındayken 3 saniyeliğine yoğunlaşarak güçlü bir saldırı yaparsınız. Saldırı hedefe 50 + azami canınızın %10’u kadar ilave fiziksel hasar verir ve hedefin canını sömürerek sizi aynı miktarda iyileştirir. Azami canınız sömürülen canın %15’ine eşdeğer miktarda kalıcı olarak artar (hedef başına 30 saniye bekleme süresi). (Not: Eşya satılırsa azami can artışı kaybolur.)
    • İhtişamlı Pasif: Diğer tüm efsanevi eşyalara %1 Can Artışı ve %6 Boyut Artışı sağlar.

Asırlık Sopa (İhtişamlı Eşya)

  • 60 Yetenek Gücü
  • 300 Can
  • 300 Mana
    • Bu eşya 10 dakika boyunca dakikada bir 20 Can, 20 Mana ve 4 Yetenek Gücü kazanır ve toplamda 200 Can, 200 Mana ve 40 Yetenek Gücü sağlar. Azami yüke ulaştığınızda seviye atlarsınız (Not: Seviyeniz 18’i aşamaz).
    • İhtişamlı Pasif: Diğer tüm efsanevi eşyalara 5 Yetenek Hızı sağlar.

Antik Dönüştürücü

  • 225 Can
  • 300 Mana
    • Antik Dönüşüm: Şampiyonlardan alınan hasarın %15’i kadar mana, harcanan mananın %20’si kadar can yeniler. Kullanım başına en fazla 15 Canla sınırlıdır. Açıp kapatılabilen yetenekler saniyede en fazla 15 Can iyileştirebilir.

Cehennem Maskesi

  • 500 Can
  • 300 Mana
  • 40 Büyü Direnci
  • 10 Yetenek Hızı
    • Antik Dönüşüm: Şampiyonlardan alınan hasarın %15’i kadar mana, harcanan mananın %20’si kadar can yeniler. Kullanım başına en fazla 15 Canla sınırlıdır. Açıp kapatılabilen yetenekler saniyede en fazla 15 Can iyileştirebilir.
    • Tuz Buz Et: Yakınınızdaki rakip şampiyonları lanetler ve onların büyü direncini 5 (+%1,5 İlave Can) azaltır (en fazla 25). Lanetlenen her rakip başına 9 Büyü Direnci kazandırır.
    • Bir şampiyon tek seferde yalnızca bir rakip tarafından lanetlenebilir (en etkili lanete öncelik verilir).

Günateşi Kalkanı (Artık İhtişamlı Eşya Değil)

  • 400 Can
  • 50 Zırh
    • Alev Kusan: Hasar vermek veya almak yakınınızdaki rakiplere 3 saniyeliğine 15 (+%1,75 İlave Can) Büyü Hasarı vermeye başlamanızı sağlar (minyonlara %25, orman canavarlarına %150 daha fazla hasar verir). Şampiyonlara veya destansı orman canavarlarına bu etkiyle hasar vermek, bir yük ekleyerek sonraki Alev Kusan hasarını 5 saniyeliğine %10 arttırır (bu etki 6 defa birikebilir).

Turbo Kimyasal Tankı (Artık İhtişamlı Eşya Değil)

  • 450 Can
  • 50 Büyü Direnci
  • 10 Yetenek Hızı
    • Aktif – Süper Güç: Rakiplere veya rakip kulelere doğru ilerlerken 4 saniyeliğine %40 Hareket Hızı kazanırsınız. Bir rakibin yakınına geldiğinizde (veya 4 saniyenin ardından) etrafa bir şok dalgası saçarak yakınınızdaki şampiyonları 1,5 saniyeliğine %40 yavaşlatırsınız (90 saniye bekleme süresi).

Randuin’in Alameti

  • 400 Can
  • 70 Zırh
    • Aktif – Boyun Eğdir: Yakınınızdaki rakipleri 2 saniyeliğine %55 yavaşlatır (60 saniye bekleme süresi).
    • Kaya Gibi: Saldırılardan alınan hasarı en fazla %5 + azami canınızın %0,35’ine eşdeğer miktarda azaltır. Azaltma etkisi, saldırının verdiği hasarın %40’ıyla sınırlıdır.
    • Kritik Vuruş Direnci: Kritik vuruşlardan %20 daha az hasar alırsınız.

Shojin’in Mızrağı

  • 65 Saldırı Gücü
  • 300 Can
  • 20 Yetenek Hızı
    • Ejderha Gücü: Ulti harici yetenekleriniz 6 + ilave SG’nin %10’una (menzilli şampiyonlar için 4 + ilave SG’nin %6’sına) eşdeğer miktarda yetenek hızı kazanır. Bu etki hareketsiz bırakan yetenekler için azalarak 3 + ilave SG’nin %5’ine (menzilli şampiyonlar için 42 + ilave SG’nin %3’üne) eşdeğer miktarda yetenek hızı kazandırır.
    • Zaruret: Eksik canınıza bağlı olarak hareket hızı kazanırsınız. Bu artış en fazla %15 (menzilli şampiyonlar için en fazla %10) olur (canınız %33’ün altına düştüğünde azami hız artışına ulaşırsınız).

Vahşi Hydra

  • 65 Saldırı Gücü
  • 20 Yetenek Hızı
  • %9 Mutlak Sömürü
    • Biç: Saldırılar ve yetenekler isabet alan hedefin 350 birim yakınındaki diğer rakiplere %60 (menzilli şampiyonlar için %30) Fiziksel Hasar verir.
    • Etçil: Bir rakibi katlettiğinizde 0,5 SG ve %0,1 Mutlak Sömürü kazanırsınız. En fazla 25 SG ve %5 Mutlak Sömürü kazanabilirsiniz. Katledilme halinde yüklerin %50’sini kaybedersiniz.
    • Saldırı ve yetenekler her hedefe 10 saniyede yalnızca bir kez isabet edebilir.
    • Biç etkisi yapıların üstünde tetiklenmez.

İlginizi Çekebilir:

PMPL Türkiye 2022 Güz Sezonu lig aşaması tamamlandı!

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


LoL