Connect with us

Güncel

VALORANT 7.04 Yama Notları yayınlandı

VALORANT 7.04 yama notlarında ajanlarda değişiklikler yapıldı.

VALORANT 7.04

VALORANT Bölüm 07 Kısım 02’nin başlamasıyla birlikte bazı ajanlarda düzenlemeler yaptı. VALORANT, ajanların yarısından çoğunda yaptığı değişikliklerin asıl hedefinin oyunun netliğini arttırmak olduğunu paylaştı. Oyun ekibi birkaç farklı yeteneğe veya haritada geniş bir alana etki eden ultilere maruz kalındığında eldeki karşı oyun olanaklarının bazen çok kısıtlanabildiğini ve bu durumun oyuncuların afallamalarına veya bir dahaki sefere neyi farklı yapabileceklerini algılayamamalarına yol açtığını fark etmiş ve hemen kolları sıvamış olacak ki, ajanlarda bazı değişikliklere gidildi.

Yama notlarını hep birlikte inceleyelim. Bu güncellemenin tam sürümü önümüzdeki hafta yayınlanacak.

VALORANT 7.04 Yama Notları

AJANLAR

Bahsedilen dokunuşları özetleyecek olursak:

  • Etki alanı geniş ultilerin kullanım sıklığını azaltmak
  • Yeteneklerin haritada aktif kalma süresini azaltmak
  • Kırılabilen yeteneklerin can değerini azaltmak
  • Ayrıca ulti bedellerinde yapılan aşağıdaki güncellemelerin geniş alanlarda yüksek tesire sahip ultilerin rakipler üzerinde kurduğu baskıyı daha iyi dengeleyeceğini düşünüyor, hem turun kaderini belirleyen yeteneklerin sıklığını düzenleyeceğine hem de yüksek ve düşük bedelli ultiler arasındaki seçimi daha bariz kılacağına inanıyoruz.

BREACH

  • Artçı Sarsıntı (C)
    • Patlama başına hasar arttı: 60 >>> 80
    • Patlama sayısı azaldı: 3 >>> 2
  • Zelzele (X)
    • Gereken ulti puanı arttı: 8 >>> 9

BRIMSTONE

  • Uydu Saldırısı (X)
    • Gereken ulti puanı arttı: 7 >>> 8

FADE

  • Ecel (C)
    • Yetenek kullanıldıktan sonraki silah kuşanma gecikmesi biraz arttı.

GEKKO

  • Pofuduk Tarlası (C)
    • Etki alanı artık patlamadan önce saniyede 10 hasar veriyor.
  • Kankuş (Q)
    • Can değeri azaldı: 100 >>> 80
  • Zorba (X)
    • Zorba’nın patlama efekti etkilediği alanın daha kolay görülüp anlaşılabilmesi ve tabii bir de sevimliliğine sevimlilik katmak için cilalandı.

KILLJOY

  • Tecrit (X)
    • Gereken ulti puanı arttı: 8 >>> 9

Omen

  • Paranoya (Q)
    • Kullanım esnasında hareket hızı etkilenmiyor.

SKYE

Keşif ve alan ele geçirmeye yarayan yeteneklerinin birleşimi sayesinde Skye mevcut metada kilit bir ajan konumunda. Skye’ın bu yetenek kombosu sayesinde yeni kompozisyonlara zemin hazırlama gücünü elinde tutması hoşumuza gitse de masaya getirdiği katkı yelpazesinin genişliğini göz önünde bulundurunca aynı roldeki diğer ajanlara kıyasla bariz bir zayıflığı olmadığı görüşündeyiz. Yapılan değişikliklerle Kılavuz Işık’ın bilgi toplama mesafesini kısaltıyoruz. Ayrıca Skye’ın kör edici yeteneğini etkinleştirmeden uzun süre uçurduğu senaryoda rakiplerinin tedirgin olacağı zaman penceresini de daraltıyoruz. Ek olarak Av Peşinde ve İzsürenler yeteneklerinin can değerlerini daha kolay baş edilebilir hale getirecek şekilde azaltıyor, ultisinin bedelini de takıma sağladığı üst düzey katkıyı daha iyi karşılayacak şekilde arttırıyoruz.

