Worlds 2018 devam ederken Riot Games oyun hakkındaki planlarını düşünmeye devam ediyor. Paylaştığı yeni yazı ile Merkez Baskını, rünler ve Ezreal hakkında birkaç plana sahip olduklarını belirten bu yazının hemen hemen önceki söylenilenleri derleyen bir yapıda olduğu görülüyor. Belirtilen düşüncüler arasında kalıcı mod olan Merkez Baskını hakkında söylediklerine göre Riot Games, ikinci bir test aşaması getireceğini ve bu moddan elde edilecek ödüllerini yenileyeceğini söylüyor. Ayrıca rünler konusunda birtakım açıklamanın yapıldığı bu yazıda direnç azaltma etkilerinin ve zırh deşmenin yeni rün sisteminde neden yer almayacağı belirtiliyor. Son olarak Ezreal hakkında durum değerlendirmesi yapan yapımcılar şampiyonun SG ve YG’si hakkında bazı fikirler belirtiyor. İşte Riot Games’in ileriki yamalarda düşündüğü planlar:
İlginizi çekebilir: Sezon 9 itibarıyla rün sistemi değişiyor
Merkez Baskını için ikinci test süreci
Kaçıranlar için kısa süre önce Merkez Baskını planlarımızdan bahsettiğimiz bir makale yayınladık. Özet olarak:
- Merkez Baskını birçok oyuncunun hoşuna gitti; fakat bu oyuncuların sayısı beklediğimizden daha azdı. Bu sebeple mod şimdilik kalıcı olmayacak.
- 8.24’te ikinci bir test için modu geri getireceğiz; yani yılın son bölümlerinde oynanabilir durumda olacak. Test süreci sonunda, gelecekte vereceğimiz kararlarla ilgili bazı değerlendirmeler yapacağız.
- Bulunacağınız geri bildirimlerin ışığında yasaklama eklemek, curcunaları ve ödülleri yenilemek, modun daha kolay anlaşılmasını sağlamak gibi bazı değişikliklere gideceğiz.
Neden rün niteliklerine sabit direnç azaltma etkileri veya zırh deşme eklemiyoruz?
Sezon Öncesi Dönem’e girdiğimizde seçtiğiniz rün tiplerine bağlı olarak nitelik kazanmak yerine bu nitelikleri doğrudan kendiniz seçebileceksiniz. Rünlerin verdiği niteliklere neden sabit direnç azaltma etkileri veya zırh deşme eklemediğimiz sıkça sorulan sorulardan biriydi. Bugün bundan biraz bahsetmek istiyoruz. Bahsi geçen nitelikler eski rün sisteminde mevcuttu ve bunları yeni rün sistemine de eklememizi talep eden birçok oyuncu vardı.
Birincil sebepler:
- Sabit direnç azaltma etkileri, kırılgan hedeflere karşı daha yüksek bir hasar artışı sunuyor. SG ve YG buna kıyasla daha dengeli. Kırılgan şampiyonlara verilen hasarı özellikle arttırmak istemiyoruz.
- Eşyalar, oyun öncesi verilen sabit direnç azaltma etkilerinin kaldırılması etrafında dengelendi. Bu etkileri geri getirmemiz halinde, Sihirbaz Pabuçlarını ve bazı zırh deşme eşyalarını yeniden gözden geçirmemiz gerekir. Kısacası bu tür bir çalışma faydadan çok zarar getirecektir.
İkincil sebepler:
- Niteliklerin sayısını az tutmak, oyunun daha kolay anlaşılır ve temiz bir arayüze sahip olmasını sağlıyor.
- Sabit direnç azaltma etkilerinin ya da YG/SG’nin daha fazla hasar verip vermeyeceğinin hesaplanması çoğu zaman fazla matematik gerektiriyor. Söz konusu etkileri rünlerin verdiği nitelikler arasından çıkarmak daha net seçim yapmanızı sağlayacaktır.
İlginizi çekebilir: Riot Games yeni dereceli sistemli ilgili soruları cevapladı
Ezreal’ın durumu
Güncelleme oyuna geleli biraz zaman geçtiğine göre artık Ezreal’ın durumu hakkındaki bazı fikirlerimizi paylaşabiliriz:
- Genelde deneyimsiz oyuncular yeni güncellenen şampiyonları seçtiğinde performansta düşüş yaşanır; fakat Ezreal’ın oynanma oranındaki hızlı artışı da göz önünde bulundurursak SG diziliminin oldukça iyi sonuçlar verdiğini söyleyebiliriz. SG diziliminin şimdilik dengeli olduğunu düşünüyoruz. Tabii oyuncular yetenek setindeki değişikliklere alışınca, bu dizilim olması gerekenden biraz güçlü hale gelebilir.
- Güncelleme öncesindeki durumuyla karşılaştırırsak YG diziliminin daha zayıf bir hale geldiğini görüyoruz.
- W yeteneğinin seviye atladıkça kazandığı hasarı arttırmayı düşünüyoruz (bu SG Ezreal’ın en son; YG Ezreal’ınsa ilk veya ikinci olarak en üst seviyeye çıkardığı yetenek).
- YG oranlarını güçlendirmek istemiyoruz; çünkü iki tane Tanrıça’nın Gözyaşı aldığında Ezreal’ın fazla kuvvetli olduğunu gözlemledik. YG oranlarını güçlendirmek bütün YG dizilimlerinde iki Tanrıça’nın Gözyaşı alınmasına; yani çeşitliliğin ortadan kalkmasına sebep olacaktır.
Kaynak: League of Legends