Bu değişiklikleri yakından inceleyecek ve Skye’ın aynı roldeki diğer ajanlarla arasındaki seçim rekabetini daha sağlıklı bir zemine getirip getirmediklerini ve herhangi bir tarafın yeni güncellemelere ihtiyaç duyup duymadığını takip edeceğiz. — June

  • Kılavuz Işık (E)
    • Azami uçuş süresi kısaldı: 2,5 sn. >>> 2 sn.
  • Av Peşinde(Q)
    • Can değeri azaldı: 100 >>> 80
  • İzsürenler (X)
    • Gereken ulti puanı arttı: 7 >>> 8
    • Can değeri azaldı: 150 >>> 120

SOVA

  • Keşif Oku (E)
    • Toplam tarama sayısı azaldı: 3 >>> 2

VIPER

  • Viper’ın İni (X)
    • Gereken ulti puanı arttı: 8 >>> 9

ASTRA

Astra’nın Çekim Alanı ve Nova Darbesi yetenekleri arasında çarpıcı bir güç dengesizliği bulunduğunu gözlemledik. Hedefimiz bu iki yeteneği işlev bakımından daha net sınırlar içine almak. Çekim Alanı Astra’nın alan kontrolü, Nova Darbesi ise bir alanda seri tesir sağlamak için kullanacağı yeteneği olacak. Bununla birlikte Astra’nın yıldızlarının rakip üzerinde kurduğu uzun süreli baskıyı bir nebze hafifletmek amacıyla rakiplerine yeterince hızlı hareket ettikleri takdirde etkinleştirilmiş bir Çekim Alanı’nın yanından hazırlık süresi tamamlanmadan geçebilecekleri bir pencere tanıyoruz.

Oyun netliğini iyileştirmek ve rakiplerinizin ya da sizin duvara duyulacak kadar yakın olup olmadığınız sorusu etrafındaki belirsizliği ortadan kaldırmak adına Kozmik Ayrım’da değişikliğe gidiyoruz. Bu değişikliğin aynı zamanda Astra’nın duvarına kendisinin ve takımının etrafında oynayabileceği daha net bir güç profili sunduğuna inanıyoruz.

  • Çekim Alanı (C)
    • Etkinleşme süresi arttı: 0,6 sn. >>> 1,25 sn.
    • Çekim süresi kısaldı: 2,75 sn: >>> 2 sn.
  • Nova Darbesi (Q)
    • Etkinleşme süresi kısaldı: 1,25 sn. >>> 1 sn.
  • Kozmik Ayrım (X)
    • Duvar artık sesleri boğuklaştırmak yerine tamamen engelliyor.

JETT

Kendisine getirdiğimiz bir önceki değişikliklerden bu yana Jett gerek rekabete dayalı karşılaşmalarda gerek de profesyonel arenada baskınlığını korumayı sürdürüyor. 4.08 Yaması’nda atılma yeteneğinde yapılan dengelemenin Jett’i daha bilinçli ve stratejik hamlelere ittiğini görmekten memnun olsak da Jett’in oyundaki diğer Düelloculara ve genel anlamda ajanlara kıyasla daha istikrarlı güç pencerelerine sahip olduğunu ve daha cömert dengelemeler aldığını da inkâr edemeyiz.

Bu değişikliklerdeki amacımız yeteneklerini ve güç pencerelerini bilinçli kullanmasını sağlayarak Jett’in agresif, keskin nişancı Düellocu yönünü daha da ön plana çıkarmak. Sıkışık pozisyonlardan sıyrılarak bölgeye atılma yönü Jett’i eşsiz kılıyor ve bunu sürdürme hedefindeyiz. Öte yandan Jett’in açıları tutma ve çabucak kullanabildiği yetenekleriyle stratejik hataları telafi etme özelliklerini törpüleyerek savunmadaki gücünü azaltıyoruz.

Tüm bu yeniliklerin hem Jett’in taktiksel döngüdeki genel güç düzeyini ve yerini diğer ajanlarla daha uyumlu hale getireceğine hem de kendisinin VALORANT kadrosundaki şahsına münhasır rolünü ve havasını koruyacağına inanıyoruz. Düşünce sürecimizi size aktarmak adına her bir değişikliğin beklentilerimizi nasıl karşıladığını özetleyen açıklamalar hazırladık. Ayrıca bu değişikliklerin tüm düzeylerde oynanışa nasıl etki ettiğinin de yakın takipçisi olacağız.

  • Rüzgâr Gibi (E)
    • Atılma penceresi kısaldı: 12,5 sn. >>> 7,5 sn.
      • 12,5 saniyelik pencere Jett’in aklında net bir plan olmadan veya yanlış kararlar alarak yeteneğini etkinleştirdiğinde dahi sıklıkla atılmasından verim alacak bir yol bulabilmesi anlamına geliyordu. Jett’in bir bölgeye etkili şekilde atılma becerisini elinden almadan daha bilinçli kararlar vermesini sağlamak ve Rüzgâr Gibi’nin savunmada açı tutma gücünü kısmak adına bu pencereyi daraltıyoruz.
    • Etkinleşme süresi arttı: 0,75 sn. >>> 1 sn.
      • Rüzgâr Gibi’nin etkinleşme süresini arttırarak Jett’in gafil avlandığında ya da bir çatışmanın ortasında kaldığında sağ salim kaçabilme becerisini zayıflatıyoruz. Bu değişiklik Jett’in yeteneğini kendini içinde bulduğu durumlara tepki vermek için değil, önceden planlı bir şekilde tedbir amaçlı kullanmasını sağlayacaktır.
  • Duman Bulutu (C)
    • Süresi kısaldı: 4.5sn >>> 2.5sn
    • Yetenek kullanıldıktan sonraki silah kuşanma gecikmesi biraz arttı.
      • Jett’in dumanının içine atlayarak veya dumanını kullanıp kaçarken elde ettiği uzun süreli emniyeti bir miktar azaltmak için Duman Bulutu’nu oyuncuların hızlı ve isabetli kararlar almasını gerektiren daha kısa ama güçlü bir yetenek haline getiriyoruz.
  • Hafifle (Q)
    • Yük sayısı azaldı: 2>>>1
      • Jett oyuncularının stratejik olarak kendilerini alt eden rakiplerinden iki Hafifle yükünün getirdiği tahmin edilemez hareket kabiliyeti sayesinde paçayı sıyırdıkları pek çok durumla karşılaştık. Bu değişiklikle birlikte Hafifle’nin sağladığı aşırı mobiliteyi azaltarak yeteneğin doğru anda kullanılmasını daha önemli kılıyoruz.
  • Keskin Fırtına (X)
    • Gereken ulti puanı arttı: 7 >>> 8
      • Jett’in ultisi herhangi bir süre kısıtlaması olmaması, skor alınca yenilenmesi ve Jett’in hareketleriyle olan uyumu sayesinde oyunda silah yerine geçen en esnek, en güvenilir ve ekonomik açıdan da en güçlü ulti olarak öne çıkıyor. Yapılan bu değişiklikle Keskin Fırtına’nın bedelini Keskin Tarz ve Nefes Kesen gibi benzer ulti silahlarının bedeliyle eşitliyoruz.

Yama notları hakkında siz neler düşünüyorsunuz? Sizce bu yama notları oyun içindeki dengeleri nasıl değiştirecek? Düşüncelerinizi bizimle paylaşmayı unutmayın!


İlginizi Çekebilir:

VALORANT istatistiklerinizi oluşturmaya ne dersiniz?

VALORANT ajanları seçim oranları ne durumda?

 

İletişim: esrasenekci@gmail.com

Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Güncel